Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
Każda branża wymaga innej strategii reklamowej. W większości bardzo ważną, a często najważniejszą rolę pełnią reklamy tekstowe w wyszukiwarce. Są jednak i takie działalności, gdzie szczególnie istotne będą reklamy banerowe (np. koncerty, wystawy itp.), wideo w YouTube (branża muzyczna). W przypadku sklepów internetowych szczególnie ważne są reklamy produktowe i remarketing dynamiczny.
Poniżej prezentujemy zestaw narzędzi, które zazwyczaj zalecamy dla wybranych branż. Zazwyczaj, bo nasi specjaliści zawsze przyglądają się dokładnie każdej firmie i dopasowują strategię do jej specyfiki, rynku docelowego, budżetu, celu prowadzonej działalności.
Dla firm produkcyjnych polecamy zazwyczaj reklamy w wyszukiwarce tekstowej Google, reklamy banerowe kierowane za pomocą remarketingu, a także banery w wybranych serwisach dopasowanych do danych produktów.
Deweloperzy korzystają z szerokiej gamy rozwiązań Google. Podobnie jak w większości branż doskonale sprawdzają się w ich przypadku reklamy tekstowe w wyszukiwarce i remarketing. Banery można też wyświetlać wskazanym grupom odbiorców, np. wskazując odpowiednie kategorie zainteresowań. Inną często stosowaną techniką jest kierowanie reklam na wybrane serwisy www poświęcone rynkowi nieruchomości. Warto także rozważyć reklamy kontekstowe wyświetlane w artykułach, które zawierają wybrane słowa kluczowe (np. oferta mieszkań, nowe domy itp.). Firmy o większym budżecie dodają do tego reklamę wideo w YouTube oraz reklamy w Gmail (GSP).
Produkcja wyrobów dla konsumentów (np. wózków dziecięcych)
Firmom produkcyjnym działającym w sektorze B2C zalecamy skorzystanie z metod promocji pozwalających na dotarcie do finalnych konsumentów. Oprócz linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google proponujemy również remarketing, kierowanie reklam na odbiorców o podobnych zainteresowaniach, korzystanie z list niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach lub zainteresowaniach. Dobrze sprawdza się również reklama banerowa umieszczana na wybranych, tematycznie powiązanych serwisach oraz reklamy kontekstowe pojawiające się jedynie na podstronach czy w artykułach zawierających frazy, na które promowana jest oferta. Ponadto klientom dysponującym większym budżetem polecamy dodatkowo uruchomienie kampanii wideo na YouTube oraz Gmail Sponsored Promotions (GSP), czyli reklamy pojawiające się w poczcie Gmail.
Właściciele sklepów internetowych bardzo chętnie korzystają z reklam tekstowych Google Ads pojawiających się w wyszukiwarce. W przypadku e-commerce skuteczne są także kampanie produktowe oraz remarketing dynamiczny.
Działalność usługową skierowaną do osób prywatnych najlepiej promować w Google Ads za pomocą kampanii reklam tekstowych oraz remarketingu. Wysoką skuteczność osiągają również banery pojawiające się na serwisach tematycznie powiązanych z promowanymi usługami (np. w przypadku kin będą to portale poświęcone filom, recenzjom seriali itp.). Dobre wyniki uzyskują także reklamy kierowane na użytkowników o podobnych zamiarach lub zainteresowaniach. Przy większym budżecie na płatne reklamy PPC polecamy kampanie wideo na YouTube.
Reklamowanie działalności prowadzonej na lokalnym rynku polega na wykorzystaniu reklam tekstowych w wyszukiwarce Google oraz kampanii remarketingowych, skutecznie zwiększających rozpoznawalność marki wśród lokalnych konsumentów.
Świadcząc usługi dla klienta korporacyjnego i jednoosobowych działalności, najlepiej zainwestować w reklamę tekstową pojawiającą się na samej górze wyników wyszukiwania Google oraz w remarketing. Dodatkowo przy większym budżecie wysoką skuteczność osiągają reklamy banerowe kierowane na odbiorców o określonych zainteresowaniach lub zamiarach oraz banery umieszczane w serwisach o tematyce powiązanej z prowadzonym biznesem (np. w przypadku reklamy biur rachunkowych będą to portale o finansach, księgowości, bankowości).
Ofertę edukacyjno – szkoleniową najlepiej promować za pomocą reklam tekstowych Google Ads. W zakresie reklamy banerowej konwersje przynosi remarketing, korzystanie z list niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach lub zainteresowaniach oraz kierowanie reklam na odbiorców o podobnych zainteresowaniach. Dużą skuteczność uzyskują także reklamy kontekstowe polegające na umieszczeniu baneru w treści powiązanej słowami kluczowymi z oferowanymi usługami (szkolenia, kursy, rozwój osobisty itp.) oraz reklamy wyświetlane na portalach poruszających tematykę szkoleniowo-edukacyjną. Przy większym budżecie proponujemy również reklamę na YouTube oraz na Gmailu (Gmail Sponsored Promotions).
W przypadku branży finansowo-ubezpieczeniowej polecamy skorzystanie z 3 rodzajów reklam oferowanych przez system Google Ads: reklamy tekstowej w wyszukiwarce Google, remarketingu oraz reklamy banerowej wyświetlanej na serwisach poruszających tematykę finansów osobistych, polis ubezpieczeniowych, bankowości i księgowości. Dodatkowo klientom dysponującym większym budżetem rekomendujemy uruchomienie kampanii kontekstowej oraz reklam kierowanych do użytkowników o podobnych zainteresowaniach lub zamiarach.
Google dość mocno ogranicza możliwość płatnej promocji firm działających w branży medycznej. Skuteczne są w tym przypadku przede wszystkim reklamy tekstowe w wyszukiwarce. Przy większym budżecie warto uruchomić reklamy banerowe umieszczane w serwisach tematycznych (portale o zdrowiu, zdrowym stylu życia, eksperckie poradniki i blogi medyczne) oraz banery kierowane na konkretne grupy odbiorców – o podobnych zamiarach, zainteresowaniach.
Branża medialna i wydawnicza nie powinna również rezygnować z płatnej reklamy w wyszukiwarce. Do promocji działalności w szczególności sprawdzają się kampanie linków sponsorowanych oraz remarketing. Większe budżety na działania Google Ads obejmują zazwyczaj reklamę wideo na YouTube, reklamę banerową kierowaną kontekstowo oraz umieszczaną na tematycznych serwisach (poświęconych rynku mediów, newsy, ciekawostki z branży), a także kierowanie banerów na niestandardowe grupy użytkowników o podobnych zainteresowaniach lub zamiarach.
Biura turystyczne i firmy oferujące zorganizowane wyjazdy turystyczne mają do dyspozycji szeroki wachlarz narzędzi Google Ads. Skuteczna jest oczywiście reklama tekstowa w wyszukiwarce, remarketing standardowy oraz dynamiczny, kierowanie kontekstowe reklam banerowych polegające na wyświetlaniu się reklamy w nawiązaniu do słów kluczowych użytych w treści podstrony (np. wakacje, wyjazdy za granicę, urlop w Turcji itp.). Dobrze sprawdza się także tworzenie list niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach lub zainteresowaniach oraz kierowanie reklam na odbiorców o podobnych zainteresowaniach. Przy większym budżecie dodatkową opcję stanowią wideo reklamy w serwisie YouTube oraz reklamy w skrzynce Gmail.
Promocja hoteli, ośrodków wypoczynkowych, pensjonatów i schronisk opiera się na reklamach tekstowych, standardowym remarketingu i remarketingu dynamicznym, kierowaniu kontekstowym. Polecamy także tworzenie banerów, które będą wyświetlane na witrynach zaufanych parterów Google o tematyce hotelarsko-podróżniczej. Doskonałym rozwiązaniem są również reklamy banerowe kierowane do użytkowników o podobnych zainteresowaniach lub zamiarach, czyli w tym przypadku interesujących się turystyką lub regionem, na terenie którego znajduje się obiekt hotelowy. Większy budżet pozwala na uruchomienie skutecznej kampanii wideo w serwisie YouTube oraz reklam Gmail trafiających bezpośrednio do skrzynek pocztowych użytkowników.
Lokalne gastronomiczne, restauracje czy usługi cateringowe warto promować za pomocą reklam tekstowych w wyszukiwarce Google oraz remarketingu.Tak, sposobów reklamowania się w Google Ads jest dużo. Każda firma znajdzie coś dla siebie. Krótkie opisy proponowanych rozwiązań znajdują się poniżej.
Reklamy tekstowe wyświetlane są nad wynikami organicznymi w wyszukiwarce Google po wpisaniu przez użytkownika określonego słowa kluczowego wybranego przez reklamodawcę. Na tzw. linki sponsorowane składa się krótki tekst reklamowy z odpowiednio skonfigurowanymi rozszerzeniami do reklam przekazującymi najważniejsze informacje o ofercie (cena, dostępność, godziny otwarcia lokalu itp.). Stanowią jedną z najbardziej skutecznych form promocji. Rozliczane są w modelu PPC (Pay Per Click), co oznacza, że reklamodawca płaci za reklamę dopiero wtedy, gdy użytkownik w nią kliknie.
Więcej o reklamach tekstowych w wyszukiwarce: Linki Sponsorowane
Reklamy produktowe w wyszukiwarce Google, zwane także kampaniami Google Shopping czy Zakupami Google, skierowane są branży e-commerce. Za ich pomocą właściciele sklepów internetowych mogą promować konkretne produkty dostępne aktualnie w asortymencie. Reklama przypomina kartę produktu – użytkownik widzi nazwę i cenę towaru oraz adres strony, na której dokona zakupu. Wyświetlają się bezpośrednio na stronie głównej wyszukiwarki (najczęściej przed linkami sponsorowanymi i wynikami organicznymi) oraz w osobnej zakładce o nazwie Zakupy. Uruchomienie kampanii wymaga przygotowania pliku zawierającego dane o promowanych produktach.
Więcej o reklamach produktowych: Kampanie produktowe
Remarketing to rodzaj kampanii dostępnej w systemie Google Ads polegający na kierowaniu reklam do użytkowników, którzy odwiedzili już stronę reklamodawcy i mają zapisany plik cookie z jego serwisu na swojej przeglądarce. Reklamy przyjmują najczęściej formę baneru pojawiającego się na innych witrynach udostępniających przestrzeń reklamową w sieci Google Display Network. Remarketing uznawany jest za jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamowych, ponieważ przypomina potencjalnemu klientowi o ofercie, którą przeglądał i porzucił. Reklamodawca dodatkowo może za jego pomocą zachęcić do dokonania konwersji poprzez informowanie o rabatach, promocjach, zniżkach.
Remarketing dynamiczny to rodzaj kampanii Google skierowany wyłącznie do sklepów internetowych. Polega na wyświetlaniu banerów z produktami, które dany użytkownik przeglądał wcześniej na stronie. W odróżnieniu od zwykłego remarketingu reklamy tworzone są automatycznie w czasie rzeczywistym przez system Google na podstawie danych o zachowaniu internauty. Dopasowanie wyświetlanych treści do potrzeb zakupowych potencjalnego klienta oferuje wysoką skuteczność działań promocyjnych.
Więcej o remarketingu dynamicznym: Remarketing dynamiczny
System Google Ads daje możliwość kierowania reklam na określone grupy odbiorców, co pozwala docierać z ofertą do użytkowników o konkretnych preferencjach oraz upodobaniach zgodnych z asortymentem lub zakresem świadczonych usług. Produkty reklamodawców mogą być prezentowane klientom o ściśle sprecyzowanych zainteresowaniach, nawykach, sposobach interakcji z firmą. Do dyspozycji jest kilka metod kierowania, np. odbiorcy o podobnych zainteresowaniach, niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach, niestandardowi odbiorcy o podobnych zainteresowaniach.
Więcej o kierowaniu reklam na wybrane grupy odbiorców: Niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach
Reklamy banerowe dają możliwość przekazania komunikatu marketingowego w formie graficznej. Wyświetlane są w sieci reklamowej Google obejmującej serwisy internetowe, portale i blogi zrzeszone w systemie AdSense, na YouTube lub w aplikacjach mobilnych. Przygotowując kreację graficzną reklamy, warto sprawdzić aktualne wymiary powierzchni reklamowych lub skorzystać z reklam elastycznych automatycznie dopasowujących się do dostępnego miejsca na stronie www.
Więcej o reklamach banerowych: Reklama bannerowa
Reklama kontekstowa to jeden ze skuteczniejszych rodzajów kampanii Google Ads – przekaz reklamowy stworzony przez reklamodawcę za pomocą określonych słów kluczowych zostaje automatyczne dopasowany do tematyki serwisu internetowego, na którym baner reklamowy będzie wyświetlony. Przykładowo reklamy biura turystycznego pojawią się na blogach podróżniczych i stronach poświęconych turystyce. W ten sposób można dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych usługami lub produktami, znajdującymi się w ofercie.
Więcej o reklamach kontekstowych: Google display network
Serwis YouTube oferuje reklamodawcom różne sposoby promocji – banery reklamowe oraz tzw. reklamy In-Stream rozliczane za obejrzenie w modelu CPV (cost per view). Obecnie większą skuteczność osiągają reklamy wideo, wśród których dostępne są: pomijalne reklamy wideo (TrueView In-Stream), reklamy wideo bez możliwości pominięcia, reklamy w trakcie filmu, reklamy w przerywnikach oraz reklamy TrueView Discovery (filmy w wynikach wyszukiwania bądź na stronach wydawców filmów w sieci reklamowej Google). Ze względu na ogromną popularność portalu i duże zaangażowanie użytkowników promocja na YouTube dla wielu reklamodawców staje się jednym z najskuteczniejszych źródeł pozyskiwania klientów.
Więcej o reklamach wideo na YouTube: Reklama Youtube
Reklama w Gmail (Gmail Sponsored Promotions, w skrócie GSP) polega na wykorzystaniu skrzynki pocztowej Google do płatnej promocji działalności. Wiadomość reklamowa przypominająca standardowego e-maila pojawia się użytkownikowi w sekcji Oferty oraz Społeczności. Składa się z dwóch części: zwiniętej, pełniącej funkcję zajawki, i rozwiniętej, w której może znajdować się dowolna treść reklamowa – tekst, grafika, wideo, formularz kontaktowy. Sponsorowane e-maile są odpowiednio oznaczone, dzięki czemu użytkownik wie, że na jego skrzynce znajdują się legalne reklamy, a nie spam rozsyłany przez reklamodawców pozyskujących adresy e-mail bez zgody użytkownika.
Więcej o reklamach w Gmail: Reklama w poczcie Gmail