Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
17.01.2024 | czas czytania: 5 | EPR | autor: Artefakt

Jak przekształcić osoby oglądające nasz kanał na YouTube w subskrybentów i potencjalnych klientów?

Jak przekształcić osoby oglądające nasz kanał na YouTube w subskrybentów i potencjalnych klientów?

YouTube jako forma reklamy

YouTube to serwis internetowy, który został założony w lutym 2005 roku. Umożliwia on bezpłatne umieszczanie filmików, oglądanie ich, komentowanie i ocenianie. Światowa popularność YouTube’a jest niepodważalna. Statystyki mówią same za siebie:

w 2017 roku YouTube ogłosił, że jego użytkownicy oglądają około miliard godzin filmów każdego dnia;

  • w każdym miesiącu YouTube jest odwiedzany przez ponad 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników;
  • tylko użytkownicy urządzeń mobilnych spędzają na YouTube’ie ponad godzinę dziennie;
  • najpopularniejszy kanał na YouTube’ie ma ponad 170 milionów subskrypcji – jest to T-Series (statystyki ze stycznia 2021 roku);
  • najpopularniejszy kanał na polskim YouTube’ie ma ponad 4,6 miliona subskrypcji – jest to Blowek (statystyki ze stycznia 2021 roku).

Założenie kanału na YouTube i publikowanie treści to nie wszystko

YouTube przyciąga miliony, a nawet miliardy użytkowników. Jest więc doskonałą formą reklamy. Oczywiście samo założenie kanału na YouTube’ie i publikowanie filmów to zdecydowanie za mało, aby osiągnąć marketingowy sukces. Do tego sukcesu potrzebni są jeszcze oglądający nasze filmy ludzie, którzy kolejno chętnie staną się subskrybentami kanału, a w przyszłości być może – klientami. Co zrobić, aby pozyskać i zatrzymać subskrybentów, którzy z dużym prawdopodobieństwem staną się naszymi klientami? Jak zwiększyć ilość subskrypcji na YouTube? Odpowiadamy poniżej.

1. Twórz scenariusze

Odbiorcy oczekują coraz to bardziej profesjonalnych treści. Mówienie „z głowy” i „od serca” może nie zostać potraktowane jako przejaw prawdziwości, ale jako brak odpowiedniego przygotowania. Dokładnie zastanów się nad tym, co i w jaki sposób chcesz przekazać i na tej podstawie stwórz scenariusz.

2. Publikuj tylko wartościowe, oryginalne i ciekawe treści

„Content is king” – marketing treści to nieustannie najważniejsze narzędzie marek. Treści, które publikujesz na YouTube’ie, muszą być oryginalne i ciekawe. Zastosowanie się do wszystkich porad wymienionych w tym artykule, przy pominięciu wartościowego contentu, nie przyniesie zamierzonych skutków.

3. Udzielaj porad, wskazówek

Pokaż, że jesteś specjalistą w swojej branży – udzielaj porad, wskazówek, odpowiadaj na pytania. Tego typu bezinteresowna pomoc może przekonać do Ciebie użytkowników YouTube’a, co przekuje się w zwiększającą się liczbę subskrypcji, klientów, sprzedaży.

4. Skupiaj uwagę publiczności

Współcześnie liczy się nie tylko treść, ale także forma. Zadbaj o to, aby Twoje filmiki skupiały uwagę publiczności. Chodzi tu o wszystko, co znajduje się wokół treści – intonacja, mimika, gestykulacja, tło, obraz, dźwięk i wiele innych.

5. Zachęcaj widzów do oglądania innych Twoich filmików

Jeśli użytkownika YouTube’a zachęcił Twój filmik o organicznym kremie do twarzy, który oferujesz, jest spora szansa, że chętnie dowie się także o innych naturalnych kosmetykach. Daj mu tę możliwość – odpowiedz w filmie (najlepiej na końcu), o czym jeszcze można dowiedzieć się, oglądając i subskrybując Twój kanał.

6. Publikuj regularnie

Regularność na YouTube’ie zdecydowanie jest nagradzana. Ustal, ile filmików w każdym miesiącu chcesz opublikować. Określ także dni i godziny publikacji. Dzięki temu Twoi widzowie będą dokładnie wiedzieli, kiedy mogą spodziewać się nowych treści, a ich oglądanie wejdzie im w nawyk.

7. Optymalizuj treści

Warto także zatroszczyć się o odpowiednie tytuły publikowanych filmów. Sprawdź, o jakich problemach chętnie słuchają użytkownicy Internetu, dowiedz się, jakie pytania zadają i postaraj się w tytule jasno dać znać, że w filmiku udzielisz konkretnej odpowiedzi.

8. Stwórz własną markę

Zadbaj o to, aby jakoś się wyróżnić. Mogą to być np. stałe powitania i pożegnania czy elementy powtarzane w każdym filmie – np. zadawanie nurtującego pytania na początku filmu i odpowiadanie na nie na jego końcu.

9. Organizuj konkursy z nagrodami

Samo zachęcanie użytkowników YouTube’a do oglądania i subskrybowania Twojego kanału niewiele da. Zdecydowanie lepszą zachętą do interakcji jest organizowanie konkursów z nagrodami, którymi będą oferowane przez Ciebie produkty czy usługi. Może to być np. konkurs na komentarz, który otrzyma najwięcej „łapek w górę”.

10. Twórz zwiastuny

Dobrym pomysłem jest również tworzenie zapowiedzi. Zamierzasz niebawem opublikować niezwykle interesujący filmik? Stwórz zwiastun, który to pokaże. Pamiętaj jednak, żeby w zwiastunie nie umieszczać wszystkich najciekawszych rzeczy – w takim przypadku widzowie mogą być zawiedzeni, oglądając cały filmik.

11. Promuj swój kanał poza YouTube’em

Jesteś obecny w innych mediach społecznościowych niż YouTube? Wykorzystaj to! Daj np. znać swoim fanom na facebookowym fanpage’u, że właśnie otworzyłeś kanał na YouTube’ie i załącz link. Pokaż, że kontaktowanie się z Tobą i Twoją firmą odbywa się na wielu płaszczyznach.

12. Współpracuj z innymi youtuberami

Współpraca z innymi youtuberami czy influencerami zdecydowanie może Ci pomóc uzyskać rozgłos. Warto więc podjąć współpracę z kimś, kto ma duże doświadczenie z YouTube’em. Jest sporo szansa, że ufający mu subskrybenci zaufają i Tobie.

13. Wchodź w interakcję z widownią

Samo publikowanie wartościowych treści nie wystarczy. Jeśli pod Twoim filmem pojawiają się komentarze (szczególnie te, które mają dużo „łapek w górę” bądź dużo „łapek w dół”), odpowiadaj na nie. Wchodź w interakcję z widownią. Tylko wtedy zachęcisz ją do obecności na Twoim kanale, tyko tak zbudujesz prawdziwe relacje.

YouTube jako narzędzie do marketingowego sukcesu

Jak widać, YouTube może stanowić narzędzie służące do marketingowego sukcesu. Aby jednak tak się stało, należy znaleźć widownię i zachęcić ją do subskrybowania kanału, czyli po prostu do „bycia na bieżąco” z materiałami, które publikujesz. Choć lista działań prowadzących do posiadania dużej liczby subskrypcji jest długa, zdecydowanie warto spróbować. Wszystko zaczyna i kończy się na wartościowych, oryginalnych i ciekawych treściach – tylko one sprawią, że subskrybenci będą z Tobą na długo i bez obaw skorzystają z oferowanych przez Ciebie produktów bądź usług, kiedy będą ich potrzebować i… nie tylko 😉.

Może Cię zainteresować: Optymalizacja i pozycjonowanie filmów oraz kanału YouTube, czyli jak działa SEO video?

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Jak napisać dobre case study na stronę firmową? 07.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak napisać dobre case study na stronę firmową?

Czy Twoja firma ma wspaniałe historie sukcesu, które warto opowiedzieć? Chcesz przyciągnąć nowych klientów, pokazując, jak pomagasz innym osiągać cele? Case study to idealne narzędzie, by to zrobić. Ale jak napisać takie, które naprawdę przyciągnie uwagę i przekona potencjalnych klientów? W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak stworzyć case study, które będzie nie tylko interesujące, ale i skuteczne. Czytaj wiecej
Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań? 04.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Analityka

Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań?

Masz wrażenie, że Twoje działania w firmie nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Czujesz się zagubiony w morzu danych i nie wiesz, jak ocenić efektywność swoich działań? Nie jesteś sam. Wiele osób boryka się z tym problemem. Na szczęście istnieje skuteczne narzędzie, które może Ci pomóc – KPI. W tym artykule dowiesz się, czym są Kluczowe Wskaźniki Efektywności i jak z ich pomocą mierzyć sukces swoich działań. Dzięki temu zyskasz jasny obraz sytuacji i będziesz mógł podejmować lepsze decyzje biznesowe. Czytaj wiecej
Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu? 02.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu?

Cyfrowe publikacje oferują nie tylko wygodę czytania, ale również ogromne możliwości dla firm i twórców treści. E-booki są istotnym elementem współczesnego marketingu. Szczególny wzrost ich popularności związał się z wybuchem pandemii. Wg badań, aż 5% czytelników wybiera taki format książek. Czym dokładnie jest e-book oraz jak skutecznie wykorzystać go w strategii content marketingowej, aby przyciągnąć i zaangażować odbiorców? Sprawdzamy! Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt