Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
YouTube to serwis internetowy, który został założony w lutym 2005 roku. Umożliwia on bezpłatne umieszczanie filmików, oglądanie ich, komentowanie i ocenianie. Światowa popularność YouTube’a jest niepodważalna. Statystyki mówią same za siebie:
w 2017 roku YouTube ogłosił, że jego użytkownicy oglądają około miliard godzin filmów każdego dnia;
YouTube przyciąga miliony, a nawet miliardy użytkowników. Jest więc doskonałą formą reklamy. Oczywiście samo założenie kanału na YouTube’ie i publikowanie filmów to zdecydowanie za mało, aby osiągnąć marketingowy sukces. Do tego sukcesu potrzebni są jeszcze oglądający nasze filmy ludzie, którzy kolejno chętnie staną się subskrybentami kanału, a w przyszłości być może – klientami. Co zrobić, aby pozyskać i zatrzymać subskrybentów, którzy z dużym prawdopodobieństwem staną się naszymi klientami? Jak zwiększyć ilość subskrypcji na YouTube? Odpowiadamy poniżej.
Odbiorcy oczekują coraz to bardziej profesjonalnych treści. Mówienie „z głowy” i „od serca” może nie zostać potraktowane jako przejaw prawdziwości, ale jako brak odpowiedniego przygotowania. Dokładnie zastanów się nad tym, co i w jaki sposób chcesz przekazać i na tej podstawie stwórz scenariusz.
„Content is king” – marketing treści to nieustannie najważniejsze narzędzie marek. Treści, które publikujesz na YouTube’ie, muszą być oryginalne i ciekawe. Zastosowanie się do wszystkich porad wymienionych w tym artykule, przy pominięciu wartościowego contentu, nie przyniesie zamierzonych skutków.
Pokaż, że jesteś specjalistą w swojej branży – udzielaj porad, wskazówek, odpowiadaj na pytania. Tego typu bezinteresowna pomoc może przekonać do Ciebie użytkowników YouTube’a, co przekuje się w zwiększającą się liczbę subskrypcji, klientów, sprzedaży.
Współcześnie liczy się nie tylko treść, ale także forma. Zadbaj o to, aby Twoje filmiki skupiały uwagę publiczności. Chodzi tu o wszystko, co znajduje się wokół treści – intonacja, mimika, gestykulacja, tło, obraz, dźwięk i wiele innych.
Jeśli użytkownika YouTube’a zachęcił Twój filmik o organicznym kremie do twarzy, który oferujesz, jest spora szansa, że chętnie dowie się także o innych naturalnych kosmetykach. Daj mu tę możliwość – odpowiedz w filmie (najlepiej na końcu), o czym jeszcze można dowiedzieć się, oglądając i subskrybując Twój kanał.
Regularność na YouTube’ie zdecydowanie jest nagradzana. Ustal, ile filmików w każdym miesiącu chcesz opublikować. Określ także dni i godziny publikacji. Dzięki temu Twoi widzowie będą dokładnie wiedzieli, kiedy mogą spodziewać się nowych treści, a ich oglądanie wejdzie im w nawyk.
Warto także zatroszczyć się o odpowiednie tytuły publikowanych filmów. Sprawdź, o jakich problemach chętnie słuchają użytkownicy Internetu, dowiedz się, jakie pytania zadają i postaraj się w tytule jasno dać znać, że w filmiku udzielisz konkretnej odpowiedzi.
Zadbaj o to, aby jakoś się wyróżnić. Mogą to być np. stałe powitania i pożegnania czy elementy powtarzane w każdym filmie – np. zadawanie nurtującego pytania na początku filmu i odpowiadanie na nie na jego końcu.
Samo zachęcanie użytkowników YouTube’a do oglądania i subskrybowania Twojego kanału niewiele da. Zdecydowanie lepszą zachętą do interakcji jest organizowanie konkursów z nagrodami, którymi będą oferowane przez Ciebie produkty czy usługi. Może to być np. konkurs na komentarz, który otrzyma najwięcej „łapek w górę”.
Dobrym pomysłem jest również tworzenie zapowiedzi. Zamierzasz niebawem opublikować niezwykle interesujący filmik? Stwórz zwiastun, który to pokaże. Pamiętaj jednak, żeby w zwiastunie nie umieszczać wszystkich najciekawszych rzeczy – w takim przypadku widzowie mogą być zawiedzeni, oglądając cały filmik.
Jesteś obecny w innych mediach społecznościowych niż YouTube? Wykorzystaj to! Daj np. znać swoim fanom na facebookowym fanpage’u, że właśnie otworzyłeś kanał na YouTube’ie i załącz link. Pokaż, że kontaktowanie się z Tobą i Twoją firmą odbywa się na wielu płaszczyznach.
Współpraca z innymi youtuberami czy influencerami zdecydowanie może Ci pomóc uzyskać rozgłos. Warto więc podjąć współpracę z kimś, kto ma duże doświadczenie z YouTube’em. Jest sporo szansa, że ufający mu subskrybenci zaufają i Tobie.
Samo publikowanie wartościowych treści nie wystarczy. Jeśli pod Twoim filmem pojawiają się komentarze (szczególnie te, które mają dużo „łapek w górę” bądź dużo „łapek w dół”), odpowiadaj na nie. Wchodź w interakcję z widownią. Tylko wtedy zachęcisz ją do obecności na Twoim kanale, tyko tak zbudujesz prawdziwe relacje.
Jak widać, YouTube może stanowić narzędzie służące do marketingowego sukcesu. Aby jednak tak się stało, należy znaleźć widownię i zachęcić ją do subskrybowania kanału, czyli po prostu do „bycia na bieżąco” z materiałami, które publikujesz. Choć lista działań prowadzących do posiadania dużej liczby subskrypcji jest długa, zdecydowanie warto spróbować. Wszystko zaczyna i kończy się na wartościowych, oryginalnych i ciekawych treściach – tylko one sprawią, że subskrybenci będą z Tobą na długo i bez obaw skorzystają z oferowanych przez Ciebie produktów bądź usług, kiedy będą ich potrzebować i… nie tylko 😉.
Może Cię zainteresować: Optymalizacja i pozycjonowanie filmów oraz kanału YouTube, czyli jak działa SEO video?