Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
W trakcie prowadzenia kampanii sprzedażowych w Google Ads nieodłącznym elementem działań jest optymalizacja oraz bieżąca konfiguracja konta Google Merchant Center. To głównie w tym narzędziu pojawiają się nowości dotyczące ustawień zarówno konta, jak i plików produktowych oraz wszelkie aktualizacje. Na koncie Google Merchant Center na bieżąco pojawiają się także ostrzeżenia i błędy, które system wykrywa w przesłanych plikach produktowych. Warto kontrolować zarówno sekcję diagnostyki, jak i wszelkie informacje, np. w suporcie Google lub na blogach agencji, o planowanych zmianach i wdrożeniach, aby uniknąć odrzucenia produktów lub wstrzymania kampanii.
Z poniższych informacji dowiesz się, na które atrybuty i wartości należy zwrócić szczególną uwagę w pliku produktowym, aby uniknąć ewentualnych błędów. Wskazaliśmy atrybuty, które były lub będą aktualizowane w 2022 roku.
Zobacz: Czy stosowanie nazw firm konkurencyjnych w kampaniach Google Ads jest legalne?
Dotychczas reklamodawcy najczęściej wykorzystywali atrybut [availability] – ustawiając jego wartość jako „out of stock”, aby uniknąć reklamowania wybranego asortymentu w kampaniach Google Shopping. Zgodnie z zapowiedzią Google, od początku 2023 roku tego typu działanie może przyczynić się do odrzucenia towarów, dlatego warto już teraz oswoić się z innym sposobem wstrzymywania produktów w kampaniach. Mowa o atrybucie [pause], który pozwoli reklamodawcom w łatwy i szybki sposób wstrzymać, a w razie potrzeby ponownie uruchomić wyświetlanie wybranych przedmiotów w reklamach PLA.
Kraj dostawy to atrybut, który już teraz jest wymagany w plikach produktowych. Przesłanie samego atrybutu [shipping] już nie wystarczy, ponieważ niemal na pewno na koncie Google Merchant Center pojawi się informacja o błędzie i brakującej wartości kraju dostawy. Tworząc plik produktowy, sprzedawca powinien pamiętać o dodaniu atrybutu [country]. Warto przejrzeć konta Google Merchant Center i sprawdzić sekcję „Diagnostyka”, w której będą widoczne wszystkie komunikaty o brakujących elementach, w tym o brakującym atrybucie podrzędnym [country].
Jeśli tego typu powiadomienie występuje na koncie, konieczne jest wprowadzenie zmian i uzupełnienie brakującego atrybutu, aby reklamy nadal mogły się wyświetlać.
Od 26 czerwca 2022 roku konieczne jest uwzględnianie daty dostępności produktów chwilowo niedostępnych i produktów w przedsprzedaży. W pliku produktowym trzeba umieścić atrybut [availability_date], podając datę wybiegającą maksymalnie o rok w przyszłość w celu określenia, kiedy produkt niedostępny lub w przedsprzedaży będzie już dostępny. Jeżeli sprzedawca nie wdroży pożądanych atrybutów do pliku, wówczas produkty mogą zostać odrzucone. Warto pamiętać, że data dostępności musi być podana również na stronie docelowej produktu w widocznym dla każdego użytkownika miejscu.
Kolejną ważną funkcją, która zmieniła się 26 czerwca 2022 roku, jest automatyczna aktualizacja produktów dla atrybutu [stan]. W tym dniu na wszystkich kontach została włączona automatyczna aktualizacja pod kątem stanu produktów. Sprzedawcy mają możliwość zrezygnowania z tej funkcji bezpośrednio na koncie Google Merchant Center. Warto jednak pamiętać, że rezygnacja z automatycznej aktualizacji może spowodować, że produkty mające nieprawidłową wartość atrybutu [stan] zostaną odrzucone.
Zmiany, które wprowadza Google w odniesieniu do specyfikacji danych produktów, przed ich wprowadzeniem zwykle pojawiają się na kontach w postaci ostrzeżenia. Warto na bieżąco przeglądać konta i reagować, zanim ostrzeżenia zamienią się w błędy i spowodują odrzucenie produktów. Dbanie o poprawnie uzupełniony plik produktowy pozwala na prowadzenie skutecznych, pełnowartościowych kampanii produktowych i nie tylko. Plik produktowy można wykorzystywać również w kampaniach w sieci reklamowej oraz w kampanii Performance Max. Skuteczna kampania to ta, która jest zbudowana na poprawnych i zgodnych z wymaganiami Google parametrach, dlatego tak ważna jest bieżąca kontrola i właściwa reakcja na zachodzące zmiany.
Zobacz: Search Ads 360 (dawniej DoubleClick Search) – nieoceniona pomoc w automatyzacji kampanii Google Ads