Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieReklamy na Facebooku to skuteczny system, który nie wymaga wysokich nakładów finansowych. Firma może przeznaczyć właściwie dowolny budżet na emisję banneru reklamowego i dotrzeć w ten sposób do dowolnie szerokiego grona odbiorców. Reklamę kupuje się na kilka różnych sposobów, np. za pośrednictwem aukcji, gdzie można szczegółowo ustawić parametry związane z grupą docelową lub miejscem wyświetlania.
Budżet na reklamę ustawia się w modelu całkowitym (na cały okres trwania działań) lub dziennym. W drugim przypadku minimalny wydatek na emisję większości materiałów reklamowych w Facebook Ads wynosi średnio od 1 do 5 dolarów. Kwota wzrośnie jednak w zależności od ustawień kampanii, a wprowadzoną wartość można zmienić właściwie w dowolnym momencie.
Konto reklamowe na Facebooku daje również możliwość emitowania postów sponsorowanych w aplikacji Instagram. Reklama wyświetla się pomiędzy zdjęciami udostępnianymi przez prywatnych użytkowników, dlatego powinna wyróżniać się ciekawą oprawą graficzną. Nierzadko więc firmy muszą dodatkowo inwestować w profesjonalne zdjęcia lub grafiki.
Podobnie jak w przypadku kampanii na Facebooku, nie da się precyzyjnie określić ceny reklamy na Instagramie. Kwoty zależą m.in. od sprecyzowanej grupy odbiorców, celu prowadzonych działań, atrakcyjności prezentowanego materiału oraz konkurencyjności w branży, w której funkcjonuje firma.
Przygotowując kosztorys, bierzemy pod uwagę różne czynniki, aby wycena jak najlepiej odzwierciedlała realnie podejmowane działania i odpowiadała potrzebom Klienta. Precyzyjnie określamy usługi wchodzące w zakres oferty i podajemy koszty, o których należy pamiętać przy wyborze elementów dodatkowo uzupełniających kampanię.
Prowadzenie płatnej kampanii reklamowej na Facebooku wymaga dużych nakładów pracy. Profesjonalne zdjęcia, praca programisty i grafika po prostu kosztują. Dlatego nie zalecamy wyboru agencji do obsługi reklam Facebook Ads tylko na podstawie niskiej ceny. Tanim ofertom często towarzyszą działania realizowane bez pomysłu i strategii, które nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Przed podjęciem współpracy warto też uważnie przeczytać przedstawioną ofertę i sprawdzić, czy zawiera ona wszystkie usługi, planowane elementy kampanii oraz dodatkowe koszty, na które ewentualnie należy się przygotować.
Zespół obsługujący płatną promocję na Facebooku w pierwszej kolejności opracowuje strategię, aby cała kampania była spójna. Działania planuje na podstawie profilu działalności klienta. Pod uwagę brany jest zarówno zasięg fanpage’a, jak i grupa docelowa.
Przyciągające wzrok reklamy Facebook Ads muszą mieć odpowiednią oprawę graficzną, aby zaangażować użytkowników i przekonać ich do dokonania konwersji. Zespół obsługujący płatne kampanie wraz z Klientem opracowuje sposób komunikacji, wyrażając go poprzez grafikę i treść reklamy.
Specjaliści social media kreatywnie podchodzą do tworzenia treści. Liczbę postów sponsorowanych dostosowują do charakteru firmy i branży, w której ta działa. Odwołując się do psychologicznych mechanizmów podejmowania decyzji, przygotowują teksty reklamowe, które sprzedają na Facebooku.
Facebook dostarcza reklamodawcom dane dotyczące użytkowników – ich zainteresowaniach, wieku, płci, profilu zawodowym. Dotarcie do precyzyjnie określonej grupy docelowej nie jest trudne, jeśli posiada się wiedzę, jak skutecznie zoptymalizować kampanię reklamową.
Pracownicy agencji przygotowują banery i posty sponsorowane zgodnie z ustalonymi wcześniej założeniami strategii biznesowej klienta i planu promocji w social media. Mieszcząc się w budżecie określonym przez Klienta, wybierają takie formaty reklam, które doprowadzą do jak największej liczby konwersji.
Obecność w social mediach to dziś niemal obowiązkowy punkt strategii marketingowej większości firm. Aby prowadzona kampania przynosiła zadowalające efekty, nie wystarczy jednak tylko posiadać kont na portalach społecznościowych, trzeba też na nich zaistnieć i być aktywnym. Wydatki na płatne reklamy m.in. na Facebooku stanowią więc coraz większą część budżetów przeznaczanych na e-marketing.
Mniejsze marki nierzadko wybierają samodzielne prowadzenie kampanii Facebook Ads, aby ograniczyć koszty. Regularne optymalizowanie reklam, publikowanie postów, przygotowywanie spójnego contentu i grafik – to działania czasochłonne. Warto powierzyć te obowiązki zewnętrznej agencji marketingowej.
Skontaktuj się z nami i sprawdź, ile możesz zyskać, oddając biznes w ręce profesjonalistów.
Zapytaj o ofertę