Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

20.03.2019 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Lepszy Lead Response Time to więcej klientów!

Lepszy Lead Response Time to więcej klientów!

Według definicji czas odpowiedzi na zapytanie (czas reakcji, lead response time, LRT) to średni czas odpowiedzi na pytanie zadane przez użytkownika za pomocą formularza kontaktowego, maila, rozmowy na czacie lub telefonicznej. Wskaźnik stał się popularny po publikacji badania na łamach Harvard Business Review, które pokazało m.in., że handlowcy mają siedmiokrotnie wyższą szansę na odbycie efektywnej rozmowy z potencjalnym klientem, jeśli zareagują na zapytanie w ciągu godziny.

Coraz częściej menedżerowie działów sprzedaży korzystają z różnego rodzaju oprogramowania, aby mierzyć czas reakcji na kontakt od potencjalnego klienta. Optymalizacja tego wskaźnika to świetny sposób na podniesienie współczynnika konwersji i zwiększenie sprzedaży.

Tymczasem inne badanie Harvard Business Review pokazało, że wiele firm tego nie robi. HBR sprawdził czas reakcji ponad 2 tys. firm na zapytanie ze strony internetowej. Tylko 37% z nich odpowiedziało w ciągu godziny, a 16% w czasie krótszym niż 24 godziny. 24% odpowiedź zajęła ponad 24 godziny, a aż 23% nie odpowiedziało wcale.

Internauci to niecierpliwi klienci, którzy oczekują niemal natychmiastowej odpowiedzi. W zapewnieniu szybkiej reakcji działu sprzedaży pomagają narzędzia typu call-back, takie jak Contact LEADer.[/vc_message]

Szybciej to skuteczniej

Silną korelację między czasem reakcji a skutecznością sprzedaży potwierdza wiele badań. Oprócz publikacji Harvard Business Review możemy je znaleźć także w raporcie Insidesales.com Best practices for lead response management. Najlepszy pod względem konwersji Lead Response Time wynosi poniżej 5 minut. Jeśli zareagujemy w ciągu 10 minut, nasze szanse na pozyskanie umowy mogą spaść aż dziesięciokrotnie.

 

Źródło: Raport Best practices for lead response management

Optymalizacja Lead Response Time dzięki narzędziom typu call-back

Poprawa czasu odpowiedzi na zapytania użytkowników wymaga przede wszystkim posiadania sprawnie działającej obsługi klienta – doświadczeni konsultanci i handlowcy powinni być dostępni pod telefonem, mailem oraz na czacie działającym w ramach strony internetowej. Czynnik ludzki ma tutaj duże znaczenie, ale nie mniej ważne są narzędzia, w tym programy typu call-back, pozwalające na szybkie połączenie klienta ze sprzedawcą.

Do najbardziej skutecznych rozwiązań należy aplikacja Contact LEADer. Oto jak ona działa:

  1. Instalujemy narzędzie na stronie – to bardzo proste, wystarczy wkleić linijkę kodu w kod źródłowy naszej strony.
  2. Na stronie pojawi się przycisk widgetu umożliwiający zamówienie kontaktu telefonicznego.
  3. Po kliknięciu ikony słuchawki klientowi wyświetla się okno, w które wpisuje swój numer telefonu.
  4. Aplikacja automatycznie łączy użytkownika z naszym doradcą – cały proces może zajmować nawet 20 sekund.

Opcjonalnie klient może skontaktować się z nami za pomocą Messengera Facebooka, który również jest połączony z Contact LEADerem.

Zastosowanie widgetu Contact LEADer na stronie www przynosi wiele korzyści:

  • Szybka reakcja na zapytanie klienta to szansa na wywarcie dobrego wrażenia i większą konwersję.
  • Prostota obsługi narzędzia zachęca użytkowników do kontaktu.
  • Pozyskiwanie leadów poza godzinami pracy – ustawienie narzędzia na tryb nocny umożliwia zbieranie kontaktów osób zainteresowanych naszymi usługami nawet podczas niedostępności działu obsługi klienta.

Dodatkowo aplikacja wyróżnia się takimi cechami jak:

  • Personalizacja wyglądu widgetu: dopasowanie okienka pop-upu do kolorystyki strony oraz urządzenia, na którym się wyświetla, wprowadzenie kilku indywidualnych komunikatów zachęcających użytkowników do zamówienia połączenia telefonicznego,
  • Skonfigurowanie samowyzwalacza – okienka pop-up dla określonych, ustawionych przez nas warunków (np. podczas próby wyjścia ze strony, scrollowania podstrony do określonego miejsca, liczby odwiedzonych podstron w serwisie itp.),
  • Łatwa integracja z narzędziem Google Analytics (bez udziału działu IT!), co pozwala na mierzenie połączeń telefonicznych, śledzenie zdefiniowanych zdarzeń albo konwersji,
  • Wygoda komunikacji za pomocą Messengera pozwala dotrzeć do użytkowników korzystających z facebookowego komunikatora.

Skrócenie czasu reakcji na zapytanie podesłane przez użytkownika to realna szansa na poprawę wyników sprzedażowych i realizację celów biznesowych, o czym przekonaliśmy się na własnej skórze. Dlatego z pełnym przekonaniem polecamy stosowanie Contact LEADera. Narzędzie można testować bezpłatnie przez 30 dni, jest dostępne pod adresem: www.contactleader.pl/?p=AZOW.

Różne formy kontaktu

Poza błyskawiczną odpowiedzią warto również zadbać o różnorodność form kontaktu z klientem. Badania przeprowadzone przez HubSpot wykazały, że użytkownicy lubią komunikować się za pomocą różnych kanałów, a najchętniej korzystają z: komunikatorów, czatów, formularzy kontaktowych, rozmów telefonicznych oraz maila.

Źródło: Badania HubSpot

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt