Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnie
Ogromne sukcesy Snapchata, Periscope czy Meerkata potwierdziły zainteresowanie użytkowników przekazami transmitowanymi na żywo. Mark Zuckerberg nie pozostaje w tyle, najnowsza usługa Live for Facebook Mentions zdobywa coraz większe grono odbiorców, również w Polsce.
https://www.youtube.com/watch?v=klwexuqIoYM
Usługa pozwala nam na transmitowanie ważnych wydarzeń (wywiady, koncerty, konferencje) w czasie rzeczywistym. Przekaz pojawia się w strumieniu aktualności. Użytkownicy mają możliwość komentowania oraz udostępniania – tak, jak w przypadku standardowych postów. Podczas transmisji, w górnym rogu możemy na bieżąco sprawdzać, ile osób obserwuje nas w danym momencie. Po zakończeniu, możemy pozostawić audycję w newsfeedzie, do ponownego obejrzenia.
Jak wspominał Jakub Szmigielski z Facebook Warsaw, podczas transmisji online #BRIEFmorning, usługa na razie dostępna jest dla użytkowników prywatnych (wprowadzana stopniowo) oraz dla profili publicznych, które przeszły proces weryfikacji.
W tym momencie z usługi transmisji live mogą korzystać jedynie zweryfikowane wcześniej strony, weryfikacja nowych profili jest obecnie niedostępna. Możliwe, że wróci ponownie.
Polskie marki oraz osoby publiczne coraz chętniej korzystają z nowej formy przekazu. Co ciekawe, pierwszym politykiem w Polsce (a może i na świecie), który wziął udział w transmisji live był prezydent Andrzej Duda.
Streamingi online to niewątpliwie jeden z wiodących trendów mediów społecznościowych w roku 2016. Warto wziąć je pod uwagę podczas tworzenia komunikacji marki.