Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
02.01.2024 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Kampanie Google AdWords (Ads) dla deweloperów – jak skutecznie reklamować inwestycje mieszkaniowe?

Kampanie Google AdWords (Ads) dla deweloperów – jak skutecznie reklamować inwestycje mieszkaniowe?

Inwestycje mieszkaniowe warto promować w internecie za pomocą różnych form e-marketingu. Do najskuteczniejszych narzędzi należą kampanie AdWords, które pozwalają podążać w sieci za użytkownikiem poszukującym nowego mieszkania. Jak przygotować i zoptymalizować reklamy, by nie przepalić budżetu? Podpowiadamy, na co należy zwrócić uwagę, promując działalność deweloperów za pomocą Google Ads.

Rozsądny budżet na kampanie Google AdWords

Średnie stawki za kliknięcie w reklamę kierowaną na słowa kluczowe związane z nieruchomościami zaczynają się od ok. 4 zł. Im bardziej konkurencyjny rynek (np. Warszawa), tym więcej trzeba będzie zapłacić za promocję w wyszukiwarce lub w sieci reklamowej Google. Z tego względu ważne staje się doświadczenie w optymalizacji kampanii, podniesienie wyniku jakości reklamy i precyzyjne określenie grupy docelowej, aby osiągać cele w sposób efektywny.

Przykładowe stawki za kliknięcie w reklamę wg Planera Słów kluczowych Google

Największą część budżetu pochłoną frazy typu mieszkanie + miejscowość, nowe mieszkanie + miejscowość, miejscowość + mieszkanie. Planując promocję za pomocą systemu AdWords, warto reklamować się również na słowa kluczowe precyzyjnie opisujące inwestycję mieszkaniową, np. mieszkanie + miasto + dzielnica / ulica, mieszkanie + liczba pokoi, mieszkania z balkonem / tarasem + dzielnica/miasto. Takie frazy są rzadziej szukane, ale pomagają trafić do użytkowników o sprecyzowanych oczekiwaniach dotyczących poszukiwanej nieruchomości.

Konstrukcja reklamy tekstowej (linku sponsorowanego) inwestycji mieszkaniowej

Przygotowując tekstową reklamę Google Ads promującą mieszkania deweloperskie, należy uzupełnić i skonfigurować:

1. Nagłówek reklamy – 60 znaków

W każdym z dwóch nagłówków reklamy możemy zamieścić do 30 znaków. Warto podać nazwę promowanej inwestycji, dzielnicę, ulicę lub korzyści związane z zakupem mieszkania (3 pokoje z widokiem na Odrę!). Ciekawa jest także opcja wstawiania słów kluczowych {keyword:słowo kluczowe}, która sprawia, że fraza wpisywana przez użytkownika do wyszukiwarki, pojawia się w nagłówku reklamy.

2. Wyświetlany adres URL

Wyświetlany adres URL powinien nawiązywać do słów kluczowych, na które kierowana jest dana reklama.

3. Opis reklamy – 80 znaków

Najlepiej zaprezentować największe atuty inwestycji, opisując je językiem korzyści. Warto także napomknąć o cenie za m2, co najczęściej interesuje nabywców. Call to action zachęcające do kliknięcia to także jeden z obowiązkowych elementów treści reklamy.

4. Rozszerzenia reklamy

Aby podnieść wynik jakości reklamy i wyróżnić ją spośród innych linków sponsorowanych, polecamy skonfigurować:

Inspiracje dotyczące treści reklamy można czerpać z wyszukiwarki:

 

Największą szansę na kliknięcie daje pierwsze miejsce w sekcji płatnych wyników wyszukiwania – w link klika 55% użytkowników (źródło: traveltripper.com). Warto więc postarać się o jak najwyższą jakość reklamy, by móc przyciągnąć uwagę internautów.

Remarketing – towarzyszenie klientowi na każdym etapie procesu decyzyjnego

Zakup mieszkania charakteryzuje się długim procesem decyzyjnym, dlatego włączenie remarketingu do prowadzonej kampanii Google Ads zwiększy skuteczność działań promocyjnych. Dla każdej inwestycji mieszkaniowej należy stworzyć osobne listy remarketingowe, trafiając do użytkowników, którzy:

  • Przeglądali plany mieszkań – banery prezentujące wizualizacje mieszkania lub inwestycji zadziałają na wyobraźnię nabywcy,
  • Zaglądali do zakładki z promocjami – informowanie o rabatach lub ofertach specjalnych skusi klienta do rozważenia zakupu mieszkania,
  • Wypełnili formularz kontaktowy – jeśli kontakt mailowy urwał się zbyt szybko, a klient nie umówił się na spotkanie w biurze obsługi, warto co jakiś czas przypomnieć mieszkania z inwestycji, którą był zainteresowany,
  • Zaglądali do dziennika budowy – wysyłanie newslettera z informacjami o zakończeniu kolejnego etapu inwestycji może zachęcić do kontaktu osoby poszukujące ukończonych mieszkań,
  • Uczestniczyli w spotkaniu sprzedażowym, na targach mieszkań, dniach otwartych – nie tylko wizyty użytkowników na stronie internetowej wykorzystuje się do prowadzenia kampanii remarketingowej. Adresy e-mail pozyskane na osobistych spotkaniach, targach lub wydarzeniach branżowych można dodać do listy remarketingowej, kierując do potencjalnych nabywców np. informacje o nowych inwestycjach.

W promocji strony dewelopera doskonale sprawdzi się zarówno remarketing standardowy (banery statyczne lub animowane identyczne dla całej grupy remarketingowej), jak i dynamiczny (prezentowanie na reklamach oglądanych wcześniej mieszkań). Polecamy także wypróbować listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce oraz remarketing kierowany na listę klientów.

Precyzyjne targetowanie reklamy inwestycji mieszkaniowej w Google Ads

Google dba o deweloperów i rynek nieruchomości – reklamodawcy znajdą odpowiednie, szczegółowe kategorie zainteresowań, na które można kierować kampanie na sieć reklamową Google Display Network. Reklamy trafią do osób, których zachowanie w sieci wskazuje na zainteresowanie powierzchnią mieszkalną na sprzedaż. Natomiast kampanie w Gmailu można targetować na użytkowników planujących zakup mieszkania lub domu.

Promocja wydarzeń branżowych, targów mieszkań, dni otwartych

Nabywcy nie decydują się na zakup mieszkania z dnia na dzień, dlatego oprócz reklamowania inwestycji i mieszkań dobrze jest promować imprezy i wydarzenia, w których uczestniczy deweloper – targi mieszkań, drzwi otwarte, spotkania osiedlowe. W tym celu sprawdzą się najlepiej kampanie GDN. Informowanie potencjalnych klientów o udziale w wydarzeniach branżowych buduje wizerunek dewelopera jako przedsiębiorstwa otwartego na relacje z nabywcami, bezpośrednie spotkania oraz rozmowy o inwestycjach mieszkaniowych.

Skuteczna reklama AdWords pomaga sprzedawać mieszkania!

Nawet najlepszy deweloper nie sprzeda ani jednego mieszkania, jeśli klienci nie będą wiedzieli o realizowanej inwestycji mieszkaniowej. Google AdWords (Ads) doskonale sprawdza się do reklamowania nowych mieszkań. W połączeniu z innymi formami e-marketingu – pozycjonowaniem i social media marketingiem – pozwala budować widoczność w internecie oraz przyciągać nowych nabywców poszukujących nieruchomości z rynku pierwotnego.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Jak napisać dobre case study na stronę firmową? 07.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak napisać dobre case study na stronę firmową?

Czy Twoja firma ma wspaniałe historie sukcesu, które warto opowiedzieć? Chcesz przyciągnąć nowych klientów, pokazując, jak pomagasz innym osiągać cele? Case study to idealne narzędzie, by to zrobić. Ale jak napisać takie, które naprawdę przyciągnie uwagę i przekona potencjalnych klientów? W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak stworzyć case study, które będzie nie tylko interesujące, ale i skuteczne. Czytaj wiecej
Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań? 04.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Analityka

Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań?

Masz wrażenie, że Twoje działania w firmie nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Czujesz się zagubiony w morzu danych i nie wiesz, jak ocenić efektywność swoich działań? Nie jesteś sam. Wiele osób boryka się z tym problemem. Na szczęście istnieje skuteczne narzędzie, które może Ci pomóc – KPI. W tym artykule dowiesz się, czym są Kluczowe Wskaźniki Efektywności i jak z ich pomocą mierzyć sukces swoich działań. Dzięki temu zyskasz jasny obraz sytuacji i będziesz mógł podejmować lepsze decyzje biznesowe. Czytaj wiecej
Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu? 02.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu?

Cyfrowe publikacje oferują nie tylko wygodę czytania, ale również ogromne możliwości dla firm i twórców treści. E-booki są istotnym elementem współczesnego marketingu. Szczególny wzrost ich popularności związał się z wybuchem pandemii. Wg badań, aż 5% czytelników wybiera taki format książek. Czym dokładnie jest e-book oraz jak skutecznie wykorzystać go w strategii content marketingowej, aby przyciągnąć i zaangażować odbiorców? Sprawdzamy! Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt