Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
To format reklamowy przygotowany przez Google Ads z myślą o użytkownikach mobilnych. Bumper Ads trwają 6 sekund i nie ma możliwości ich pominięcia. Dzięki tak krótkiemu wideo osoby korzystające ze smartfonów nie muszą martwić się o swój transfer danych, który mogłyby nadszarpnąć o wiele dłuższe reklamy. Kampanie wideo z reklamami w przerywniku ze względu na swoją formę nie sprawdzą się do zareklamowania produktu lub usługi – stanowią uzupełniający element promocji mający na celu przypomnienie klientom o naszym brandzie.
Więcej o tym formacie reklam można przeczytać w supporcie Google: https://support.google.com/google-ads/answer/7159363?hl=pl.
Bumper Ads najlepiej sprawdzają się jako uzupełnienie strategii reklamowej. Można je wykorzystać przed, w trakcie i po zakończeniu kampanii reklamowej.
Dość sporą zaletą kampanii wideo z reklamami w przerywniku jest ich niski koszt. Sama produkcja krótkiego filmiku nie wymaga zbyt dużych inwestycji, wystarczy postawić na ciekawą kreację, dobrze wyeksponować markę i zaciekawić użytkownika, aby osiągnąć dobry efekt. Nie potrzebujemy studia nagraniowego ani celebryty, ponieważ w ciągu 6 sekund liczy się przede wszystkim wzbudzenie silnego zainteresowania klienta.
6 sekund to mało, aby przekazać klientowi skomplikowane szczegóły oferty. W Bumper Ads liczy się kreatywna kreacja produktu, dobre wyeksponowanie marki i to coś, co rozbawi albo zaciekawi użytkownika. Spójrzmy, jak z tematem kampanii wideo z reklamami w przerywniku radzą sobie najlepsi.
Jason Bourne – Teaser
Wytwórnie filmowe korzystają z fragmentów filmów w swoich materiałach promocyjnych. W tym przypadku posłużenie się wizerunkiem Matta Damona z wielkim napisem Jason Bourne mówi użytkownikowi wszystko – przygotuj się na nowy, zaskakujący film akcji z byłym agentem CSI, któremu wrogowie nie chcą dać spokoju.
Oreo
Oreo skorzystało z animacji, którą stosuje w większości swoich reklam. Humorystyczny przekaz doskonale działa na użytkownika, pobudzając jego kubki smakowe i chęć na skosztowanie nowego rodzaju ciastek.
Chips More
Bardzo kreatywna reklama marki ciastek, której niestety nie znamy na naszym rodzimym rynku. Przyciąga uwagę ze względu na efekt zaskoczenia – użytkownik widzi ekran, który pojawia się, gdy film został usunięty z YouTube. I nagle wyskakuje uśmiechnięte ciasteczko, rozbrajające internautę. Humor to z pewnością mocna strona Chips More.
Mercedes
Często trudno jest nam sobie wyobrazić znaczenie parametrów lub danych technicznych, którymi chwali się producent. Mając punkt odniesienia, zdecydowanie łatwiej ocenimy wartościowość danej cechy. I to właśnie postanowił zrobić Mercedes, tworząc reklamę trwającą 3,8 sekundy, czyli dokładnie tyle, ile potrzebuje Mercedes-AMG GT S, by rozpędzić się do 100 hm/h.
Airbnb
Reklama korzysta z sielankowego obrazu spędzania wakacji w gronie całej rodziny. Uśmiechnięte dzieci, basen, piłka plażowa to synonimy dobrze spędzonego urlopu. Śmiech pojawiający się tle filmiku wzbudza pozytywne emocje.
Bumper Ads są formatem reklamowym, który warto wykorzystać w prowadzonych kampaniach. Tutaj liczy się prosty, ale emocjonalny przekaz, mała liczba szczegółów, dobre wyeksponowanie marki. Użytkownik ma tylko 6 sekund, więc im mniej elementów i bardziej wyrazisty komunikat, tym większa szansa na zapadnięcie w pamięci klienta.