Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
Wyobraź sobie, że w swoim e-sklepie posiadasz ponad 1000 produktów. Postanowiłeś promować 200. Już samo przygotowanie reklam będzie nie lada wyzwaniem. Teraz zastanów się nad ich publikacją. Co się stanie, jeśli dany produkt okresowo zniknie z oferty twojego sklepu? Reklama nadal będzie wyświetlana aż do momentu jej ręcznego wyłączenia. Nie powinniśmy inwestować w działania, które nie przyniosą nam korzyści biznesowych.
Search Ads 360 to platforma do automatycznego zarządzania kampaniami reklamowymi w wyszukiwarkach stworzona przez Google. Pozwala na optymalizowanie kampanii Google Ads (a także Bing Ads lub Yahoo Search Marketing) w czasie rzeczywistym oraz na zaawansowane sterowanie ustawieniami kampanii na podstawie różnorodnych scenariuszy. Narzędzie funkcjonujące jeszcze niedawno pod nazwą Double Click pomaga generować jak najwyższy zwrot z dużych kampanii online, którymi trudno zarządzać ręcznie.
Search Ads 360 składa się z:
Wszystkie usługi Search Ads 360 od 2018 r. znajdują się w Google Marketing Platform, integrującej rozwiązania dla marketerów.
Narzędzie jest dedykowane dla wielkich sklepów, w których występuje bardzo wysoki współczynnik rotacji sprzedawanych produktów. Informacje o braku towaru wprowadzasz wyłącznie na swojej platformie sprzedażowej. Dane zostają przesłane do systemu Search Ads 360 i reklamy zostają wyłączone. Platforma pozwala na zaawansowane i efektywne optymalizowanie kampanii typu search. Do jej największych zalet należą:
System Search Ads zbiera dane w inny sposób niż Google Ads. Wykorzystywany jest do tego tag Floodlight, który umożliwia rejestrowanie i raportowanie zachowania użytkowników odwiedzających witrynę internetową reklamodawcy po obejrzeniu lub kliknięciu jednej z reklam. Dane dotyczące konwersji są dostępne w czasie rzeczywistym, w przeciwieństwie do pomiaru dokonywanego przez tag Ads, który może notować opóźnienia nawet do 48 godzin. Te przesunięcia mogą wpływać na mechanizmy optymalizacji, które opierając się na nieaktualnych danych, będą mniej efektywne.
W przypadku Search Ads bieżące informacje o konwersjach i możliwość dostosowywania stawek 4 razy dziennie może znacząco usprawnić automatyczną optymalizację kampanii pod względem konwersji. Jeśli kampanie generują stosunkowo mało podstawowych konwersji w ciągu dnia, warto zacząć śledzić również mikrokonwersje, takie jak: dodanie produktów do koszyka, wejście na stronę kontaktu lub odpowiednio długi czas spędzony na karcie produktu. Dzięki temu system szybciej i efektywniej zoptymalizuje kampanię w wyszukiwarce.
Platforma nie jest polecana dla wszystkich użytkowników wykorzystujących reklamy Google Ads (AdWords). Najlepsze efekty przynosi przy dużych budżetach reklamowych, ponieważ wtedy korzyści z optymalizacji kampanii przekroczą koszty wdrożenia i dodatkowe opłaty pobierane przez system. Search Ads 360 bardzo dobrze sprawdza się w przypadku kampanii prowadzonych dla sklepów internetowych, które w swojej ofercie posiadają wiele produktów.
Warto pamiętać, że pełne wykorzystanie potencjału narzędzia wymaga kampanii generujących na tyle duży ruch na stronie, aby dane na jego temat były istotne statystycznie. Bez tego nie zadziałają poprawnie automatyczne strategie optymalizacji. Reklamodawcy prowadzący kampanie w wielu kanałach marketingowych docenią z kolei zalety pozostałych modułów Campaign Manager – centrum zarządzania działaniami promocyjnymi.
Właściciele sklepów internetowych z szerokim asortymentem często napotykają wiele problemów przy tworzeniu i zarządzaniu kampaniami Google Ads. Przygotowanie kampanii w wyszukiwarce tak, aby wykorzystywała pełen potencjał reklamowy wszystkich produktów w sklepie, jest bardzo pracochłonne. Z pomocą może przyjść kampania produktowa prowadzona na podstawie pliku z danymi o produktach wprowadzonego do Google Merchant Center. Jednak w tego typu kampaniach nie ma możliwości wyboru, na jakie hasła wyświetlą się reklamy. Poza tym obecność sklepu zarówno w reklamach produktowych, jak i w standardowych linkach sponsorowanych zwiększa szansę na zwrócenie uwagi użytkownika.
W tym przypadku pomocne stają się kampanie asortymentowe z systemu Search Ads 360, powstające na podstawie danych z pliku w Merchant Center. Oszczędza to dużo czasu. W dodatku gdy system wykryje, że produkt nie jest już dostępny w sklepie, jego reklama zostanie od razu wstrzymywana. Dzięki platformie sprawdzanie feedu produktowego może odbywać się nawet 100 razy dziennie. Dodatkową korzyść stanowi to, że w tekście reklamy można wyświetlić dowolne cechy produktu, takie jak jego marka albo cena.
Dzięki kampaniom asortymentowym e-sklepy mogą zwiększyć swój zasięg w wyszukiwarce i pozyskiwać wartościowy ruch dotyczący konkretnych produktów znajdujących się w ofercie. Wykorzystywany jest tu w pełni potencjał słów kluczowych z długiego ogona.
Praca nad kampaniami Ads w wyszukiwarce polega przede wszystkim na ciągłym udoskonalaniu ustawień i ich testowaniu tak, aby osiągać coraz lepsze rezultaty. Samo skonfigurowanie i uruchomienie kampanii nie jest najczęściej wystarczające, by przynosiła ona oczekiwane efekty. Należy pamiętać, że z czasem sytuacja w wyszukiwarce się zmienia – przybywa konkurentów, a potencjalni klienci zaczynają zwracać uwagę na nowe aspekty oferty. Do tych wszystkich zmiennych warunków trzeba dostosować swoje działania promocyjne. Zdarza się, że nawet niewielkie zmiany w treści reklamy potrafią znacząco poprawić współczynnik konwersji kampanii, a co za tym idzie – jej rentowność. Google Search Ads 360 pozwala skoncentrować się na samym procesie optymalizacji reklam, dlatego szczególnie duże sklepy powinny się nim zainteresować.