Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
Według suportu Google i oficjalnych informacji z bloga dla webmasterów możemy stosować na naszych stronach 4 rodzaje atrybutów linków wychodzących:
Kwalifikowanie linków wychodzących do Google
Źródło: https://support.google.com/webmasters/answer/96569?hl=pl
Linki z atrybutami sponsored oraz ugc co do zasady nie będą indeksowane przez Google, więc zastąpią po prostu linki nofollow w szczególnych przypadkach. Choć nie przekazują mocy naszej domeny, posłużą wyszukiwarce do przygotowywania rankingu wyników wyszukiwania. Na ich podstawie algorytm oceni ich wartościowość oraz przydatność dla użytkowników. Staną się więc czymś pośrednim między odnośnikami z rel follow i nofollow w całym procesie oceny profilu linków zwrotnych.
Zmiany w oznaczaniu linków z pewnością wywołają całą lawinę pytań i wątpliwości, dlatego Google od razu przygotowało sekcję Q&A.
Nie, nie ma takiej potrzeby. Jeśli linkowana podstrona została „zablokowana” przed robotami Google, nie musisz wprowadzać zmian w atrybutach. Zwróć jednak uwagę, aby rel sponsored i rel ugc dodawać do nowych odnośników.
Można. Jeśli w komentarzu pojawia się odnośnik do reklamodawcy, taki link oznacz rel=”ugc sponsored”. Z kolei jeśli chcesz zyskać pewność, że hiperłącza publikowane na forach internetowych na pewno nie zostają zaindeksowane, skorzystaj z rel=”nofollow ugc”.
Nie musisz. Takie rozwiązanie nadal będzie wspierane przez Google, choć rekomendowane jest oznaczanie linków sponsorowanych atrybutem rel=”sponsored”.
Tak musisz, jeśli nie chcesz, aby Google oceniło Twoją stronę jako system wymiany linków i nie ukarało Cię karą za stosowanie spamerskich taktyk.
Google zwraca uwagę przede wszystkim na linki sponsorowane i je koniecznie należy oznaczać rel=”sponsored”, ewentualnie rel=”nofollow”. Prawdopodobnie informacje o takich odnośnikach będą brane pod uwagę podczas oceny danej strony za stosowanie praktyk pozyskiwania linków. W innych przypadkach pomyłki atrybutów nie będą miały większego znaczenia dla naszej strony.
Sponsored, ugc, nofollow pomagają Google w analizowaniu rodzajów linków prowadzących do poszczególnych stron. Staną się sygnałem/czynnikiem rankingowym.
Nie. W interesie właścicieli witryny jest moderowanie komentarzy, a dość zaawansowane systemy antyspamowe odstraszają osoby publikujące spam w opiniach pojawiających się na stronie.
Wszystkie nowe oznaczenia linków można już swobodnie stosować na swojej stronie, a Google traktuje je jako wskazówki do celów rankingowych. Od 1 marca 2020 r. sponsored, ugc, nofollow i follow staną się wytycznymi do indeksowania i crawlowania stron przez roboty wyszukiwarki.
Google chce się jeszcze lepiej nauczyć rozpoznawać poszczególne rodzaje linków wychodzących. Z pewnością staną się one w przyszłości czynnikiem rankingowym, a roboty wyszukiwarki na ich podstawie ocenią wartościowość profilu linków prowadzących do naszego serwisu. Trudno jednak powiedzieć, czy atrybut sponsored będzie traktowany lepiej niż nofollow, a ugc nie zostaną potraktowane jako czysty spam. Obiecujemy jednak, że będziemy obserwować sytuację, by znaleźć rozwiązania najlepsze z punktu widzenia pozycjonowania!