Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
Korzystanie z Google Data Studio wymaga posiadania konta Google. Po zalogowaniu należy przejść na stronę aplikacji. Studio danych umożliwia pracę na zasadach współdzielenia dokumentów (tak samo jak Google Drive files). Kilka osób może pracować na tym samym raporcie udoskonalając go i wprowadzając poprawki w czasie rzeczywistym.
Po zalogowaniu do panelu użytkownik może stworzyć raport zupełnie od podstaw lub wybrać jeden z gotowych szablonów. Dane importuje się np. z pliku .csv, ale możliwe jest także zintegrowanie innych googlowskich narzędzi i przesyłanie informacji pomiędzy nimi: np. Google Analytics, AdWords, YouTube oraz DoubleClick Campaign Manager.
Polecamy filmik o Google Data Studio:
Data Studio zapewnia integrację danych z googlowskich narzędzi: Google Analytics, AdWords, YouTube, BigQuery, Attribution 360. Użytkownicy mają również możliwość przesłania danych z innych aplikacji (Facebook Ads, Bing Ads, Twitter Ads), aby móc dokładnie przeanalizować wszystkie informacje o witrynie. Należy jedynie przesłać dodatkowe rekordy do Data Studio. Jest to bardzo proste i sprowadza się do kilku kroków:
Uporządkowanie i usystematyzowanie danych to pierwszy etap analityki internetowej. Pomocna jest technika wizualizacji, dzięki której można dostrzec pewne trendy w zachowaniach użytkowników, zdefiniować ich potrzeby, co w konsekwencji umożliwia wybór skutecznych sposobów promocji w internecie. Data Studio dostarcza szereg narządzi do przygotowania atrakcyjnych wykresów kołowych, słupkowych czy liniowych. Jednak takie funkcje są dostępne w większości programów. Co więc wyróżnia tę aplikację od możliwości zwykłego arkusza kalkulacyjnego?
Aplikacja daje możliwość przygotowania map ciepła na podstawie danych tabelarycznych. To ułatwia spostrzeżenie anomalii i przypadków niepasujących do ogólnego trendu. Dostępne opcje pozwalają na przygotowanie spersonalizowanych wykresów dopasowanych do użytkowników, którym zostaną zaprezentowane. Ponadto raporty pozostają aktywne, co oznacza, że podczas ich przeglądania można zmienić dostępne filtry czy okres analizy danych. Interaktywność to także możliwość spojrzenia na te same dane z różnej perspektywy, a więc znalezienie optymalnego rozwiązania i podjęcie najlepszej decyzji.
Od maja w Polsce dostępne jest dla wszystkich narzędzie Google Data Studio. I tak możemy przygotować raporty na bazie między innymi takich źródeł danych jak:
Narzędzie posiada intuicyjny edytor, który na zasadzie „przeciągania” widżetów pozwala stworzyć profesjonalnie wyglądające raporty z danymi. Co ciekawe, raportów nie musimy tworzyć od początku – jest opcja skorzystania z gotowych, wbudowanych szablonów, które znacząco skracają czas przygotowywania zestawienia.
Poniżej przedstawiono przykładowy raport stworzony na potrzeby mierzenia skuteczności witryny e-commerce pod kątem podstawowych wskaźników sprzedażowych oraz oceny efektywności prowadzonej kampanii AdWords.
Warto potestować narzędzie i przygotować sobie dedykowane raporty, z których będziemy mogli skorzystać na przykład przy podejmowaniu decyzji biznesowych.