Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
01.02.2024 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach – dotrzyj do klientów swojej konkurencji

Niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach – dotrzyj do klientów swojej konkurencji

System Google Ads umożliwia kierowanie reklam na wybrane grupy odbiorców, by w ten sposób skuteczniej docierać do użytkowników o sprecyzowanych preferencjach oraz upodobaniach. Reklamodawcy mogą prezentować swoje produkty osobom o określonych zainteresowaniach, nawykach, a także sposobach interakcji z firmą. Jedną z ciekawszych metod kierowania są niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach – wykorzystując taką opcję mamy możliwość pozyskania uwagi klientów, którzy są potencjalnie zawiązani z naszą konkurencją.

Jak działa kierowanie na niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach?

Kierowanie grup reklam na odbiorców pozwala zaprezentować ofertę określonym użytkownikom przeglądającym strony, aplikacje oraz materiały wideo w sieci reklamowej Google oraz portalu YouTube. Reklamodawcy mogą skorzystać z rozbudowanej listy kategorii zainteresowań, a system Google Ads będzie wyświetlać reklamy internautom prawdopodobnie należących do danej kategorii (Google na podstawie historii wyszukiwań, aktywności w internecie, przeglądanych zasobów kategoryzuje użytkowników kont Google).

Kierowanie reklam na niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach umożliwia dotarcie do użytkowników w momencie podejmowania przez nich decyzji zakupowych. Jak to działa?

Wyobraźmy sobie internautę, który planuje zakup projektu domu jednorodzinnego. Na początku poszukuje informacji, które pomogą mu dokonać wyboru – wchodzi na portale i blogi poświęcone budowie domów, ogląda filmy na kanałach YouTube, przegląda dostępne oferty firm oferujących gotowe projekty domów (z możliwością zakupu online) i prowadzi z niektórymi z tych firm korespondencję e-mail. W momencie poszukiwania idealnego projektu domu jest wyczulony na remarketing i reklamy banerowe pojawiające się na różnych portalach, które przegląda. Identyfikując listę słów wpisywanych przez niego do wyszukiwarki oraz adresy URL największych konkurentów, system dzięki zaawansowanym algorytmom może dotrzeć do niego za pomocą reklam pojawiających się w sieci reklamowej oraz w serwisie YouTube, kiedy już będzie gotowy do zakupu projektu domu.

Zasady kierowania na niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach

Prowadząc kampanie w sieci reklamowej, można stworzyć grupy niestandardowych odbiorców o podobnych zamianach z wykorzystaniem słów kluczowych dostępnych w sekcji odbiorcy na rynku. Należy wpisać wybrane frazy, którymi mogą posługiwać się nasi klienci,  i adresy URL konkurencji.

Wskazówki dotyczące obsługi opcji słowa kluczowe z sekcji odbiorcy na rynku

  • Najlepiej wpisać takie słowa kluczowe, adresy URL, nazwy aplikacji lub linki do filmów na YouTube, które z dużym prawdopodobieństwem poszukują lub oglądają użytkownicy będący naszymi potencjalnymi klientami,
  • Rekomendowaną metodą jest wybranie fraz i adresów URL (łącznie 15 pozycji) powiązanych tematycznie, co ułatwi systemowi Google Ads określenie idealnej grupy odbiorców kampanii,
  • Należy unikać adresów URL do stron internetowych wymagających logowania, np. fanpage’y w mediach społecznościowych.

Automatyczne tworzenie kategorii niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach

Google Ads korzysta z systemów uczących się, by analizować kampanie reklamowe i automatycznie przygotowywać listy niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach. Są one tworzone za pomocą najpopularniejszych fraz i adresów URL, z których korzystają użytkownicy poszukujący sprzedawane przez nas produkty i usługi.

Jak to działa? Osoba zainteresowana projektami domów sprawdzała również serwisy o wspólnej tematyce wyposażenia i aranżacji wnętrz. Na podstawie takiego zachowania użytkownika Google Ads zidentyfikuje niestandardową grupę odbiorców o podobnych zamiarach, by ułatwić reklamodawcy docieranie do niszowego segmentu klientów, nastawionego na zakup ściśle określonych produktów lub usług.

Kierowanie reklam na niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach krok po kroku

  1. Należy wybrać grupę reklam, którą chcemy w taki sposób stargetować, a następnie wybrać: Odbiorcy > Edytuj odbiorców.

 

  1. W drugim kroku z zakładki Przeglądaj wybieramy: Czego szukają lub co planują (Odbiorcy na rynku i niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach).

 

  1. Klikamy: Nowa niestandardowa grupa odbiorców o podobnych zamiarach, Użyj słów kluczowych i adresów URL, by utworzyć niestandardową grupę odbiorców.

 

  1. Teraz jesteśmy na etapie tworzenia grupy odbiorców. Należy kolejno:
  • Nadać nazwę tej grupie odbiorców.
  • Wpisać minimum 5 adresów URL związanymi z produktami i usługami, których aktywnie szuka ta grupa odbiorców. Należy pamiętać, aby za każdym razem użyć prefiksu www.
  • Wprowadzić minimum 10 słów kluczowych związanych z daną branżą. Dla osób znających opcje dopasowania słów kluczowych: dodajemy je w dopasowaniu przybliżonym, tj. bez znaków specjalnych typu: + [ ”. Można również skorzystać z propozycji, które system nam przedstawia po prawej stronie.
  • Tak przygotowaną grupę odbiorców o niestandardowych zamiarach zapisujemy klikając przycisk „UTWÓRZ”.

Wypróbuj kierowanie reklam na niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach

Kierowanie reklam na niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach to stosunkowo nowa opcja w systemie Google Ads. Warto z niej skorzystać, by docierać do użytkowników nastawionych na dokonanie zakupu.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań? 04.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Analityka

Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań?

Masz wrażenie, że Twoje działania w firmie nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Czujesz się zagubiony w morzu danych i nie wiesz, jak ocenić efektywność swoich działań? Nie jesteś sam. Wiele osób boryka się z tym problemem. Na szczęście istnieje skuteczne narzędzie, które może Ci pomóc – KPI. W tym artykule dowiesz się, czym są Kluczowe Wskaźniki Efektywności i jak z ich pomocą mierzyć sukces swoich działań. Dzięki temu zyskasz jasny obraz sytuacji i będziesz mógł podejmować lepsze decyzje biznesowe. Czytaj wiecej
Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu? 02.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu?

Cyfrowe publikacje oferują nie tylko wygodę czytania, ale również ogromne możliwości dla firm i twórców treści. E-booki są istotnym elementem współczesnego marketingu. Szczególny wzrost ich popularności związał się z wybuchem pandemii. Wg badań, aż 5% czytelników wybiera taki format książek. Czym dokładnie jest e-book oraz jak skutecznie wykorzystać go w strategii content marketingowej, aby przyciągnąć i zaangażować odbiorców? Sprawdzamy! Czytaj wiecej
crm co to jest 31.03.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Czym jest CRM i dlaczego jest niezbędny w sprzedaży?

Efektywne zarządzanie relacjami z klientami stało się nieodłącznym elementem sukcesu każdej firmy. CRM, czyli Customer Relationship Management, to narzędzie, które pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb klientów, budowanie trwałych relacji oraz zwiększenie sprzedaży. Dzięki CRM, firmy mogą skuteczniej zarządzać danymi klientów, analizować ich zachowania i dostosowywać swoje działania marketingowe. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej, czym dokładnie jest CRM i dlaczego jego wdrożenie jest niezbędne w procesie sprzedaży. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt