Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
12.01.2024 | czas czytania: 5 | SEM | autor: Artefakt

Bumper Ads – 6-sekundowe reklamy, których nie sposób pominąć

Bumper Ads – 6-sekundowe reklamy, których nie sposób pominąć

Google Ads oferuje wiele formatów reklam skutecznie wpływających na percepcję odbiorców. Do ciekawych form promocji należą kampanie wideo z reklamami w przerywniku. Bumper Ads (tak nazywa się typ tych konkretnych reklam) cieszą się szczególnym zainteresowaniem znanych marek, które w ciągu kilku sekund mogą przekazać klientom buszującym po YouTube konkretny, marketingowy komunikat. Na czym polega magia Bumper Ads? Sprawdź, czy warto jej ulec!

Czym są Bumper Ads, czyli kampanie wideo z reklamami w przerywniku?

To format reklamowy przygotowany przez Google Ads z myślą o użytkownikach mobilnych. Bumper Ads trwają 6 sekund i nie ma możliwości ich pominięcia. Dzięki tak krótkiemu wideo osoby korzystające ze smartfonów nie muszą martwić się o swój transfer danych, który mogłyby nadszarpnąć o wiele dłuższe reklamy. Kampanie wideo z reklamami w przerywniku ze względu na swoją formę nie sprawdzą się do zareklamowania produktu lub usługi – stanowią uzupełniający element promocji mający na celu przypomnienie klientom o naszym brandzie.

Cechy kampanii wideo z reklamami w przerywniku

  • Film trwa 6 sekund, nie ma możliwości jego pominięcia, pojawia się tylko na urządzeniach mobilnych podczas korzystania z serwisu YouTube,
  • Bumper Ads wykorzystują strategię określania docelowej wartości CPM (koszt tysiąca wyświetleń) – płacimy za każde 1 tys. wyświetleń reklamy,
  • Uruchomienie reklamy wymaga stworzenia osobnej kampanii wideo. Nie ma możliwości wybrania Bumper Ads do kampanii, która już działa,
  • Wyświetlenie reklamy nie zostaje uwzględnione w liczbie wyświetleń filmu na YouTube.

Więcej o tym formacie reklam można przeczytać w supporcie Google: https://support.google.com/google-ads/answer/7159363?hl=pl.

Wykorzystanie kampanii wideo z reklamami w przerywniku w strategii reklamowej

Bumper Ads najlepiej sprawdzają się jako uzupełnienie strategii reklamowej. Można je wykorzystać przed, w trakcie i po zakończeniu kampanii reklamowej.

  • Trailer –  Bumper Ads mogą stanowić zajawkę reklamowanego produktu w kampaniach TrueView. Pomogą spotęgować emocje użytkowników związane z oczekiwaniem na obszerniejszy przekaz reklamowy prezentujący wprowadzane na rynek nowości.
  • Wzmocnienie kampanii – 6-sekundowe reklamy to dobry sposób na zwiększanie zasięgu prowadzonej promocji wśród użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych.
  • Przypomnienie prowadzonych działań reklamowych – klienci codziennie bombardowani są tysiącem komunikatów reklamowych. Aby nasz produkt nie zniknął ze świadomości konsumenta po zakończeniu kampanii, warto go przypominać za pomocą Bumper Ads.

skorzystaj-z-oferty

Dość sporą zaletą kampanii wideo z reklamami w przerywniku jest ich niski koszt. Sama produkcja krótkiego filmiku nie wymaga zbyt dużych inwestycji, wystarczy postawić na ciekawą kreację, dobrze wyeksponować markę i zaciekawić użytkownika, aby osiągnąć dobry efekt. Nie potrzebujemy studia nagraniowego ani celebryty, ponieważ w ciągu 6 sekund liczy się przede wszystkim wzbudzenie silnego zainteresowania klienta.

Przykłady angażujących reklam Bumper Ads

6 sekund to mało, aby przekazać klientowi skomplikowane szczegóły oferty. W Bumper Ads liczy się kreatywna kreacja produktu, dobre wyeksponowanie marki i to coś, co rozbawi albo zaciekawi użytkownika. Spójrzmy, jak z tematem kampanii wideo z reklamami w przerywniku radzą sobie najlepsi.

Jason Bourne – Teaser

Wytwórnie filmowe korzystają z fragmentów filmów w swoich materiałach promocyjnych. W tym przypadku posłużenie się wizerunkiem Matta Damona z wielkim napisem Jason Bourne mówi użytkownikowi wszystko – przygotuj się na nowy, zaskakujący film akcji z byłym agentem CSI, któremu wrogowie nie chcą dać spokoju.

Oreo

Oreo skorzystało z animacji, którą stosuje w większości swoich reklam. Humorystyczny przekaz doskonale działa na użytkownika, pobudzając jego kubki smakowe i chęć na skosztowanie nowego rodzaju ciastek.

Chips More

Bardzo kreatywna reklama marki ciastek, której niestety nie znamy na naszym rodzimym rynku. Przyciąga uwagę ze względu na efekt zaskoczenia – użytkownik widzi ekran, który pojawia się, gdy film został usunięty z YouTube. I nagle wyskakuje uśmiechnięte ciasteczko, rozbrajające internautę. Humor to z pewnością mocna strona Chips More.

Mercedes

Często trudno jest nam sobie wyobrazić znaczenie parametrów lub danych technicznych, którymi chwali się producent. Mając punkt odniesienia, zdecydowanie łatwiej ocenimy wartościowość danej cechy. I to właśnie postanowił zrobić Mercedes, tworząc reklamę trwającą 3,8 sekundy, czyli dokładnie tyle, ile potrzebuje Mercedes-AMG GT S, by rozpędzić się do 100 hm/h.

Airbnb

Reklama korzysta z sielankowego obrazu spędzania wakacji w gronie całej rodziny. Uśmiechnięte dzieci, basen, piłka plażowa to synonimy dobrze spędzonego urlopu. Śmiech pojawiający się tle filmiku wzbudza pozytywne emocje.

Bumper Ads są formatem reklamowym, który warto wykorzystać w prowadzonych kampaniach. Tutaj liczy się prosty, ale emocjonalny przekaz, mała liczba szczegółów, dobre wyeksponowanie marki. Użytkownik ma tylko 6 sekund, więc im mniej elementów i bardziej wyrazisty komunikat, tym większa szansa na zapadnięcie w pamięci klienta.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

crm co to jest 31.03.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Czym jest CRM i dlaczego jest niezbędny w sprzedaży?

Efektywne zarządzanie relacjami z klientami stało się nieodłącznym elementem sukcesu każdej firmy. CRM, czyli Customer Relationship Management, to narzędzie, które pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb klientów, budowanie trwałych relacji oraz zwiększenie sprzedaży. Dzięki CRM, firmy mogą skuteczniej zarządzać danymi klientów, analizować ich zachowania i dostosowywać swoje działania marketingowe. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej, czym dokładnie jest CRM i dlaczego jego wdrożenie jest niezbędne w procesie sprzedaży. Czytaj wiecej
5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać! 20.03.2025 | czas czytania: 2:00 min | SEO

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać!

Content na stronach internetowych ma znaczenie dla SEO i pozycji w wyszukiwarkach. Łatwo jednak zapomnieć, że powinien być tworzony przede wszystkim dla internautów, a nie robotów. Tylko wtedy będzie działać. Blogi czy posty na Social Media to dziś podstawa. Jak sprawić, by content był bardziej kreatywny? Oto 5 rodzajów treści, które warto znać! Czytaj wiecej
Strategia ESG w marketingu – jak wygląda? 25.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Strategia ESG w marketingu – jak wygląda?

Odpowiednia strategia w marketingu często decyduje o jej sukcesie. Strategia ESG polega na zintegrowanym podejściu. W jej skład wchodzą 3 sektory: środowiskowy, społeczny i ład korporacyjny. Dzięki temu firmy mogą prowadzić działalność w etyczny i stabilny sposób. W naszym artykule dokładnie opisujemy, na czym polega ta strategia w marketingu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt