Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
05.01.2024 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Promocja usług dietetycznych w internecie – zaspokój wilczy apetyt na nowych klientów!

Promocja usług dietetycznych w internecie – zaspokój wilczy apetyt na nowych klientów!

Żyjemy szybko i pracujemy dużo, ale chcemy też zadbać o zdrowie. Nie zawsze starcza nam czasu, aby zgłębić wiedzę o żywieniu i wsłuchać się w potrzeby naszego organizmu, dlatego korzystamy z usług dietetyków i cateringu dietetycznego. Gabinetów dietetycznych przybywa, a walka o klienta staje się trudniejsza. Jak na konkurencyjnym rynku dotrzeć do osób zainteresowanych zdrową dietą? Czym się wyróżnić? Koniecznie trzeba postawić na marketing internetowy!

Strona internetowa dietetyka nie może być nudna jak flaki z olejem!

Wizytówką Twojego gabinetu dietetycznego w internecie jest strona www. Powinna być przejrzysta i zawierać wszystkie informacje, które interesują potencjalnych klientów. Zadbaj, aby w serwisie pojawiły się takie sekcje jak:

  • O nas – przestaw się użytkownikom, zwracając uwagę na swoje doświadczenie, wiedzę, zdobyte certyfikaty. Napisz także kilka słów o zainteresowaniach i pasjach. Klienci chcą wiedzieć, kim jest osoba, której powierzą ułożenie planu żywieniowego,
  • Oferta i cennik – opisz dokładnie, w czym możesz pomóc – oferujesz catering dietetyczny, testy diagnostyczne, pakiety dietetyczne, konsultacje żywieniowe, a może specjalizujesz się w określonym rodzaju diety. Dobrze opisana oferta wraz z cennikiem zachęci klientów do podjęcia współpracy,
  • Rekomendacje – pochwal się, dla kogo przygotowywałeś diety i świadczyłeś usługi cateringu dietetycznego. Referencje możesz zamieścić jako obraz (plik JPG lub PNG) albo dokument PDF,
  • Blog / Poradnik – buduj wizerunek eksperta, dzieląc się posiadaną wiedzą. Publikuj na stronie porady dotyczące żywienia,
  • Partnerzy – jeśli współpracujesz np. z firmami dostarczającymi żywność, z której przygotowujesz potrawy do cateringu, pochwal się długoletnim partnerstwem,
  • Kontakt – ułatw nawiązanie kontaktu poprzez przygotowanie maksymalnie uproszczonego formularza kontaktowego; podaj także swój adres e-mail oraz klikalny numer telefonu, który umożliwi wykonanie szybkiego połączenia na smartfonie.

Strona internetowa gabinet-dietetyczny.pl

Design strony internetowej i jej kolorystyka powinny być zachęcające – dobrze sprawdzają się jasne barwy, wykorzystanie zdjęć prezentujących apetycznie wyglądające owoce, warzywa lub kolorowe soki. Postaw na prostotę, pamiętając równocześnie o dostosowaniu serwisu do urządzeń mobilnych, aby pozyskać klientów przeglądających internet na smartfonach lub tabletach.

Pozycjonowanie lokalne czy na ogólne frazy? Twardy orzech do zgryzienia

Pozycjonowanie pozwala na poprawę widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania na określone frazy (wyrażenia wpisywane przez użytkowników). Uzyskanie stabilnych i wysokich pozycji serwisu w wyszukiwarce to proces długotrwały, wymagający dużo pracy i cierpliwości. Przed rozpoczęciem realizacji usługi należy przemyśleć dwie podstawowe kwestie:

  • Strategię pozycjonowania – do wyboru jest zasadniczo pozycjonowanie na frazy ogólne (dietetyk, catering dietetyczny, dieta pudełkowa) oraz lokal SEO (dietetyk Wrocław, dieta pudełkowa Wrocław, catering dietetyczny Wrocław). Decyzja powinna być spójna z modelem biznesowym (oferowanie usług dietetycznych online vs. osobiste konsultacje z pacjentem), jednak należy zdawać sobie sprawę, że pozycjonowanie na ogólne słowa kluczowe przeważnie kosztuje więcej, a mechanizm geolokalizacji wyszukiwarki Google i tak zaprezentuje użytkownikowi strony powiązane z lokalizacją, w której aktualnie się znajduje,
  • Słowa kluczowe, na które pozycjonowana będzie strona – frazy należy dopasować do świadczonej oferty, np.:
    • Dieta + lokalizacja,
    • Gabinet dietetyczny + lokalizacja,
    • Catering dietetyczny + lokalizacja,
    • Testy diagnostyczne + lokalizacja,
    • Pakiety dietetyczne + lokalizacja,
    • Nazwa konkretnej diety + lokalizacja.

Pozycjonowanie wymaga wprowadzenia zmian na stronie, zoptymalizowania serwisu pod wyszukiwarki internetowe, nasycenia treści opublikowanych w serwisie słowami kluczowymi, pozyskiwania linków zwrotnych. W branży usług dietetycznych duży potencjał ma także content marketing. Prowadzenie bloga z poradami żywieniowymi, dodawanie przepisów na smaczne i zdrowe dania, dzielenie się ekspercką wiedzą to doskonały sposób na zbudowanie wizerunku profesjonalnego dietetyka w internecie. Poza tym Google patrzy przychylnym okiem na stałe rozwijanie zawartości witryny.

Reklamy AdWords idealne na sezon ogórkowy i nie tylko

Do promocji usług dietetycznych można także wykorzystać reklamy Google AdWords, inwestując w linki sponsorowane (koszt kampanii zależy od konkurencyjności i popularności wybranych fraz, stawka za kliknięcie rozpoczyna się od kilku groszy) wyświetlane w wyszukiwarce albo na mapach Google, reklamy banerowe, kampanię na portalu YouTube.

Do dyspozycji jest wiele możliwości, jednak przed rozpoczęciem samodzielnej promocji należy wyedukować się z obsługi systemu i zasad konkurowania z innymi reklamodawcami. Umiejętna optymalizacja kampanii przyniesie korzyści i oczekiwany zwrot z inwestycji.

Nie daleko pada jabłko od jabłoni, czyli obecność na portalach branżowych

Sposobem na rozreklamowanie gabinetu dietetycznego może być obecność na branżowych portalach ogłoszeniowych. Serwisy tego typu są przeważnie dobrze wypromowane w wyszukiwarce i mediach społecznościowych, więc trafiają do osób poszukujących dietetyków. Zanim założymy konto w tego typu serwisie, należy sprawdzić, czy są jakieś opłaty oraz w jaki sposób można się dodatkowo promować.

Social media marketing – wisienka na torcie w promocji usług dietetycznych?

Posiadanie konta na Facebooku, Instagramie lub LinkedIn to kolejna metoda na promocję usług dietetycznych. Za pomocą atrakcyjnych zdjęć potraw przygotowanych wg zaleceń dietetyka można wzbudzić zainteresowanie użytkowników. Dobry pomysł stanowi także publikowanie krótkich porad żywieniowych. Z profili w social media można linkować do artykułów zamieszczonych na prowadzonym blogu. Dodatkowo fanpage pełni funkcję kanału komunikacji z klientami, pozwala na pozyskanie rekomendacji oraz zbudowanie zaangażowanej społeczności.

Skuteczna promocja gabinetu dietetycznego to nie gruszki na wierzbie!

Przemyślana promocja gabinetu dietetycznego w internecie może przynieść wiele korzyści, a przede wszystkim oczekiwany zwrot z inwestycji oraz konwersje. Istotne jest, aby przygotować strategię reklamowania strony internetowej obejmującą różne narzędzia i formy: pozycjonowanie, kampanie AdWords, social media marketing. Kompleksowe podejście oraz jasne wyznaczenie budżetu na reklamę to elementy skutecznego planu promocji usług dietetycznych.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Jak napisać dobre case study na stronę firmową? 07.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak napisać dobre case study na stronę firmową?

Czy Twoja firma ma wspaniałe historie sukcesu, które warto opowiedzieć? Chcesz przyciągnąć nowych klientów, pokazując, jak pomagasz innym osiągać cele? Case study to idealne narzędzie, by to zrobić. Ale jak napisać takie, które naprawdę przyciągnie uwagę i przekona potencjalnych klientów? W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak stworzyć case study, które będzie nie tylko interesujące, ale i skuteczne. Czytaj więcej
Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań? 04.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Analityka

Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań?

Masz wrażenie, że Twoje działania w firmie nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Czujesz się zagubiony w morzu danych i nie wiesz, jak ocenić efektywność swoich działań? Nie jesteś sam. Wiele osób boryka się z tym problemem. Na szczęście istnieje skuteczne narzędzie, które może Ci pomóc – KPI. W tym artykule dowiesz się, czym są Kluczowe Wskaźniki Efektywności i jak z ich pomocą mierzyć sukces swoich działań. Dzięki temu zyskasz jasny obraz sytuacji i będziesz mógł podejmować lepsze decyzje biznesowe. Czytaj więcej
Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu? 02.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu?

Cyfrowe publikacje oferują nie tylko wygodę czytania, ale również ogromne możliwości dla firm i twórców treści. E-booki są istotnym elementem współczesnego marketingu. Szczególny wzrost ich popularności związał się z wybuchem pandemii. Wg badań, aż 5% czytelników wybiera taki format książek. Czym dokładnie jest e-book oraz jak skutecznie wykorzystać go w strategii content marketingowej, aby przyciągnąć i zaangażować odbiorców? Sprawdzamy! Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt