Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
19.07.2022 | czas czytania: 4 | SEM | autor: Artefakt

Kampanie Microsoft Ads

Kampanie Microsoft Ads

Kampanie w Google i na Facebooku to podstawy performance marketingu. Jeżeli szukasz nowych źródeł przychodu dla Twojego biznesu, warto przyjrzeć się innym platformom reklamowym i wybrać te najbardziej odpowiednie. Kolejne możliwości wyrastają jak grzyby po deszczu, weźmy choćby pod uwagę Spotify czy TikToka. Usługodawcy B2B promują się na LinkedInie, sprzedawcy – na Allegro. W tym wpisie przyjrzymy się jednak bliżej reklamom w systemie Microsoft

Czym są Microsoft Ads

Microsoft Ads (dawniej Bing Ads) to reklamy wyświetlane użytkownikom korzystającym z przeglądarki Microsoft Edge, w której wbudowaną wyszukiwarką jest właśnie Bing. Z tej przyczyny będą miały one mniejsze zasięgi niż działania płatne w Google. Jeżeli zastanawiasz się, czy kampanie Microsoft są właściwe do promowania Twojej działalności, pomocna może być odpowiedź na pytanie, jacy użytkownicy korzystają z wyszukiwarki Bing. Dużą część tej grupy stanowią osoby w wieku średnim i starszym, z mniejszych miejscowości. Zdarza się, że pracownicy biurowi używają Edge’a, ponieważ jest to jedyna przeglądarka zainstalowana na ich służbowych komputerach. Bing cieszy się również większą popularnością w krajach zachodnich.

Panel domyślnie wyświetla się po angielsku, na chwilę obecną nie ma wersji polskojęzycznej. Podobnie z suportem, który zlokalizowany jest w Stanach Zjednoczonych. Microsoft Ads jest łudząco podobny do usługi Google. Mało tego, kampanie można zaciągnąć z tego drugiego systemu. Należy jednak być ostrożnym – szybki import obejmuje wszystkie ustawienia, w tym budżety i strategię ustalania stawek. Nie można ich później edytować i aktualizują się one na bieżąco, gdy zmiana zostanie dokonana z poziomu Google Ads.

Trzy rodzaje reklam

Microsoft Ads oferuje trzy rodzaje reklam: Search, Audience (odpowiednik sieci reklamowej Google) oraz Shopping. Choć kampanie produktowe wyświetlają się polskim użytkownikom, na chwilę obecną może je utworzyć tylko partner Microsoftu – jeżeli współpracujesz z agencją reklamową, warto zapytać o taką możliwość. Analogicznie do systemu Google konieczne będzie utworzenie sklepu w Merchant Center i dodanie pliku produktowego.

Niestety, wiele elementów Microsoft Ads wymaga jeszcze dopracowania. Po założeniu konta warto sprawdzić, czy w ustawieniach płatności oraz na fakturach za budżet widnieją prawidłowe dane. Podobnie jak w przypadku reklam na Facebooku ruch z Microsoftu gubi się w Google Analytics – stosowanie UTM-ów może częściowo rozwiązać ten problem.

Ciekawi jesteśmy, czy reklamy w wyszukiwarce Bing zdobędą większą popularność na naszym rynku i czy przyczynią się do przełamania monopolu Google. Na chwilę obecną można je potraktować jako dodatkowe źródło ruchu i konwersji.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

uścisk dłoni z feedbackiem 18.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Czym jest feedback i jak wykorzystywać go w rozwoju firmy?

Dlaczego niektóre firmy rozwijają się szybciej niż inne? Rozwiązaniem może być coś, co na pierwszy rzut oka wydaje się banalne – feedback. To narzędzie, które, jeśli używane prawidłowo, może zrewolucjonizować sposób, w jaki prowadzisz swój biznes. W tym artykule dowiesz się, czym jest feedback i jak efektywnie go wykorzystywać, aby Twoja firma mogła osiągnąć nowe wyżyny. Przygotuj się na podróż ku lepszemu zrozumieniu tego, jak opinie mogą stać się Twoim największym atutem! Czytaj więcej
lead generation - wykresy 17.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Na czym polega lead generation i jak pozyskiwać klientów?

Jak skutecznie przyciągnąć nowych klientów do swojego biznesu? Lead generation to gwarancja sukcesu w marketingu. Dzięki odpowiednim strategiom możesz nie tylko zwiększyć liczbę potencjalnych klientów, ale także przekształcić ich w lojalnych nabywców. W tym artykule odkryjesz, czym dokładnie jest lead generation i jak efektywnie pozyskiwać klientów, aby Twoja firma rosła w siłę. Gotowy na podróż do świata skutecznego marketingu? Czytaj dalej! Czytaj więcej
analiza smart - wykresy 14.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Analiza SMART – jak poprawnie wyznaczać cele marketingowe?

Czy Twoje działania marketingowe przynoszą oczekiwane rezultaty? A może czujesz, że brakuje im jasnego kierunku? Każdy Twój krok może prowadzić do konkretnego celu, a efekty są mierzalne i satysfakcjonujące. To możliwe dzięki metodzie SMART. Dowiedz się, jak precyzyjnie definiować cele marketingowe, aby były Specyficzne, Mierzalne, Osiągalne, Realistyczne i Terminowe. Przekonaj się, że skuteczne planowanie to gwarancja sukcesu Twojej strategii! Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt