Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
17.04.2015 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Reklama kontekstowa w Google Display Network

Reklama kontekstowa w Google Display Network

Reklama kontekstowa to forma reklamy internetowej, która dopasowuje przekaz reklamowy do tematyki strony internetowej, na której się wyświetla. Oznacza to, że np. reklama odzieży damskiej będzie wyświetlać się na stronach z poradami modowymi. Takie dopasowanie reklamy do treści oglądanych przez użytkownika ma na celu zwiększenie efektywności działań marketingowych, poprzez docieranie do osób, które są aktualnie zainteresowane danym tematem. Jest to jedna z najbardziej popularnych obecnie form reklamy online, która bardzo precyzyjnie dociera do pożądanych odbiorców.

Przykład reklamy kontekstowej biura podróży na stronie z ofertami noclegów:

Reklama kontekstowa

Jak to działa?

Kampanie kontekstowe mogą być realizowane w różnych sieciach reklamowych. W Polsce najpopularniejsza jest Google Display Network, czyli sieć stron internetowych udostępniających przestrzeń reklamową w systemie Google AdSenseDoubleClick. Na rynku działają jednak również inne sieci, takie jak Adkontekst czy OnetKontekst. Najczęściej reklama kontekstowa rozliczana jest w modelu płatności za kliknięcie (CPC). Pozwala to osiągnąć szeroki zasięg reklamy przy ponoszeniu kosztów tylko w przypadku, kiedy użytkownik rzeczywiście zainteresuje się reklamą i w nią kliknie. Pozostałe modele rozliczeń, np. CPM (koszt tysiąca wyświetleń), rzadko są rekomendowane naszym klientom.

Formy reklamy kontekstowej

Różnorodność form reklamy internetowej zwiększa się z roku na rok. Reklama kontekstowa występuje obecnie głównie w formie tekstowej i graficznej. Formą najczęściej wykorzystywaną przez reklamodawców są statyczne reklamy graficzne oraz reklamy tekstowe. Mniej popularnymi, choć skutecznymi formami są m.in. reklamy flashowe oraz reklamy wideo. Banery graficzne dostępne są w wielu różnych formatach i mogą być wyświetlane w różnych miejscach na stronach internetowych: z boku, na górze lub w przerwie między akapitami tekstu.

Metody kierowania kontekstowego

W sieci reklamowej Google (GDN) reklamy kontekstowe mogą być kierowane na słowa kluczowe lub tematy. Słowa kluczowe to wyrazy lub większe wyrażenia, które mają pojawić się na stronie, na której będzie wyświetlana reklama. Kierowanie na tematy powoduje, że reklamy wyświetlają się na stronach powiązanych z wybranymi przez reklamodawcę kategoriami tematycznymi.

Można również łączyć poszczególne metody kierowania i używać jednocześnie kierowania na tematy i słowa kluczowe lub tematy i wybrane miejsca docelowe. Jeśli np. reklamodawca chce dotrzeć do osób zainteresowanych piłką nożną może skierować reklamy na serwisy sportowe i ograniczyć wyświetlanie tylko do stron zawierających słowa kluczowe takie jak „piłka nożna”.

Grupę docelowych odbiorców kampanii kontekstowej można również ograniczać pod kątem demograficznym, wybierając odpowiednie kategorie wiekowe czy płeć odbiorców.

Dzięki zaawansowanym możliwościom kierowania kampanii kontekstowych w Google Display Network możliwe jest precyzyjne docieranie do interesujących nas grup docelowych i bieżące wykluczanie nieefektywnych miejsc docelowych i grup odbiorców.

Zalety kampanii kontekstowych w GDN

  • Szybkie dotarcie do dużej grupy odbiorców i generowanie ruchu na stronie,
  • Możliwość określenia tematyki stron, na których będą wyświetlać się reklamy,
  • Szczegółowe statystyki dotyczące miejsc, w których wyświetlają się reklamy,
  • Zaawansowane metody optymalizacji kampanii.

Ze względu na rosnące zaawansowanie kampanii kontekstowych warto korzystać z usług agencji interaktywnej w prowadzeniu kampanii kontekstowych.

 

Reklama displayowa na Youtube – ograniczenia.

Reklamy displayowe wyświetlają się po prawej stronie odtwarzacza wideo nad listą polecanych filmów. Oznaczone są kolorem żółtym. Po kliknięciu przez użytkownika, przenoszą go na stronę reklamodawcy, gdzie może on zapoznać się z ofertą.

Do tej pory reklamy displayowe wyświetlały się niezależnie od tego, jaką popularnością cieszył się dany kanał. Nie wszystkim reklamodawcom takie rozwiązanie odpowiadało, ponieważ zdarzały się sytuacje, że reklama pojawiała się obok obraźliwego lub kontrowersyjnego materiału wideo. Mogła na tym ucierpieć reputacja reklamodawcy.

Google postanowiło więc wprowadzić ograniczenie: reklamy displayowe nie będą wyświetlały się przy kanałach, których łączna liczba wyświetleń nie przekracza 10 tysięcy. W ten sposób filmy o niskiej jakości (cieszące się małą popularnością wśród internautów) mają zostać wykluczone z możliwości promocji treści.

Nowe zasady będą także chroniły przed wyświetlaniem reklam na kanałach, które tworzone są wyłącznie w celu zarabiania z systemu partnerskiego na YouTube. Właściciele tych kont często udostępniali skopiowane treści, nie martwiąc się o łamanie praw autorskich.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

uścisk dłoni z feedbackiem 18.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Czym jest feedback i jak wykorzystywać go w rozwoju firmy?

Dlaczego niektóre firmy rozwijają się szybciej niż inne? Rozwiązaniem może być coś, co na pierwszy rzut oka wydaje się banalne – feedback. To narzędzie, które, jeśli używane prawidłowo, może zrewolucjonizować sposób, w jaki prowadzisz swój biznes. W tym artykule dowiesz się, czym jest feedback i jak efektywnie go wykorzystywać, aby Twoja firma mogła osiągnąć nowe wyżyny. Przygotuj się na podróż ku lepszemu zrozumieniu tego, jak opinie mogą stać się Twoim największym atutem! Czytaj więcej
lead generation - wykresy 17.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Na czym polega lead generation i jak pozyskiwać klientów?

Jak skutecznie przyciągnąć nowych klientów do swojego biznesu? Lead generation to gwarancja sukcesu w marketingu. Dzięki odpowiednim strategiom możesz nie tylko zwiększyć liczbę potencjalnych klientów, ale także przekształcić ich w lojalnych nabywców. W tym artykule odkryjesz, czym dokładnie jest lead generation i jak efektywnie pozyskiwać klientów, aby Twoja firma rosła w siłę. Gotowy na podróż do świata skutecznego marketingu? Czytaj dalej! Czytaj więcej
analiza smart - wykresy 14.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Analiza SMART – jak poprawnie wyznaczać cele marketingowe?

Czy Twoje działania marketingowe przynoszą oczekiwane rezultaty? A może czujesz, że brakuje im jasnego kierunku? Każdy Twój krok może prowadzić do konkretnego celu, a efekty są mierzalne i satysfakcjonujące. To możliwe dzięki metodzie SMART. Dowiedz się, jak precyzyjnie definiować cele marketingowe, aby były Specyficzne, Mierzalne, Osiągalne, Realistyczne i Terminowe. Przekonaj się, że skuteczne planowanie to gwarancja sukcesu Twojej strategii! Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt