Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
Wielu przedsiębiorców obawia się, że transfer biznesu do sieci wiąże się z kosztownymi inwestycjami w sprzęt i oprogramowanie do pracy zdalnej lub rewolucją technologiczną, z którą sobie nie poradzą. Na szczęście będziesz potrzebował tylko kilku nowych narzędzi:
Zaistnienie w sieci rozpoczyna się od uruchomienia strony internetowej, fanpage’a na Facebooku lub wizytówki Google Moja Firma. Te rozwiązania stają się Twoją nową e-placówką, w której będą pojawiać się e-konsumenci.
Obecny kryzys może stanowić dla Ciebie szansę na rozwój działalności. Sprawne przejście do online to nie tylko sposób na utrzymanie płynności biznesowej, ale również na wypracowanie przewagi nad konkurencją. Gdy sytuacja gospodarcza ustabilizuje się, największy udział w rynku zyskają ci, którzy najszybciej przystosują się do nowej sytuacji. Jeśli prowadzisz firmę w branży szkoleniowej, beauty, wynajmu aut, fitness lub zajmujesz się handlem stacjonarnym, możesz praktycznie 1:1 przenieść biznes z offline do online. Po prostu trzeba wykonać pierwszy krok w stronę e-commerce i skorzystać z poniższych pomysłów na zaadoptowanie typowo stacjonarnych branż do nowej rzeczywistości.
E-learning stanowił jedynie uzupełnienie oferty szkół językowych. Obecnie jest jedynym sposobem działania takich placówek, a w przyszłości z pewnością stanie się pełnowartościową alternatywą dla tradycyjnego modelu nauczania. Zdalna edukacja może przybierać różne formy dopasowane do umiejętności technicznych uczestników kursów.
Co możesz zrobić?
To jedna z branż, która swoje usługi już wcześniej świadczyła zdalnie. Samochód w czasie epidemii jest znacznie bezpieczniejszym środkiem transportu niż komunikacja zbiorowa. O ile załatwienie formalności zazwyczaj odbywało się online, odbiór samochodu wymagał kontaktu z pracownikiem wypożyczalni.
Co możesz zrobić?
Źródło: carsmile.pl
Firmy szkoleniowe najszybciej zareagowały na obecną sytuację, oferując webinary i kursy online zamiast tradycyjnych szkoleń stacjonarnych. Część z nich już dawno miała w swojej ofercie e-learning, więc przejście do online nie stanowiło wielkiego wyzwania. Trudności napotkali przede wszystkim warsztatowcy oraz osoby oferujące bardziej niszowe usługi, takie jak kursy rękodzieła, szkolenia z gotowania czy warsztaty florystyczne.
Co możesz zrobić?
Źródło: warsztatkulinarny.com.pl
Punkty gastronomiczne mogą teraz serwować wyłącznie jedzenie z dowozem. Nic dziwnego, że wiele barów i restauracji, które do tej pory nie oferowało dostawy do domu, otworzyło się na nowe potrzeby klientów.
Co możesz zrobić?
Źródło: facebook.com/corleone123321
Gabinety kosmetyczne czy salony fryzjerskie zostały zamknięte jako jedne z pierwszych działalności. Dziś wiemy już, że mają zostać ponownie otwarte dopiero w ostatnim etapie „odmrażania” gospodarki. Wielu właścicieli tego typu firm szybko zareagowało na sytuację, modyfikując zakres świadczonych usług lub wdrążając sprzedaż odroczonych zabiegów.
Co możesz zrobić?
Również siłownie dotkliwie odczuwają przymusową przerwę w świadczeniu usług. Trenerzy fitness szybko zaadaptowali się do nowej sytuacji, trenując swoich podopiecznych online. Oczywiście nie każdy ma dostęp do sprzętu, który znajduje się w klubie, jednak wiele ćwiczeń można wykonać z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała lub domowych przedmiotów.
Co możesz zrobić?
Źródło: youtube.com/watch?v=TfUwiaNAEFo
Pandemia bardzo mocno wpłynęła na funkcjonowanie placówek medycznych. Dotyczy to nie tylko oddziałów ratunkowych czy zakaźnych, ale również sektora prywatnego: gabinetów stomatologicznych, ośrodków fizjoterapii, medycyny estetycznej czy poradni dietetycznych.
Co możesz zrobić?
Kwarantanna to doskonały czas na wykonanie remontu, wiosennych porządków w ogrodzie czy napraw warsztatowych, na które zwykle brakuje czasu. Sklepy oferujące tego rodzaju asortyment przeżywają obecnie wzrost popularności. Dużym powodzeniem cieszą się również odzież i obuwie, a także elektronika i sprzęt biurowy czy artykuły fitness. Sprzedaż stacjonarną łatwo można przenieść do internetu, dostarczając klientom towar pod drzwi ich domów.
Co możesz zrobić?
Oprócz przenoszenia dotychczasowej oferty do sieci warto również spróbować rozszerzyć swoją działalność, zaspokajając nowe potrzeby klientów. Wymóg społecznej izolacji spowodował, że wzrosło zapotrzebowanie na mało popularne wcześniej usługi, jak np. dowożenie zakupów spożywczych do domu. Podejmowanie kolejnych rodzajów aktywności biznesowej może wydawać się bardzo odważne w dobie spowolnienia gospodarczego, jednak polecamy obecną sytuację potraktować jako szansę na wzmocnienie swojej pozycji na rynku i pozostawienie w tyle konkurencji. Lekkie przebranżowienie może okazać się receptą na sukces.
Obecnie mnóstwo firm z niemal wszystkich branż przenosi się do sieci. To z kolei skutkuje znacznym wzrostem konkurencji, więc wymusza na przedsiębiorcach konieczność intensywniejszej niż dotychczas promocji. Choć kryzys często powoduje ograniczenie wydatków na reklamę, to w tym szczególnym okresie nie powinieneś rezygnować ze skutecznego marketingu online. Pozycjonowanie pomoże docierać do szerokiego grona internautów zainteresowanych Twoimi usługami w wyszukiwarce internetowej, a kampanie PPC (Google Ads, Facebook Ads) pozwolą promować biznes na portalach społecznościowych oraz w tysiącach witryn internetowych, z których każdego dnia korzystają Twoi obecni oraz potencjalni klienci. Dbanie o widoczność w sieci to konieczność powodzenia biznesu online!