Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
23.10.2023 | czas czytania: 9 | SEM | autor: Artefakt

Unique selling proposition – co musisz o nim wiedzieć

Unique selling proposition – co musisz o nim wiedzieć

Unique selling proposition można przetłumaczyć jako unikalną propozycję sprzedaży lub unikalną cechę oferty. Dzięki niej pokażesz klientom, co mogą zyskać, wybierając właśnie Twoją firmę. Warto zaznaczyć, że taką propozycją nie można nazwać promocji czy kodów rabatowych. Co w takim razie zasługuje na miano unique selling proposition?

artefakt-ofertaCzy na pewno potrzebujesz unikalnej propozycji sprzedaży?

Odpowiedź brzmi – najprawdopodobniej tak. Trudno stworzyć ofertę, która będzie oryginalna i jedyna w swoim rodzaju. Większość produktów czy usług dostępna jest na wielu różnych stronach internetowych – od tych najbardziej popularnych po te mniej. Jak więc przyciągnąć klientów, nie tracąc przy tym przychodów? Z pomocą przychodzi właśnie unique selling proposition. To dzięki niemu możesz wyróżnić się na tle konkurencji i przekonać użytkowników do skorzystania z Twojej oferty.

unique selling proposition

Jak powinna brzmieć unikalna propozycja sprzedaży?

W tym miejscu należy zaznaczyć, że unique selling proposition rzeczywiście musi być wyjątkowe. W tym przypadku odpada powoływanie się na korzyści materialne czy finansowe, które klient może osiągnąć, gdy zdecyduje się na Twoją firmę. Darmowe zwroty czy dobra obsługa klienta również nim nie będą, ze względu na to, że wprowadzić może je niemal każda firma. Unikalna propozycja sprzedaży nie może być pustym sloganem, a rzeczywistą korzyścią, którą osiąga nasz klient. Jak więc stworzyć taką propozycję?

Jak stworzyć własne unique selling proposition?

Podstawą tworzenia unikalnej propozycji sprzedaży powinna być analiza Twojej działalności i tego, co oferujesz klientom. W pierwszej kolejności zastanów się, kim są Twoi potencjalni klienci i co zyskają, decydując się właśnie na Twoją ofertę. Niestety nie może to być „najwyższa jakość” czy „profesjonalna obsługa”. Jednocześnie powinno to być coś, co będziesz w stanie potwierdzić. W tym miejscu warto przeanalizować konkurencję oraz zastanowić się, czego jej brakuje, a co Ty możesz wykorzystać.

unique selling propositionPrzykłady dobrych USP

Jeśli się inspirować, to najlepszymi. Chociaż zrozumienie i stworzenie unikalnej propozycji sprzedaży może przysporzyć problemów, tak zaznajomienie się z dobrymi przykładami ich zastosowania powinno pomóc. Działania marketingowe oparte o unique selling proposition możemy spotkać w sloganach wielu marek, a będą to między innymi:

  • M&M’s – „mleczna czekolada rozpływa się w ustach, a nie w dłoni”,
  • FedEX – „kiedy coś absolutnie musi być dostarczone z dnia na dzień”,
  • WooCommerce – „najbardziej konfigurowalna platforma eCommerce do budowania biznesu online”,
  • Domino’s Pizza – „gorąca pizza dostarczona w 30 minut, inaczej jest gratis”,
  • Avis – „jesteśmy numerem dwa. Staramy się bardziej”.

Nikt nie wspomina o niskiej cenie ani najlepszej jakości, którą możesz wybrać. Odwołują się za to do unikalnych cech swojej działalności, które jednak z jakością mogą zostać skojarzone, jak na przykład czekolada rozpływająca się w ustach czy dostawa paczki w ciągu jednego dnia. Wbrew temu, co zostało napisane wcześniej – darmowe zwroty poniekąd również mogą stać się unikalną cechą oferty i są nią w przypadku marki Zalando. Wyróżnikiem w tym przypadku nie jest jednak zwrot sam w sobie, a czas, jaki na to przysługuje. W porównaniu do innych sklepów, w przypadku których czas zwrotu wynosi najczęściej 14 lub 30 dni, Zalando oferuje aż 100 dni, w czasie których bezproblemowo możemy zwrócić zakupiony towar. Bez wątpienia jest to cecha wyróżniająca, na którą nie jest w stanie zdecydować się każdy sklep internetowy.

Unique selling proposition – podsumowanie

Unikalna propozycja sprzedaży jest ważnym elementem podczas promowania własnej działalności. Chociaż jej zrozumienie i zastosowanie może wydawać się trudne, to na pewno warto się na ten trud zdecydować. Jeżeli Twoja oferta sama w sobie nie będzie jedyna w swoim rodzaju, to na pewno warto znaleźć coś, co spowoduje, że właśnie taka się stanie, a tym samym przyciągnie kolejnych klientów czy użytkowników.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu? 02.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu?

Cyfrowe publikacje oferują nie tylko wygodę czytania, ale również ogromne możliwości dla firm i twórców treści. E-booki są istotnym elementem współczesnego marketingu. Szczególny wzrost ich popularności związał się z wybuchem pandemii. Wg badań, aż 5% czytelników wybiera taki format książek. Czym dokładnie jest e-book oraz jak skutecznie wykorzystać go w strategii content marketingowej, aby przyciągnąć i zaangażować odbiorców? Sprawdzamy! Czytaj wiecej
crm co to jest 31.03.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Czym jest CRM i dlaczego jest niezbędny w sprzedaży?

Efektywne zarządzanie relacjami z klientami stało się nieodłącznym elementem sukcesu każdej firmy. CRM, czyli Customer Relationship Management, to narzędzie, które pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb klientów, budowanie trwałych relacji oraz zwiększenie sprzedaży. Dzięki CRM, firmy mogą skuteczniej zarządzać danymi klientów, analizować ich zachowania i dostosowywać swoje działania marketingowe. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej, czym dokładnie jest CRM i dlaczego jego wdrożenie jest niezbędne w procesie sprzedaży. Czytaj wiecej
5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać! 20.03.2025 | czas czytania: 2:00 min | SEO

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać!

Content na stronach internetowych ma znaczenie dla SEO i pozycji w wyszukiwarkach. Łatwo jednak zapomnieć, że powinien być tworzony przede wszystkim dla internautów, a nie robotów. Tylko wtedy będzie działać. Blogi czy posty na Social Media to dziś podstawa. Jak sprawić, by content był bardziej kreatywny? Oto 5 rodzajów treści, które warto znać! Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt