Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

22.08.2022 | czas czytania: 4 | Inne | autor: Artefakt

Stwórz skuteczny kanał na YouTube!

Stwórz skuteczny kanał na YouTube!

Podczas pierwszej polskiej edycji konferencji YouTube Brandcast, która odbyła się w 2020 roku, zaprezentowano wyniki badań, które pokazały, że statystyczny Polak spędza około 40 minut dziennie na YouTube. Platforma towarzyszy Polakom w codziennych czynnościach – podczas pracy, nauki, w trakcie gotowania czy uprawiania sportu. Korzystamy z materiałów, które są przydatne podczas tych aktywności, np. z gotowych treningów, materiałów edukacyjnych czy filmików kulinarnych. Platforma staje się substytutem telewizji, dlatego coraz więcej firm widzi potencjał do rozwoju własnej marki w tym właśnie miejscu.  

YouTube zyskuje coraz większą popularność

YouTube to platforma dostępna dla każdego. Rokrocznie przyciąga coraz więcej twórców oraz firm, które za pośrednictwem kanału emitują różnorodne treści. Bezpośrednia interakcja odbiorcy z reklamą pozwala na szybką reakcję, obserwowanie nowych trendów oraz weryfikację zachowań użytkowników. Dzięki możliwości interakcji widza z reklamą dostajesz wartościowy feedback niemal od razu.

Wiele osób nie decyduje się na zainstalowanie telewizji w swoim domu, zamiast tego korzysta z rozwiązań dostępnych online. Biorąc pod uwagę ten fakt, wybór YouTube ’a jako kanału dystrybucji reklam staje się bardziej oczywisty. Coraz więcej branż decyduje się na obecność w tym medium oraz wykorzystanie go do realizacji swoich celów biznesowych. Szerokie spektrum dostępnych formatów reklamowych umożliwia reklamodawcom wybór odpowiedniego rodzaju kampanii, aby reklama mogła odpowiadać na ich potrzeby i rozwijać markę w odpowiednim kierunku.

Zobacz: Jak przekształcić osoby oglądające nasz kanał na YouTube w subskrybentów i potencjalnych klientów?

Od czego zatem warto zacząć reklamowanie na YouTube? Od założenia konta!

Założenie konta to niezbyt skomplikowany proces, z którym najpewniej poradzisz sobie bez problemu. Poniżej w kilku krokach pokazujemy, jak utworzyć i skonfigurować konto.

1. Wejdź na stronę www.youtube.com i w prawym górnym rogu kliknij „Zaloguj się” (jeśli posiadasz konto Google) lub kliknij „Utwórz konto” (jeśli nie posiadasz konta).

 

źródło: accounts.google.com 

2. Jesteś już zalogowany. Czas na konfigurację. Przejdź do sekcji „Twój kanał” i kliknij przycisk „Dostosuj kanał”, aby uzupełnić informacje o swojej firmie oraz dodać potrzebne zasoby. 

 

źródło: studio.youtube.com 

Zakładka „Marka” to ważne miejsce na koncie YouTube, w którym możesz zadbać o właściwą identyfikację wizualną firmy. Podczas konfiguracji zapoznaj się z każdym miejscem na kanale i uzupełnij pola, które są istotne z punktu widzenia Twojego biznesu. Warto zadbać o to, by na kanale pojawił się również link do Twoje strony www, aby użytkownicy mogli łatwo ją znaleźć. Dodasz go w zakładce „Podstawowe informacje”.

Gdy ukończysz konfigurację konta, możesz zacząć publikować treści. YouTube daje także możliwość publikowania transmisji na żywo. W przypadku niektórych biznesów taka opcja może okazać się bardzo ciekawą formą komunikacji z odbiorcami.

Jak się przygotować do prowadzenia kanału na YouTube?

Przed założeniem konta warto przygotować kilka materiałów, które możesz cyklicznie publikować po skonfigurowaniu kanału. Warto także dbać o regularną publikację treści, ponieważ tylko wtedy Twój kanał będzie miał szansę zyskiwać coraz lepszą widoczność. Założenie konta i opublikowanie tylko jednego materiału nie ma sensu, ponieważ taki profil będzie mało wiarygodny i nie wzbudzi zaufania odbiorców.

