Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
13.01.2024 | czas czytania: 5 | SEM | autor: Artefakt

O czym należy pamiętać podczas organizowania promocji, wyprzedaży i obniżki na stronie internetowej?

Brak promocji cenowej to jeden z głównych powodów porzuceń koszyków w sklepach internetowych – wysokie koszty zakupu bardzo często odstraszają konsumentów przed finalizowaniem transakcji (Raport: Porzucony e-koszyk. Dlaczego konsumenci porzucają zakupy?, Izba Gospodarki Elektronicznej). Aby przekonać do siebie klienta, warto przeprowadzać akcje rabatowe, wyprzedaże i obniżki. Dobrze zorganizowana promocja przełoży się nie tylko na wzrost współczynnika konwersji, ale także na poprawę rozpoznawalności marki i budowanie stałego grona lojalnych użytkowników, powracających do sklepu internetowego. Jak więc promować promocję na swojej stronie internetowej? Oto kilka naszych wskazówek.

Podstawowe zasady organizowania promocji w sklepie internetowym

Skuteczność akcji promocyjnej zależy od wielu czynników – znaczenie ma atrakcyjność udzielanego rabatu, ekspozycja informacji o wyprzedaży na stronie internetowej oraz odpowiednie przygotowanie organizacyjne obniżki cen. Z naszego doświadczenia wynika, że podczas realizowania promocji na oferowane produkty lub świadczone usługi należy zwrócić uwagę na takie elementy jak:

  1. Sprecyzowanie warunków promocji – jednym z największych problemów i punktów zapalnych są zagmatwane zasady akcji promocyjnej. Konsument musi dostać jasną informację, które produkty zostały objęte rabatem. W tym celu na stronie internetowej najlepiej uruchomić osobną podstronę typu landing page zbierającą przeceniony asortyment. A jeśli zniżka dotyczy zakupów powyżej określonej kwoty, należy podać wartość, powyżej której klient otrzyma rabat.
  2. Określenie wysokości rabatu kwotowo lub procentowo – rabaty możemy dowolnie określać, testując, co najsilniej działa na naszych odbiorców. Ogólna zasada jest taka:
    • Rabaty procentowe – udzielamy je do niższych kwot. 5% obniżka na produkt warty 100 zł podziała lepiej na wyobraźnię klienta niż rabat wysokości 5 zł,
    • Rabaty kwotowe – dobrze działają na percepcję konsumentów przy produktach droższych, których zakup wymaga dłuższego procesu decyzyjnego. Np. dealerzy samochodów oferują zniżkę 32 tys. złotych zamiast np. 30%.
  1. Ograniczenie promocji w czasie – presja czasowa to jeden ze sposobów wywierania wpływu na konsumenta. Jeśli obniżka jest ograniczona w czasie, klient szybciej zdecyduje się na zakup produktu, chcąc skorzystać z okazji, zanim ta ucieknie mu sprzed nosa. Gdy promocja ma na celu wyprzedanie określonej grupy asortymentu albo określonej partii produktów, warto dodać informację, że rabat obowiązuje do wyczerpania stanów magazynowych.
  2. Przygotowanie regulaminu promocji łatwo dostępnego na stronie internetowej – zasady promocji należy spisać i przedstawić w postaci regulaminu. Najlepiej zamieścić plik PDF na stronie internetowej, do którego z łatwością będą mogli zajrzeć bardziej wnikliwi konsumenci. Zalecane jest, aby wszystkie osoby zaangażowane w obsługę promocji po stronie firmy znały bardzo dobrze zapisy regulaminu. Warto treść tego dokumentu skonsultować z radcą prawnym tak, aby każdy zapis był merytorycznie poprawny. Przed rozpoczęciem promocji należy dokładnie ustalić kto, kiedy i za jakie czynności odpowiada. Umożliwi to szybkie i sprawne zareagowanie w sytuacji ewentualnych reklamacji lub sporów z klientami.
  3. Zwiększenie możliwości logistycznych i obsługi klienta na czas trwania promocji – zainteresowanie klientów promocją często przerasta możliwości sklepów internetowych. By nie doprowadzić do spadku jakości obsługi klienta i wydłużającego się procesu realizacji zamówienia, warto odpowiednio wcześniej zaplanować „zwiększenie mocy przerobowych”.

Uwaga! Pamiętajmy również o możliwościach hostingu lub serwera – przy niższych pakietach i subskrypcjach duża liczba wejść może spowodować zablokowanie strony i brak jej dostępności dla nowych konsumentów.

Każda promocja to okazja do testowania poszczególnych elementów. Czasem okazuje się, że zwiększenie rabatu o kilka złotych albo wydłużenie czasu trwania obniżki zdecydowanie lepiej zachęca do składania zamówień. Korzystając nawet z najlepszych praktyk, można nie odnosić sukcesów, jeśli nie obserwuje się swoich klientów charakteryzujących się nieco odmiennymi potrzebami i oczekiwaniami niż ogólna grupa docelowa naszej branży.

Promocja promocji organizowanej w sklepie internetowym

Doskonale zaplanowana promocja, ustalenie atrakcyjnego rabatu i logistyczne przygotowanie do akcji rabatowej to nie wszystko. Istotna jest także odpowiednia ekspozycja informacji o rabacie w różnych miejscach w sieci, aby użytkownicy dowiedzieli się o organizowanej obniżce cen.

Promocję można promować:

  1. Na stronie internetowej – koniecznie należy zamieścić informację o rabacie na sliderze na stronie głównej lub w innym, widocznym i rzucającym się użytkownikowi w oczy miejscu. Przygotujmy także osobną podstronę landing page albo chociaż wpis na bloga lub do aktualności, gdzie klient znajdzie opis promocji, zasady, najważniejsze wskazówki. Użyjmy także słów kluczowych typu:
  • Brand + rabat/wyprzedaż/obniżka/promocja
  • Sklep internetowy rabat,
  • Brand + konkurs,
  • Brand + kupon rabatowy,
  • Sklep internetowy + rabat itp.

