Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
Coraz częściej menedżerowie działów sprzedaży korzystają z różnego rodzaju oprogramowania, aby mierzyć czas reakcji na kontakt od potencjalnego klienta. Optymalizacja tego wskaźnika to świetny sposób na podniesienie współczynnika konwersji i zwiększenie sprzedaży.
Tymczasem inne badanie Harvard Business Review pokazało, że wiele firm tego nie robi. HBR sprawdził czas reakcji ponad 2 tys. firm na zapytanie ze strony internetowej. Tylko 37% z nich odpowiedziało w ciągu godziny, a 16% w czasie krótszym niż 24 godziny. 24% odpowiedź zajęła ponad 24 godziny, a aż 23% nie odpowiedziało wcale.
Internauci to niecierpliwi klienci, którzy oczekują niemal natychmiastowej odpowiedzi. W zapewnieniu szybkiej reakcji działu sprzedaży pomagają narzędzia typu call-back, takie jak Contact LEADer.[/vc_message]
Silną korelację między czasem reakcji a skutecznością sprzedaży potwierdza wiele badań. Oprócz publikacji Harvard Business Review możemy je znaleźć także w raporcie Insidesales.com Best practices for lead response management. Najlepszy pod względem konwersji Lead Response Time wynosi poniżej 5 minut. Jeśli zareagujemy w ciągu 10 minut, nasze szanse na pozyskanie umowy mogą spaść aż dziesięciokrotnie.
Źródło: Raport Best practices for lead response management
Poprawa czasu odpowiedzi na zapytania użytkowników wymaga przede wszystkim posiadania sprawnie działającej obsługi klienta – doświadczeni konsultanci i handlowcy powinni być dostępni pod telefonem, mailem oraz na czacie działającym w ramach strony internetowej. Czynnik ludzki ma tutaj duże znaczenie, ale nie mniej ważne są narzędzia, w tym programy typu call-back, pozwalające na szybkie połączenie klienta ze sprzedawcą.
Do najbardziej skutecznych rozwiązań należy aplikacja Contact LEADer. Oto jak ona działa:
Opcjonalnie klient może skontaktować się z nami za pomocą Messengera Facebooka, który również jest połączony z Contact LEADerem.
Zastosowanie widgetu Contact LEADer na stronie www przynosi wiele korzyści:
Dodatkowo aplikacja wyróżnia się takimi cechami jak:
Poza błyskawiczną odpowiedzią warto również zadbać o różnorodność form kontaktu z klientem. Badania przeprowadzone przez HubSpot wykazały, że użytkownicy lubią komunikować się za pomocą różnych kanałów, a najchętniej korzystają z: komunikatorów, czatów, formularzy kontaktowych, rozmów telefonicznych oraz maila.
Źródło: Badania HubSpot