Zaciekaw swoich widzów interesującymi materiałami, które jednocześnie zbliżą Cię do osiągnięcia celów. Jeśli prowadzisz biznes usługowy, możesz edukować użytkowników w zakresie usług lub publikować ciekawe materiały związane z tymi usługami. W przypadku biznesów sprzedażowych dobrą praktyką będzie publikowanie kolekcji oraz produktów, które są dostępne w sklepie i dzięki którym użytkownik będzie mógł zobaczyć je dokładniej niż na zdjęciu.

Zdaniem Google widzowie dwa razy chętniej kupują to, co widzieli w YT, a ponad 70% użytkowników uważa, że dzięki platformie YouTube poznaje nowe marki. Nie potrzebujesz profesjonalnego sprzętu, aby nagrywać materiały reklamowe. Wystarczy telefon i ciekawy pomysł. Dla użytkowników, którzy nie chcą nagrywać filmów samodzielnie, Google udostępnia narzędzie, które ułatwia ten proces i pozwala tworzyć materiały do kampanii wideo.

Zobacz: Live marketing – jak promować produkty za pomocą transmisji na żywo w Internecie?Statystyki, które firma Google publikuje każdego roku, dowodzą, że platforma YouTube staje się coraz popularniejszym medium i z roku na rok ma coraz więcej aktywnych użytkowników. Wszyscy znają reklamy telewizyjne i radiowe, które są powszechnym sposobem komunikacji firm z potencjalnymi klientami. Jest to także szybki sposób na reklamę i możliwość utrzymania pełnej kontroli nad budżetem oraz wynikami. System Google Ads, za którego pośrednictwem uruchomisz reklamy na YouTube, pozwala na optymalizację kampanii wideo na bieżąco. Dzięki temu nie musisz już czekać wiele miesięcy lub przeznaczać na start ogromnych środków. Możesz rozpocząć prowadzenie kampanii wideo z mniejszym budżetem i obserwować na bieżąco jej rezultaty. Warto także podkreślić, że kampanie na YouTubie mogą kierować użytkowników do kanału firmy lub bezpośrednio na stronę www, na której jest pełna oferta. Statystyki wideo są widoczne zarówno w panelu YouTube’a, jak i na koncie Google Ads, dzięki czemu kampania jest transparentna, a działanie systemu pozwala na szybkie podejmowanie decyzji związanych z optymalizacją kampanii.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Wizytówki NAP 20.11.2024 | czas czytania: 5 min | SEO

Czym są wizytówki NAP SEO i jak mogą pomóc w pozycjonowaniu lokalnych biznesów?

NAP to anglojęzyczny skrót (Name, Adress, Phone) oznaczający dane adresowe przedsiębiorcy. Jak wykorzystać wizytówki NAP w lokalnym pozycjonowaniu działalności? Czytaj wiecej
Na jakiej zasadzie działa platforma Whitepress i jakie znaczenie ma dla SEO? 19.11.2024 | czas czytania: 5 | SEO

Na jakiej zasadzie działa platforma Whitepress i jakie znaczenie ma dla SEO?

Whitepress jest stroną, na której możemy optymalizować treści oraz automatyzować działania związane z Content Marketingiem, jak również współpracować na rzecz Influencer Marketingu. W zakresie platformy możemy znaleźć oferty skierowane do wszystkich, którzy prowadzą biznes internetowy. Whitepress opiera się również na współpracy z agencjami SEO, serwisami informacyjnymi oraz na prywatnych działaniach vlogerów, oraz blogerów. Czytaj wiecej
google lens 18.11.2024 | czas czytania: 6 | Aktualności

Google Lens – do czego służy Obiektyw Google?

W każdym telefonie, który pracuje na systemie Android czy iOS (iPhone), fabrycznie zainstalowane są już pewne aplikacje. Oprócz rejestru połączeń, wiadomości SMS, aparatu czy zegara możemy zobaczyć również ikony do programów stworzonych przez Google. Każdy użytkownik smartfona z pewnością kojarzy znaczek Dysku, Map lub Gmaila. Jednym z rozwiązań jest Google Lens, inaczej nazywany Obiektywem. Do czego w ogóle służy i jak działa? Jak używać Obiektywu? Na te pytania odpowiemy w poniższym artykule! Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt