Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
Dodając nowego użytkownika do naszego konta Facebook Ads, mamy do wyboru 3 poziomy ról, charakteryzujące się innym zakresem uprawnień.
Agencja marketingowa do zarządzania reklamami potrzebuje dostępów na poziomie co najmniej reklamodawcy konta reklamowego. Rolę analityka można przydzielić osobie przeprowadzającej audyt prowadzonej kampanii albo oceniającej jej efektywność.
Należy pamiętać, że osoba lub firma, której chcemy udostępnić konto reklamowe, musi posiadać konto na Facebooku. Nie będąc użytkownikiem najpopularniejszego portalu społecznościowego, nie można prowadzić płatnych kampanii Facebook Ads.
Konto FB Ads można udostępnić innym użytkownikom na 3 sposoby. Pierwsza oraz druga metoda polegają na samodzielnym dodaniu agencji kolejno do Menedżera reklam oraz do Menedżera firmy. Trzecią możliwością jest akceptacja zaproszenia od specjalisty Facebook Ads, co powoduje dodanie naszego konta reklamowego do agencyjnego Menedżera firmy. Poniżej wyjaśniamy wszystkie opcje.
Jeśli współpracujesz z freelancerem lub z małą firmą PPC, ten sposób nadania dostępów sprawdzi się w zupełności. Większe agencje najczęściej korzystają z Menedżera firmy, za pomocą którego administrują kontami swoich klientów.
Jeśli założyłeś firmowe konto reklamowe, możesz dodać swojego agencyjnego partnera do Facebook Ads. W tym celu skorzystaj z poniższej instrukcji.
Ten sposób dodawania uprawnień wymaga posiadania konta Menedżera firmy oraz uzyskania od agencji identyfikatora firmy. Jeśli nie masz jednej albo obu z tych dwóch rzeczy, skorzystaj z trzeciej metody nadawania dostępów.
To najprostszy sposób udostępnienia swojego konta reklamowego agencji. Wystarczy, że podasz ID konta reklamowego i zaakceptujesz otrzymane zaproszenie.
Gdzie znajduje się identyfikator konta reklamowego – ID Menedżera reklam?
Identyfikator swojego konta reklamowego znajdziesz w Menedżerze reklam w zakładce Ustawienia -> Ustawienia, dostępnej pod linkiem: https://www.facebook.com/ads/manager/account_settings/information/. W sekcji Konfiguracja konta reklamowego pojawi się ID Twojego konta. Skopiuj je i przekaż agencji, z którą rozpoczynasz współpracę.
Specjalista Facebook Ads doda numer Twojego konta reklamowego do agencyjnego Menedżera Firmy. Aby potwierdzić nadanie dostępów, Facebook wyśle Ci powiadomienie informujące o dodaniu Twojego konta przez agencję.
Jeśli przegapisz powiadomienie, znajdziesz je w Menedżerze reklam w zakładce Ustawienia -> Ustawienia.
Na prośbę o przyznanie dostępów należy odpowiedzieć. Kliknij Zezwól firmie XYZ na dostęp do mojego konta reklamowego, aby potwierdzić współpracę.
Gotowe! Agencja może już zarządzać Twoimi kampaniami.
W przypadku gdybyś chciał się rozstać z agencją administrującą płatną promocją na Facebooku, nie musisz obawiać się, że po zakończeniu współpracy specjaliści nadal będą mieć dostęp do Twojego konta reklamowego. Po przejściu w Ustawienia -> Ustawienia w Menedżerze reklam w sekcji Role na stronie w każdym momencie możesz usunąć niechcianych użytkowników.
Usuwanie użytkowników jest możliwe również z poziomu Menedżera firmy.
W przypadku pomyłki – ponownie będziesz musiał skontaktować się z agencją i poprosić o ponowne dodanie Twojego konta reklamowego do agencyjnego Menedżera firmy.
Współpracując z naszymi klientami w zakresie prowadzenia płatnych kampanii na Facebooku, samodzielnie dodajemy konta reklamowe do naszego Menedżera firmy. To najwygodniejsza metoda i dla nas, i dla właścicieli biznesów, którzy najczęściej nie mają czasu na wyklikiwanie kilkunastu opcji na swoim koncie Facebook Ads.
Chciałbyś zwiększyć efektywność płatnej promocji na Facebooku? Jesteśmy do Twojej dyspozycji! Zapoznaj się z naszą ofertą i przygotuj swój numer ID, abyśmy mogli błyskawicznie rozpocząć współpracę!