Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
YouTube to platforma dostępna dla każdego. Rokrocznie przyciąga coraz więcej twórców oraz firm, które za pośrednictwem kanału emitują różnorodne treści. Bezpośrednia interakcja odbiorcy z reklamą pozwala na szybką reakcję, obserwowanie nowych trendów oraz weryfikację zachowań użytkowników. Dzięki możliwości interakcji widza z reklamą dostajesz wartościowy feedback niemal od razu.
Wiele osób nie decyduje się na zainstalowanie telewizji w swoim domu, zamiast tego korzysta z rozwiązań dostępnych online. Biorąc pod uwagę ten fakt, wybór YouTube ’a jako kanału dystrybucji reklam staje się bardziej oczywisty. Coraz więcej branż decyduje się na obecność w tym medium oraz wykorzystanie go do realizacji swoich celów biznesowych. Szerokie spektrum dostępnych formatów reklamowych umożliwia reklamodawcom wybór odpowiedniego rodzaju kampanii, aby reklama mogła odpowiadać na ich potrzeby i rozwijać markę w odpowiednim kierunku.
Zobacz: Jak przekształcić osoby oglądające nasz kanał na YouTube w subskrybentów i potencjalnych klientów?
Założenie konta to niezbyt skomplikowany proces, z którym najpewniej poradzisz sobie bez problemu. Poniżej w kilku krokach pokazujemy, jak utworzyć i skonfigurować konto.
1. Wejdź na stronę www.youtube.com i w prawym górnym rogu kliknij „Zaloguj się” (jeśli posiadasz konto Google) lub kliknij „Utwórz konto” (jeśli nie posiadasz konta).
źródło: accounts.google.com
2. Jesteś już zalogowany. Czas na konfigurację. Przejdź do sekcji „Twój kanał” i kliknij przycisk „Dostosuj kanał”, aby uzupełnić informacje o swojej firmie oraz dodać potrzebne zasoby.
źródło: studio.youtube.com
Zakładka „Marka” to ważne miejsce na koncie YouTube, w którym możesz zadbać o właściwą identyfikację wizualną firmy. Podczas konfiguracji zapoznaj się z każdym miejscem na kanale i uzupełnij pola, które są istotne z punktu widzenia Twojego biznesu. Warto zadbać o to, by na kanale pojawił się również link do Twoje strony www, aby użytkownicy mogli łatwo ją znaleźć. Dodasz go w zakładce „Podstawowe informacje”.
Gdy ukończysz konfigurację konta, możesz zacząć publikować treści. YouTube daje także możliwość publikowania transmisji na żywo. W przypadku niektórych biznesów taka opcja może okazać się bardzo ciekawą formą komunikacji z odbiorcami.
Przed założeniem konta warto przygotować kilka materiałów, które możesz cyklicznie publikować po skonfigurowaniu kanału. Warto także dbać o regularną publikację treści, ponieważ tylko wtedy Twój kanał będzie miał szansę zyskiwać coraz lepszą widoczność. Założenie konta i opublikowanie tylko jednego materiału nie ma sensu, ponieważ taki profil będzie mało wiarygodny i nie wzbudzi zaufania odbiorców.
Zaciekaw swoich widzów interesującymi materiałami, które jednocześnie zbliżą Cię do osiągnięcia celów. Jeśli prowadzisz biznes usługowy, możesz edukować użytkowników w zakresie usług lub publikować ciekawe materiały związane z tymi usługami. W przypadku biznesów sprzedażowych dobrą praktyką będzie publikowanie kolekcji oraz produktów, które są dostępne w sklepie i dzięki którym użytkownik będzie mógł zobaczyć je dokładniej niż na zdjęciu.
Zdaniem Google widzowie dwa razy chętniej kupują to, co widzieli w YT, a ponad 70% użytkowników uważa, że dzięki platformie YouTube poznaje nowe marki. Nie potrzebujesz profesjonalnego sprzętu, aby nagrywać materiały reklamowe. Wystarczy telefon i ciekawy pomysł. Dla użytkowników, którzy nie chcą nagrywać filmów samodzielnie, Google udostępnia narzędzie, które ułatwia ten proces i pozwala tworzyć materiały do kampanii wideo.
Zobacz: Live marketing – jak promować produkty za pomocą transmisji na żywo w Internecie?Statystyki, które firma Google publikuje każdego roku, dowodzą, że platforma YouTube staje się coraz popularniejszym medium i z roku na rok ma coraz więcej aktywnych użytkowników. Wszyscy znają reklamy telewizyjne i radiowe, które są powszechnym sposobem komunikacji firm z potencjalnymi klientami. Jest to także szybki sposób na reklamę i możliwość utrzymania pełnej kontroli nad budżetem oraz wynikami. System Google Ads, za którego pośrednictwem uruchomisz reklamy na YouTube, pozwala na optymalizację kampanii wideo na bieżąco. Dzięki temu nie musisz już czekać wiele miesięcy lub przeznaczać na start ogromnych środków. Możesz rozpocząć prowadzenie kampanii wideo z mniejszym budżetem i obserwować na bieżąco jej rezultaty. Warto także podkreślić, że kampanie na YouTubie mogą kierować użytkowników do kanału firmy lub bezpośrednio na stronę www, na której jest pełna oferta. Statystyki wideo są widoczne zarówno w panelu YouTube’a, jak i na koncie Google Ads, dzięki czemu kampania jest transparentna, a działanie systemu pozwala na szybkie podejmowanie decyzji związanych z optymalizacją kampanii.