Za pomocą takich fraz dotrzemy do użytkowników poszukujących obniżek cen z poziomu wyszukiwarki internetowej. Przy wyborze słów kluczowych warto także skorzystać z narzędzi jak Planer słów kluczowych Google lub Ubersuggest – być może klienci wpisują już hasła powiązane z promocjami.

  1. Na profilach w mediach społecznościowych – Facebook, Instagram lub Twitter to doskonałe miejsca na poinformowanie o prowadzonej promocji. Gdy fani polubią, skomentują lub udostępnią opublikowany przez nas post, dotrze on do ich znajomych, a dzięki temu zwiększy się zasięg informacji o rabacie. Portale społecznościowe pozwalają także na płatną reklamę wpisów, a tym samym pozyskiwanie jeszcze szerszej grupy odbiorców.
  2. W mailingu – osoby zapisane do bazy mailingowej z pewnością będą zainteresowane informacją o obniżce cen. Przygotowanie maila z krótkim komunikatem o promocji i linkiem do podstrony ze zrabatowanymi produktami nie kosztuje dużo, a pozwala na dotarcie do klientów, którzy już nam zaufali i są gotowi do ponownego złożenia zamówienia.
  3. Za pomocą rozszerzeń promocji w reklamach Google Ads – zarówno w rozszerzonej reklamie tekstowej, jak i w elastycznej reklamie tekstowej jest możliwość użycia rozszerzenia promocji. Można go z powodzeniem zastosować nie tylko w przypadku sklepu internetowego, ale również w przypadku świadczenia usług.

Przykład rozszerzenia promocji dla sklepu internetowego z kosmetykami:

Przykłady rozszerzenia promocji dla pensjonatu z pokojami do wynajęcia w turystycznej miejscowości:

Rozszerzenie promocji można dowolnie konfigurować dla potrzeb reklamodawcy. Warto pamiętać, aby uzupełnić pola „Końcowy URL” oraz „Datę zakończenia”.

W polu „Końcowy URL” należy zamieścić odnośnik do strony docelowej, w której powinna się znajdować:

  • lista produktów do kupienia online objęta wspomnianą promocją (sklepy internetowe),
  • aktualność lub wpis z łatwą w odbiorze, ale dokładną informacją o promocji oraz odnośnik do jej regulaminu (usługi).

Uzupełnienie pola „Data zakończenia” sprawi, że:

  • po zakończeniu promocji system Google Ads nie będzie go wyświetlać,
  • do świadomości osoby, która zobaczy rozszerzenie promocji z datą końcową, dotrze informacja, że należy się szybko decydować ze względu na ograniczony czas trwania tejże promocji.
  1. Z wykorzystaniem promocyjnej reklamy banerowej GDN wśród użytkowników strony (remarketing) – warto zadbać o spójne wizualnie kreacje banerów reklamowych z komunikatem o promocji. Należy pamiętać, aby w jednolitym stylu był także: slajder na stronie, pliki graficzne do wpisów na profilach społecznościowych (Facebook, Instagram).

Jeżeli używany jest remarketing dynamiczny, warto użyć poniższych funkcji do aktualnej promocji w sklepie internetowym:

Promocja produktów w e-sklepie – przemyślana akcja z analizą skuteczności

Każdą akcję promocyjną warto przeanalizować pod kątem jej skuteczności i wpływu na współczynnik konwersji. Jeśli przygotowanie obniżki cen wymaga od nas poniesienia zbyt dużych kosztów w stosunku do uzyskiwanych przychodów, może nie warto jej w ogóle organizować. Analiza wszystkich działań da nam odpowiedź na pytanie, czy rabat rzeczywiście intensyfikuje sprzedaż i przekonuje klientów do dokonania większych zakupów.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Jak napisać dobre case study na stronę firmową? 07.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak napisać dobre case study na stronę firmową?

Czy Twoja firma ma wspaniałe historie sukcesu, które warto opowiedzieć? Chcesz przyciągnąć nowych klientów, pokazując, jak pomagasz innym osiągać cele? Case study to idealne narzędzie, by to zrobić. Ale jak napisać takie, które naprawdę przyciągnie uwagę i przekona potencjalnych klientów? W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak stworzyć case study, które będzie nie tylko interesujące, ale i skuteczne. Czytaj wiecej
Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań? 04.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Analityka

Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań?

Masz wrażenie, że Twoje działania w firmie nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Czujesz się zagubiony w morzu danych i nie wiesz, jak ocenić efektywność swoich działań? Nie jesteś sam. Wiele osób boryka się z tym problemem. Na szczęście istnieje skuteczne narzędzie, które może Ci pomóc – KPI. W tym artykule dowiesz się, czym są Kluczowe Wskaźniki Efektywności i jak z ich pomocą mierzyć sukces swoich działań. Dzięki temu zyskasz jasny obraz sytuacji i będziesz mógł podejmować lepsze decyzje biznesowe. Czytaj wiecej
Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu? 02.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu?

Cyfrowe publikacje oferują nie tylko wygodę czytania, ale również ogromne możliwości dla firm i twórców treści. E-booki są istotnym elementem współczesnego marketingu. Szczególny wzrost ich popularności związał się z wybuchem pandemii. Wg badań, aż 5% czytelników wybiera taki format książek. Czym dokładnie jest e-book oraz jak skutecznie wykorzystać go w strategii content marketingowej, aby przyciągnąć i zaangażować odbiorców? Sprawdzamy! Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt