Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
16.08.2023 | czas czytania: 5 | EPR | autor: Artefakt

TikTok a ustawa o usługach cyfrowych. Co się zmieni?

TikTok a ustawa o usługach cyfrowych. Co się zmieni?

W związku z dyrektywą DSA, czyli ustawą o usługach cyfrowych, TikTok zmuszony jest do wprowadzenia zmian w swojej strukturze. Nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za usługi cyfrowe znacząco zmieniają duże platformy społecznościowe. Zmiany odnoszą się do regulacji prawa o handlu cyfrowym. Wprowadzenie odpowiednich przepisów ma na celu zapewnienie użytkownikom zwiększenia transparentności w zakresie sposobu, w jaki platformy korzystają z algorytmów, moderują treści i prezentują reklamy.

Nowa ustawa ma zapobiegać dezinformacji, czyli rozpowszechnianiu fałszywych informacji. Dzięki nowym funkcjonalnościom TikToka skrajnie nieprawdziwe informacje zostaną szybko usunięte z platformy. Z uwagi na nowe regulacje zmiany na TikToku muszą pojawić się do 28 sierpnia 2023 roku. Do tego czasu na platformie społecznościowej wszystkie działania powinny być tworzone z myślą o dbaniu o bezpieczną przestrzeń w internecie.

Co z algorytmem TikToka?

Treści wyświetlane przez TikToka są wynikiem interakcji człowiek z algorytmem. Użytkownik, korzystając z platformy i skupiając uwagę na konkretnych video, uczy algorytm tego, co uważa za atrakcyjne i interesujące. Na tej podstawie mechanizmy TikToka dobierają kolejne filmy, które są przedstawiane użytkownikom. Z perspektywy odbiorcy treści działanie algorytmu może wydawać się jasne i proste. Jednak platformy społecznościowe nigdy w pełni nie objaśniają, w jaki sposób działają stworzone przez nich schematy dobierania treści. Użytkownicy często korzystający z TikToka mogą nie być świadomi, że pewne komunikaty nie są wynikiem ich preferencji, a są na przykład reklamami sponsorowanymi.

Moderowanie treści na TikToku

W perspektywie obecnych zmian TikTok zobowiązany jest do umożliwienia użytkownikom korzystania z treści, które nie bazują na ich preferencjach. Zgodnie z nową ustawą mieszkańcy Unii Europejskiej będą mieli możliwość wyłączenia personalizacji treści. Filmiki pojawiające się na platformie będą zatem wypadkową czynników, które nie są związane z algorytmem. W zamian za to użytkownik otrzyma filmy bazujące na popularnych treściach w danym kraju i dostosuje je do języka oraz regionu. Trzeba nadmienić, że wyłączenie opcji personalizacji jest rozwiązaniem opcjonalnym i użytkownik ma prawo, by zadecydować o korzystaniu z treści dobranych przez algorytm.

Nieletni użytkownicy TikToka

W przypadku użytkowników w wieku 13-17 lat również zachodzą zmiany. Osobom nieletnim platforma nie będzie wyświetlała spersonalizowanych reklam ze względu na ryzykowny wpływ części reklam. Jednak tę opcję można również włączyć i wyłączyć poprzez ustawienia konta.

TikTok a nieodpowiednie treści

Kolejnym udogodnieniem, jakie otrzymają użytkownicy z Unii Europejskiej, jest możliwość zgłoszenia nieodpowiednich treści na platformie. Dzięki temu materiały, które są nieodpowiednie zdaniem odbiorców, zostaną ograniczone. Użytkownik będzie mógł zgłosić materiał, który jest na przykład mową nienawiści, przestępstwem finansowym, nękaniem itd. Każda treść będzie przechodziła dodatkowo przez proces weryfikacji, co ograniczy blokowanie treści, które nie złamały zasad TikToka. Twórca danego filmiku również otrzyma informacje, z jakiego powodu jego treść została zablokowana. Takie rozwiązanie może uchronić odbiorów i twórców przed potencjalnie szkodliwymi informacjami.

Podsumowanie

Niedostosowanie się do ustawy o usługach cyfrowych może skutkować wysokimi karami pieniężnymi oraz ograniczeniami dla platform, które nie dostosowały się do wymogów. Ze względu na wielkość rynku europejskiego platforma TiktTok nie chce stracić tak dużej grupy odbiorców.

TikTok w oświadczeniu na swoim blogu zadeklarował, że będzie dążył do świadczenia jak najwyższej jakości usług i tworzył swoją platformę, respektując prawa wynikające z ustawy. Firma potwierdziła, że bezpieczeństwo związane z oferowaniem tego rodzaju usług jest dla nich najważniejsze.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań? 04.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Analityka

Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań?

Masz wrażenie, że Twoje działania w firmie nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Czujesz się zagubiony w morzu danych i nie wiesz, jak ocenić efektywność swoich działań? Nie jesteś sam. Wiele osób boryka się z tym problemem. Na szczęście istnieje skuteczne narzędzie, które może Ci pomóc – KPI. W tym artykule dowiesz się, czym są Kluczowe Wskaźniki Efektywności i jak z ich pomocą mierzyć sukces swoich działań. Dzięki temu zyskasz jasny obraz sytuacji i będziesz mógł podejmować lepsze decyzje biznesowe. Czytaj wiecej
Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu? 02.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu?

Cyfrowe publikacje oferują nie tylko wygodę czytania, ale również ogromne możliwości dla firm i twórców treści. E-booki są istotnym elementem współczesnego marketingu. Szczególny wzrost ich popularności związał się z wybuchem pandemii. Wg badań, aż 5% czytelników wybiera taki format książek. Czym dokładnie jest e-book oraz jak skutecznie wykorzystać go w strategii content marketingowej, aby przyciągnąć i zaangażować odbiorców? Sprawdzamy! Czytaj wiecej
crm co to jest 31.03.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Czym jest CRM i dlaczego jest niezbędny w sprzedaży?

Efektywne zarządzanie relacjami z klientami stało się nieodłącznym elementem sukcesu każdej firmy. CRM, czyli Customer Relationship Management, to narzędzie, które pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb klientów, budowanie trwałych relacji oraz zwiększenie sprzedaży. Dzięki CRM, firmy mogą skuteczniej zarządzać danymi klientów, analizować ich zachowania i dostosowywać swoje działania marketingowe. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej, czym dokładnie jest CRM i dlaczego jego wdrożenie jest niezbędne w procesie sprzedaży. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt