Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
„Wymiary zdjęć…” – kiedyś podczas wpisywania podobnego zapytania do wyszukiwarki autopodpowiedzi Google zdominowałoby hasło związane z formatem fotografii do dokumentów tożsamości. Obecnie trend jest zupełnie inny. Internautów interesują przede wszystkim wymiary grafik w mediach społecznościowych. Właściwa wielkość to jeden z ważniejszych czynników, który odpowiada za wysoką jakość publikowanych treści np. na Facebooku.
Rekomendowane formaty zdjęć to niezwykle dynamiczny element Social Mediów. Facebook często wprowadza nowe wytyczne dotyczące wymiarów. I choć ustawienie konkretnej szerokości i wysokości nie jest obowiązkowe, warto sugerować się polecanymi proporcjami. Dzięki temu publikowane posty czy wydarzenia będą prezentować się tak samo dobrze na ekranach komputerów, jak i smartfonów. To ważne, bo coraz więcej użytkowników (również klientów) przegląda portale społecznościowe właśnie na urządzeniach mobilnych.
Przygotowaliśmy krótki przewodnik po rozmiarach grafik, aby ułatwić Ci wybór optymalnych zdjęć na stronę na Facebooku. Ich stosowanie sprawi, że udostępniane materiały zachowają wyrazistość i świetny wygląd bez względu na to, czy pojawią się w news feedzie, na osi czasu, czy w tle organizowanego wydarzenia.
Dobre zdjęcie profilowe to niewielka, graficzna wizytówka, która prezentuje osobę lub markę (np. w postaci logo). Jest widoczna nie tylko w lewym, górnym rogu na firmowej stronie na Facebooku, ale także jako avatar w postach, komentarzach, reklamach czy w wynikach wyszukiwania. W drugim przypadku zdjęcie zostaje przycięte do okrągłej ramki, dlatego warto wybrać taką grafikę, która wygląda ładnie w formie i kwadratu, i koła. Na smartfonie pojawia się jako obraz o wielkości 128 x 128 pikseli. W razie czego edytuj zdjęcie profilowe.
Cover photo jest elementem, który najbardziej rzuca się w oczy zarówno na prywatnym profilu na Facebooku, jak i na stronie firmowej. Zajmuje centralne miejsce, nadając zdjęcia w tle na Facebooku charakter wyglądowi fanpage’a, dlatego wymaga zastosowania odpowiednich wymiarów. Wielkość wgrywanego pliku nie powinna być mniejsza niż 399 x 150 pikseli, a waga – 150 KB. Inny format może spowodować nieestetyczne rozciągnięcie lub skompresowanie grafiki.
Co ważne, na ekranach telefonów zdjęcie w tle wyświetla się w nieco innych rozmiarach – 640 x 360 pikseli. Z tego względu boki zostają przycięte z prawej i lewej strony (po ok. 100 px). Warto więc przygotować grafikę w taki sposób, aby nie utraciła istotnych elementów (np. przesuwając logo bardziej na środek). Warto przy tym znać zalecane wymiary grafik Facebook.
Facebook udostępnia opcję, która pozwala dodatkowo uatrakcyjnić stronę firmową. W miejscu zdjęcia w tle można opublikować cover video, czyli film w tle. Filmik może trwać od 20 do 90 sekund i zostaje automatycznie zapętlony. Wskazana jest więc nie tylko dbałość o dobre wymiary, ale także o jak najciekawszą treść, aby wykorzystać tę krótką chwilę do przyciągnięcia uwagi odwiedzających.
Eventy w mediach społecznościowych są jednym z częściej stosowanych narzędzi promocji. Oprawa graficzna wydarzenia wyświetla się samym uczestnikom, a także fanom firmowej strony i znajomym osób, które np. potwierdziły swój udział lub wykazały zainteresowanie wydarzeniem. Z tego względu zdjęcie w tle powinno być jak najbardziej wyraźne i atrakcyjne wizualnie. Wpływa na to również dobrze dobrany rekomendowany rozmiar zdjęcia.
Ten format grafiki zna chyba każdy użytkownik Facebooka. Najczęściej pojawia się jako zaimportowany obraz lub udostępniony post (w tym przypadku rekomendowany rozmiar wynosi przynajmniej 1200 x 627).
