Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM | autor: Artefakt

Reklama trenera personalnego w Internecie

Reklama trenera personalnego w Internecie

Moda na zdrowy tryb życia, w tym zdrowe żywienie i aktywność fizyczną, z pewnością wnosi więcej dobrego niż złego. Dlatego nie dziwi już nikogo obecność w sieci reklam rozmaitych aplikacji do samodzielnej pracy nad sobą, ale także reklam zachęcających do pracy pod okiem profesjonalnego trenera. Z kolei sami trenerzy szukają możliwości docierania ze swoją ofertą do klientów w coraz bardziej konkurencyjnym środowisku. Jakimi kanałami warto budować swoją markę w Internecie?

reklama trenera personalnego

Plan działania jak plan treningu – skuteczna reklama

Z pewnością osoby zajmujące się na co dzień sportem wiedzą najlepiej, że dobry plan treningowy ma znaczący wpływ na powodzenie i osiągnięcie swoich celów. Tak samo będzie w szukaniu rozwiązań do promowania usług w sieci. Przed podjęciem działań marketingowych istotne jest:

  • Zdefiniowanie grupy odbiorców: do jakich grup chcemy dotrzeć z reklamą? Jeśli jest ich kilka, warto spróbować nadać im priorytet i według tej hierarchii planować działania, np. przeznaczając 80% budżetu na działania skierowane do najważniejszej grupy, a pozostałe 20% na działania testujące możliwości dotarcia do innych grup odbiorców.
  • Znalezienie kanałów dotarcia: mając zdefiniowaną grupę odbiorców można rozważyć, jak do nich dotrzeć: wiemy kim są i czego mogą oczekiwać, a zatem możemy szukać odpowiedzi na pytanie, gdzie ich spotkać z przekazem reklamowym.
  • Określenie budżetu: nie ma co ukrywać, że nakłady na działania marketingowe są niezbędne. Wysokość budżetu nie musi determinować skuteczności, ale będzie miała znaczący wpływ np. na dobór kanałów, zasięg działania czy możliwość wybicia się ponad konkurencję.

baner

Działania płatne i organiczne – efektywna promocja

Reklama płatna (w przeciwieństwie do organicznej promocji) to jeden z szybszych sposobów na osiągnięcie wyników, oczywiście przy spełnieniu kilku założeń. Uwzględniając budżet, trzeba wyznaczyć realne cele: gdzie, do kogo i w jakim czasie chcemy dotrzeć. Mówiąc o reklamie płatnej, mamy na myśli kanały, w których w większości przypadków płaci się jedynie za skuteczność, czyli za kliknięcie bądź uzyskanie określonego zasięgu. Będą to:

  • Google Ads,
  • Facebook/Instagram,
  • inne social media,
  • reklamy Display & Video itp.

Spośród dostępnych miejsc zdecydowanie warto wziąć pod uwagę Google Ads: reklama w wyszukiwarce to najprostszy sposób dotarcia do tych osób, które już teraz aktywnie wyszukują konkretnych usług trenera personalnego. Z kolei reklamy displayowe Google Ads czy reklamy w YouTube umożliwiają docieranie do osób o określonych zainteresowaniach, co pozwala budować świadomość marki oraz przyciągać do brandu trenera osoby potencjalnie zainteresowane tematem.

Social Media to natomiast idealne miejsce do budowania zasięgów, poprzez działania brand awareness czy content marketing utrwalający wizerunek trenera jako osoby wiarygodnej, charyzmatycznej i profesjonalnej. Jednocześnie w mediach społecznościowych można budować aktywne i zmotywowane grupy odbiorców, które z jednej strony mogą stać się klientami reklamującego się trenera, z drugiej natomiast będą poszerzać naturalne zasięgi, chociażby udostępniając czy lajkując atrakcyjne dla nich treści.

Działania płatne w ramach marketingu trenera personalnego pozwalają realizować cele o tyle szybciej, że nie wymagają mozolnego budowania widoczności w wyszukiwarce czy naturalnych zasięgów w Social Mediach w branży fitness. Czy oznacza to, że działania organiczne nie są warte czasu i uwagi? Absolutnie nie! Zdecydowanie mądrze jest łączyć różne sposoby pracy nad budowaniem marki osobistej czy wizerunku firmy w sieci.

Pozycjonowanie trenera personalnego w wyszukiwarce oraz prowadzenie social mediów to budowanie trwałej pozycji na lokalnym czy regionalnym rynku danej branży. W przypadku trenerów personalnych konkurencja jest spora, bo mamy w Polsce kilka naprawdę mocnych brandów kojarzonych z aktywnością fizyczną, byciem fit i sportem. Nie wszystkie te brandy są takiej samej jakości, jednak nikt nie odmówi im rozpoznawalności.

Reklama trenera personalnego w postaci działań organicznych wcale nie musi przy tym oznaczać konieczności zbudowania imperium na miarę znanych celebrytów i celebrytek. Może za to stać się okazją do dzielenia się wiedzą i pasją. W rezultacie możesz zyskać kolejno:

  1. grono aktywnych odbiorców – czytających wartościowe treści, korzystających z pożytecznych wskazówek,
  2. potencjalnych użytkowników – osoby wchodzące w interakcję, kupujące produkty wirtualne, takie jak e-booki, kursy online czy pojedyncze konsultacje na żywo,
  3. lojalnych powracających klientów – gotowych polecić swojego trenera innym osobom.

reklama trenera personalnego

Czy warto łączyć działania płatne i organiczne? Pozycjonowanie trenera

Wyobraźmy sobie potencjalnego klienta trenera personalnego – dajmy mu na imię Tomek. Tomek ma 34 lata, jest programistą i uznał, że zdecydowanie za mało jest w jego codzienności ruchu. Próbuje ćwiczyć sam, czasem chodzi na siłownię (w końcu pracodawca opłaca mu popularną kartę sportową), czasem biega. Jego zainteresowania szybko wychwytuje zarówno algorytm Facebooka, jak i Google.

Coraz częściej Tomek widzi reklamy trenera personalnego w centrum miasta. Ponieważ jest dociekliwym człowiekiem, wreszcie klika w reklamę i wchodzi na stronę internetową. Po stronie internetowej hula wiatr, jest nieaktualizowana, nieresponsywna, a podany na niej numer telefonu nie działa, podobnie jak ogólny profil firmy w Google.

Tomek się nie zraża i szuka tego samego trenera na Facebooku. Strona na Facebooku posiada zaledwie kilka wpisów – sprzed paru miesięcy i sprzed paru lat. Zapoznany z tematem treningu personalnego Tomek poszuka innego, bardziej wiarygodnego trenera (może kliknie po prostu w inną reklamę – po dotychczasowej aktywności algorytmu Google i Social Mediów będą tym częściej podsuwać Tomkowi reklamy), jednak od tej pory miesiącami reklama enigmatycznego trenera personalnego będzie go stalkować w każdym zakątku Internetu. Pokazuje to, że kwestia reklamy trenera jest ważna.

Ten nieco zabawny i przerysowany przykład pokazuje, że określenie swoich celów na początku działań marketingowych jest niezwykle ważne. Ale równie ważne jest zadbanie o to, aby odbiorca, o którego uwagę walczymy reklamą i o którego zabiegamy w SERPach, mógł się z nami skontaktować – i nie chodzi tylko o prawidłowy numer telefonu. I w drugą stronę – nawet najlepiej sformułowana oferta nie dotrze do klientów przed konkurencją, jeśli jej trochę nie pomożemy, wykorzystując zasoby narzędzi reklamowych.

reklama trenera personalnego

Promocja usług trenera a narzędzia analityczne

Promowanie usług trenera to kluczowy element sukcesu w branży fitness i rozwoju osobistego. Aby skutecznie dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, warto wykorzystać narzędzia analityczne, które pozwolą na precyzyjne pozycjonowanie oferty oraz monitorowanie efektów działań marketingowych. Dzięki analizie danych np. w Google Analitycs czy Meta Business Suite, trener może:

  • lepiej zrozumieć potrzeby swoich klientów,
  • dostosować ofertę do ich oczekiwań,
  • skierować reklamę do odpowiedniej grupy docelowej.

W efekcie, inwestycja w narzędzia analityczne i efektywny marketing trenera przyczynia się do wzrostu liczby zadowolonych klientów oraz zwiększenia przychodów z prowadzonej działalności.

Optymalizacja SEO – pozyskiwanie nowych klientów

Optymalizacja SEO to kluczowy element w strategii marketingowej każdego trenera personalnego, pragnącego pozyskać nowych klientów. Dzięki właściwemu pozycjonowaniu strony internetowej oraz tworzeniu wartościowych treści, trenerzy mogą zwiększyć swoją widoczność w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na większe zainteresowanie ich usługami. Marketing trenera personalnego nie jest skomplikowany.

Stawiając na słowa kluczowe związane z branżą fitness, zdrowiem i treningami indywidualnymi, a także dbając o jakość publikowanych artykułów, trener personalny ma szansę dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców i przekonać ich do skorzystania z oferty. W efekcie, optymalizacja SEO usług trenera personalnego staje się nie tylko narzędziem promocji, ale także budowania zaufania i profesjonalnego wizerunku w oczach potencjalnych klientów.

Podsumowanie – marketing trenera personalnego

Trener personalny to często marka osobista – zbudowanie relacji z potencjalnymi klientami może być bardzo ważnym elementem prowadzenia działań reklamowych. A niezależnie od tego, czy dany trener działa samodzielnie, czy w zespole i reklamuje się z całą firmą, należy zadbać nie tylko o to, by reklama płatna dowoziła ruch, ale także witryna zachęcała potencjalnych klientów. Strona lub profil mają gwarantować przejrzystą ofertę, prostą ścieżkę konwersji i przyjazny układ, tak by użytkownik mógł znaleźć potrzebne informacje i z czasem stać się klientem – najlepiej powracającym i zaangażowanym w dalszy rozwój marki.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać! 20.03.2025 | czas czytania: 2:00 min | SEO

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać!

Content na stronach internetowych ma znaczenie dla SEO i pozycji w wyszukiwarkach. Łatwo jednak zapomnieć, że powinien być tworzony przede wszystkim dla internautów, a nie robotów. Tylko wtedy będzie działać. Blogi czy posty na Social Media to dziś podstawa. Jak sprawić, by content był bardziej kreatywny? Oto 5 rodzajów treści, które warto znać! Czytaj wiecej
Strategia ESG w marketingu – jak wygląda? 25.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Strategia ESG w marketingu – jak wygląda?

Odpowiednia strategia w marketingu często decyduje o jej sukcesie. Strategia ESG polega na zintegrowanym podejściu. W jej skład wchodzą 3 sektory: środowiskowy, społeczny i ład korporacyjny. Dzięki temu firmy mogą prowadzić działalność w etyczny i stabilny sposób. W naszym artykule dokładnie opisujemy, na czym polega ta strategia w marketingu. Czytaj wiecej
Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć 17.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć

Liczby nie kłamią: 92% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Dlatego dobrze, aby znalazł się na niej Twój firmowy content. Zero-Click Content stanowią treści, które przekazują od razu informacje użytkownikowi. Nie musi on nigdzie klikać i zostać przeniesiony dalej. Czym są i jak wygląda strategia ich tworzenia, dowiesz się z naszego artykułu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt