Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieZacznijmy od elementu, który najszybciej zwraca uwagę użytkowników strony, czyli od zdjęć produktów. O nich samych można byłoby napisać osobny artykuł. W myśl stwierdzenia, że jemy również oczami, możemy założyć, że fotografia produktów jest dla konsumenta najsmaczniejsza. Dobrze dobrane zdjęcia powinny przedstawiać produkt z każdej perspektywy, tak by użytkownik miał pełen obraz zakupu. W tym aspekcie najlepiej jest nie pozostawiać użytkownika w niepewności i całą wizualizację produktu podać jak na tacy. Warto wprowadzić fotografie produktów, które obrazują użycie go w praktyce lub proponują inne sposoby użytkowania. Dzięki temu konsument może być bardziej przekonany do dokonania zakupu, ponieważ widzi różne i przydatne zastosowania produktu. Warto pamiętać o tym, by produkt grał pierwszą rolę na fotografii. Musi on znajdować się w odpowiednio widocznym miejscu na zdjęciu, a inne elementy nie powinny go przytłaczać. Nie jest to jednoznaczne z ustawieniem przedmiotu na białym tle. Pomocnym rozwiązaniem może być wykorzystanie perspektywy mockupu – umieszczenie produktu w centralnym punkcie grafiki i otoczenie go odpowiednim tłem, które powinno wskazywać na sposób lub miejsce użycia.
źródło: www.canva.pl
Dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie na stronę krótkiego wideo, które prezentuje funkcjonalności towaru, informuje użytkownika o jego możliwościach i prezentuje produkt w różnych warunkach i sytuacjach. Dzięki temu konsument łatwo może dokonać decyzji, czy dany towar jest mu potrzebny i spełni jego oczekiwania.
Przeczytaj więcej na ten temat w artykule: Opisy produktów w sklepie internetowym – jak je tworzyć, by zwiększyć sprzedaż?
Opis jest kolejnym szerokim zagadnieniem, które jest nieodłącznie związane z prezentacją produktu w sklepie internetowym. Opis powinien składać się z najważniejszych informacji, takich jak: nazwa i rodzaj produktu, parametry techniczne, zastosowanie produktu oraz wszelkie kwestie dodatkowe, czyli sposób pielęgnacji, przeciwskazania do użytkowania i zalecenia. Warto ograniczyć się do najważniejszych informacji związanych z produktem i nie wchodzić w szczegóły, które nie dotyczą danego towaru. Kiedy na stronie pojawia się więcej treści niezwiązanych z produktem, użytkownik może zostać łatwo odwiedziony od zakupu, ponieważ nie skupi się na dokonaniu transakcji, tylko na pozyskiwaniu wiedzy. Zbyt zaciekawiony innym zagadnieniem może wyjść ze strony w poszukiwaniu informacji, a wtedy nie dojdzie do konwersji – czyli zakupu. Dlatego warto pamiętać o spójności i rzeczowości treści, którą wprowadza się na stronę produktową.
Produkty w sklepie internetowym powinny mieć unikalny opis, czyli nie powinny być kopiowane ze stron producenta oraz konkurencji. Takie działanie może doprowadzić do zjawiska powielonej treści, o którym można przeczytać w artykule Duplicate content – kompleksowy poradnik o zewnętrznej duplikacji treści. Taki tekst będzie plagiatem w stosunku do innych serwisów. Dlatego warto zadbać o różnorodne opisy produktów na stronie internetowej. Również algorytm Google będzie lepiej oceniał stronę internetową, która ma różnorodne i jakościowe treści. Z drugiej strony warto pamiętać o tym, by treści produktowe były tworzone w tym samym stylu, by zachować spójność przekazu. Pomocną kwestą jest stworzenie schematu opisu, który sprawi, że przedstawienie produktów będzie spójne na każdej postronnie. Dzięki temu użytkownik łatwiej zrozumie i przyswoi przedstawione informacje. Pomoże mu to w dokonaniu wyboru pomiędzy różnymi towarami i sprawnym podjęciu decyzji zakupowej.
Warto pamiętać, że taki opis powinien dostarczyć komplet niezbędnych informacji użytkownikowi strony. Wszelka aktywność konsumenta, który wychodzi ze strony w poszukiwaniu brakujących informacji, odwodzi go od realizowania zakupu, co ogranicza prawdopodobieństwo konwersji na stronie.
Kolejnym ważnym aspektem jest pozytywny język stosowany przy tworzeniu treści produktowych. Opisy powinny być tworzone przy pomocy języka korzyści, ponieważ im więcej zalet produktu pojawi się w treści, tym większe jest prawdopodobieństwo, że konsument dokona zakupu. Dzięki opisowi tworzonemu za pomocą języka korzyści można zwizualizować konsumentowi, jak dużo dobrego może wprowadzić produkt do jego życia. Warto jednak stosować takie sposoby rozsądnie i pisać tylko o prawdziwych zaletach towaru.
Dobrym rozwiązaniem jest podzielenie produktów na kategorie i wprowadzenie opcji sortowania na stronie. Pomoże to użytkownikowi w szybkim przefiltrowaniu produktów i wybraniu odpowiedniego towaru dla siebie. Dobry podział produktów jest przede wszystkim prosty i intuicyjny, ale nie oznacza to, że w sklepie powinno pojawić się mało kategorii. Takie rozwiązanie musi być indywidualnie dobrane do asortymentu sklepu i modyfikowane na bieżąco wraz ze zmieniającym się towarem czy zapotrzebowaniem.
źródło: www.allegro.pl
Oprócz potrzeb użytkownika trzeba pamiętać o wymogach algorytmów Google. Warto odpowiednio zoptymalizować podstrony z produktami, by pojawiały się wyżej w wynikach wyszukiwania. Należy zadbać o odpowiednie nagłówki, title i zamieszczenie właściwego CTA. Na podstronie produktowej, która prowadzi bezpośrednio do dokonania zakupu, najważniejsza jest optymalizacja elementów UX. Im bardziej funkcjonalna i przyjazna użytkownikom strona, tym częściej finalizują oni zakup. Strona powinna być również responsywna. Dopasowanie do różnego rodzaju urządzeń jest kluczowe, ponieważ konsumenci coraz chętniej korzystają np. z wersji mobilnej serwisu. Z tego powodu responsywność strony jest kolejnym aspektem, o który warto zadbać.
Przeczytaj: Co to jest mobile SEO i dlaczego jest tak ważne?
Przepis na dobre przedstawienie produktu nie jest prostą recepturą. Dzięki zachowaniu odpowiednich proporcji dobrej treści, zoptymalizowanej stronie i dobrym wizualizacjom można przyrządzić doskonałą sprzedaż.