Kwadraty stały się popularne za sprawą innego serwisu społecznościowego – Instagrama. Z czasem ten rodzaj zdjęcia przeniósł się również na pole Facebooka. W tym przypadku jednak jego wymiary powinny być nieco większe niż w drugiej aplikacji (gdzie optymalna wartość wynosi 1080 x 1080 pikseli).
Można je publikować w całości w formie prostokąta od stosunkowo niedawna (wcześniej Facebook przycinał grafiki do kwadratu). Wysokie posty to ukłon w kierunku użytkowników mobilnych. Warto stosować rekomendowane wymiary lub przynajmniej zachować proporcję 3:2, ponieważ takie grafiki świetnie prezentują się na smartfonach. Wyświetlają się na całym ekranie i stają się bardziej efektowne.
Facebook Stories to popularna funkcja, która pozwala na publikowanie krótkotrwałych treści w formie grafik i wideo. Aby osiągnąć optymalną jakość i wygląd, warto zastosować się do zalecanych wymiarów. Dla grafik zaleca się stosowanie zalecanego rozmiaru zdjęcia tj. 1080×1920 pikseli, co odpowiada proporcjom 9:16. W przypadku wideo, sugerowane są te same proporcje, lecz z maksymalną długością trwania 20 sekund. Pamiętajmy, że publikacje powinny być atrakcyjne wizualnie, dobrze dopasowane do ekranu oraz dostosowane do szybkiego przeglądania przez użytkowników.
Aby skutecznie umieszczać teksty i logo w Facebook Stories, warto zastosować kilka prostych zasad, które pozwolą uniknąć przysłonięcia grafik. Po pierwsze, umieszczaj teksty oraz logo w centralnej części ekranu, gdzie będą dobrze widoczne dla odbiorców. Unikaj umieszczania elementów na górnej i dolnej krawędzi ekranu, ponieważ mogą zostać przysłonięte przez interfejs użytkownika. Po drugie, wybieraj czytelne czcionki oraz kontrastujące kolory, które ułatwią odbiorcom odczytanie treści.
Facebook Stories to popularna funkcja, która pozwala na udostępnianie krótkotrwałych treści w formie zdjęć i filmów. Aby uzyskać jak najlepsze efekty wizualne, warto zastosować się do zalecanych proporcji dla tego formatu. Optymalne wymiary to 9:16, co odpowiada rozdzielczości 1080×1920 pikseli. Dzięki temu, materiały będą wyświetlane na pełnym ekranie, co zwiększa ich atrakcyjność i angażuje odbiorców. Warto dodać zdjęcie do stories.
Znasz już obowiązujące wymiary zdjęć na Facebooku. Tworzenie grafik to istotny element w dziedzinie marketingu, reklamy oraz mediów społecznościowych. Istnieje wiele popularnych narzędzi, które ułatwiają ten proces nawet dla osób nieposiadających doświadczenia w dziedzinie grafiki.
Przykładem takiego narzędzia jest Canva, która oferuje szeroką gamę szablonów, obrazów, czcionek i innych elementów do tworzenia atrakcyjnych projektów graficznych. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi oraz licznych funkcjom, Canva staje się doskonałym wyborem zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych użytkowników.
Prawa autorskie do zdjęć publikowanych na platformach społecznościowych są istotnym zagadnieniem, które każdy użytkownik powinien zrozumieć. W momencie tworzenia i publikowania zdjęcia, autor uzyskuje wyłączne prawa do jego wykorzystania. Dlatego przed udostępnieniem czyjegoś zdjęcia na swoim profilu, należy uzyskać zgodę twórcy. Warto również pamiętać, że publikując swoje zdjęcia, udzielamy platformie społecznościowej ograniczonej licencji na ich wykorzystanie. Aby uniknąć nieporozumień i problemów prawnych, warto zaznajomić się z regulaminem danej platformy oraz przestrzegać zasad korzystania z cudzych dzieł. Tylko wtedy możesz dodać zdjęcie.
Chcesz zmienić zdjęcie profilowe? Czy publikując zdjęcia z wizerunkami innych osób na Facebooku, powinniśmy uzyskać ich zgodę? Odpowiedź brzmi: tak. Zgodnie z obowiązującym prawem, każda osoba ma prawo do ochrony swojego wizerunku. Dlatego przed udostępnieniem takich zdjęć, warto poinformować i poprosić o zgodę osoby, które się na nich znajdują. Szanując prywatność innych, nie tylko unikamy ewentualnych problemów prawnych, ale także budujemy pozytywne relacje z otoczeniem. Pamiętajmy, że prosty gest jak zapytanie o zgodę może przynieść wiele korzyści, a przede wszystkim szacunek dla cudzej prywatności.
Wiesz już, jaki rozmiar powinno mieć zdjęcie w tle. Korzystanie z witryn ze zdjęciami stockowymi to popularne i wygodne rozwiązanie dla osób poszukujących wysokiej jakości materiałów graficznych do swoich projektów. Ważne jest jednak, aby pamiętać o przestrzeganiu praw autorskich oraz uzyskaniu odpowiednich zgód na wykorzystanie chronionych materiałów.
Przed pobraniem i zastosowaniem idealnego zdjęcia profilowego czy ilustracji, należy sprawdzić warunki licencji oraz ewentualne ograniczenia w użyciu. Dzięki temu unikniemy nieporozumień oraz problemów prawnych związanych z naruszeniem praw autorskich. Pamiętajmy, że szanowanie cudzej pracy to podstawa uczciwego korzystania z zasobów dostępnych w sieci.
Masz już wiedzę na temat tego, jak zmienić zdjęcie profilowe czy w tle. Pominięcie wytycznych może czasem przynieść pewne korzyści. Dzieje się tak w przypadku pionowego zdjęcia, które wyświetla się w rozmiarze 640 x 960 pikseli. Jeśli obrazek będzie dłuższy, system przytnie go do pożądanej wielkości, przysłaniając pozostałą część. Taki mechanizm może posłużyć do przygotowania zaskakującego materiału reklamowego. Ostatnio coraz większą popularnością na Facebooku cieszą się tzw. posty z niespodzianką.
Jak stworzyć rozwijaną grafikę? Wystarczy przygotować obrazek, którego wysokość będzie dłuższa od rekomendowanej wartości 960 pikseli. Intrygujący element u dołu zdjęcia zostanie automatycznie ukryty i pojawi się przed oczami użytkownika dopiero w momencie kliknięcia w pole obrazu.
Automatyczne przycinanie przez Facebooka zdjęć do konkretnych wielkości może być też źródłem problemu. Niedopasowanie odpowiednich wymiarów bywa szczególnie kłopotliwe przy grafikach z tekstem. Przed publikacją obrazów z napisem warto więc dostosować ich rozmiar do formatu podpowiadanego przez serwis, aby uniknąć sytuacji, w której np. logo lub hasło reklamowe zostanie zniekształcone czy urwane w połowie.
Co więcej, na grafice nie powinno znajdować się więcej niż ok. 10 – 20% tekstu w stosunku do całości (wlicza się w to także logotyp). Całkiem niedawno Facebook nie dopuszczał do publikacji reklam, na których dominowała treść. Obecnie serwis zmniejsza zasięgi takich postów, przez co docierają do mniejszego grona odbiorców. W wytycznych dla stron biznesowych portal wskazuje jednak pewne wyjątki, np. okładki książek i płyt, plakaty promujące wydarzenia czy opakowania produktów.
Aby zdjęcie prezentowało się w jak najlepszej jakości, warto również zwrócić uwagę na format pliku graficznego. Popularny JPEG świetnie sprawdza się w przypadku kolorowych zdjęć, ponieważ zabezpiecza je przed negatywnymi efektami ewentualnej kompresji. Dużo gorzej radzi sobie natomiast z ostrymi krawędziami, z którymi mamy do czynienia w minimalistycznych projektach graficznych, np. w logo lub ikonach. Prowadzi do uwydatnienia pikseli, co zdecydowanie pogarsza wygląd obrazka. Jak tego uniknąć? Wystarczy wybrać rozszerzenie PNG, które pozwala zachować wyrazistość detali. Pliki z „.png” w nazwie przydają się również w przypadku bardzo dużych fotografii. Umożliwiają bezstratne zmniejszenie ich wagi, dzięki czemu nie trzeba się martwić ewentualnymi zniekształceniami.