Nowoczesne budownictwo najczęściej opiera się na projektach uwzględniających nowatorskie rozwiązania architektoniczne. Niecodzienne połączenia różnych materiałów, kolorów i brył zdarzają się coraz częściej. Architekci swoją innowacyjność powinni wykorzystać również w promocji działalności, stawiając na marketing internetowy. Jak rozreklamować pracownię architektoniczną w sieci? Odpowiedziami są: pozycjonowanie, reklamy AdWords, content, buzz i social media marketing.
Zwiększ widoczność biura architektonicznego dzięki SEO i AdWords (Google Ads)
Wyszukiwarka Google to jedno z pierwszych miejsc, gdzie potencjalny klient poszukuje pracowni architektonicznej. Im wyższą pozycję zdobędzie strona internetowa Twojego biura w rankingu, tym większa szansa na pozyskanie zainteresowania usługami. Warto zadbać o widoczność w:
- Płatnych wynikach wyszukiwania – reklamy Google Ads pojawiają się na samej górze rankingu Google. Tzw. linki sponsorowane wyświetlają się, kiedy użytkownik wpisze frazę uwzględnioną w kampanii. Reklamodawca płaci jedynie za kliknięcie w link. Dobór odpowiednich słów kluczowych o nieco mniejszej konkurencyjności, ale cechujących się dużym potencjałem generowania konwersji (np. biuro projektowe Wrocław, pracownia projektowa Wrocław) pozwala na skuteczną promocję,
- Lokalnych wynikach wyszukiwania – warto zwrócić uwagę, że klienci indywidualni najczęściej poszukują biur projektowych lokalnie. Aby nazwa Twojej firmy pojawiła się w sekcji wyników lokalnych (mapce), powinieneś założyć konto w darmowej usłudze Google Moja Firma i zoptymalizować wizytówkę. Za jej pośrednictwem możesz zbierać rekomendacje, przekazywać podstawowe informacje o swojej działalności, a także prowadzić płatne kampanie Google AdWords w lokalnych wynikach wyszukiwania,
- Organicznych wynikach wyszukiwania – pozycjonowanie lokalne to usługa, która pomoże zdobyć wysokie miejsce w organicznym rankingu Google. Użytkownicy najczęściej przeglądają tylko pierwszą stronę wyszukiwarki, dlatego stabilna pozycja w TOP10 gwarantuje wysoką widoczność strony. W ramach procesu pozycjonowania (SEO) Twój serwis zostanie:
- zoptymalizowany pod wymagania wyszukiwarek internetowych,
- wzbogacony w unikalne treści nasycone słowami kluczowymi,
- wyeliminowany z błędów utrudniających indeksowanie serwisu.
Pamiętaj, że reklamy Google Ads i pozycjonowanie to usługi, które doskonale się uzupełniają, ponieważ pozwalają trafić do użytkowników poszukujących biur projektowych w wyszukiwarce. Dzięki SEO oraz linkom sponsorowanym Twoja strona będzie obecna w sekcji płatnych i organicznych wyników wyszukiwania.
Wykorzystaj wizualizacje projektów architektonicznych w strategii content marketingu
Z pewnością na stronie Twojego biura projektowego zamieściłeś projekty architektoniczne, by pochwalić się swoim portfolio. Grafiki i pliki PDF z wizualizacjami lub zdjęcia ukończonych inwestycji możesz wykorzystać w strategii content marketingowej. Obrazy pobudzają wyobraźnię klienta, a jeśli zadbasz o aspekty techniczne, pojawisz się także w wyszukiwarce grafiki.
Obrazy zamieszczane w serwisie internetowym należy:
- kompresować – rozmiar nie powinien przekraczać 200 kb,
- odpowiednio nazwać – nazwa pliku powinna być w miarę krótka i nie może zawierać polskich znaków,
- zoptymalizować pod SEO – uzupełnij atrybut „alt”, który wskaże robotom wyszukiwarki, co znajduje się na obrazie. Posługuj się słowami kluczowymi.
Poza wizualizacjami projektów architektonicznych w strategii content marketingu biura architektonicznego warto uwzględnić:
- prowadzenie bloga / sekcji z aktualnościami – z punktu widzenia pozycjonowania dobrze jest rozwijać treść na stronie. Możesz prowadzić bloga dla swoich klientów, dzieląc się doświadczeniami, chwaląc się osiągnięciami, informując o odnoszonych sukcesach,
- podstronę z opisami zrealizowanych inwestycji – jeśli opiszesz kluczowe projekty architektoniczne, które przygotowywałeś dla znanych deweloperów, opowiesz o swoich inspiracjach, problemach i sposobach ich rozwiązania. W ten sposób pokażesz potencjalnym klientom, jak pracujesz i że profesjonalnie podchodzisz do wykonywania swoich usług,
- video content marketing – wideo angażuje użytkowników o wiele bardziej niż tekst. Prowadząc kanał na YouTubie i wrzucając filmy prezentujące np. architektów podczas pracy, nie tylko budujesz swój wizerunek, ale i zyskujesz miejsce do pozyskania potencjalnych klientów,
- prezentacje multimedialne i infografiki – to kolejne narzędzia świetnie sprawdzające się w strategii content marketingowej. Za ich pomocą możesz np. podsumować, ile projektów architektonicznych zrealizowałeś w przeciągu ubiegłego roku,
- e-booki stanowiące portfolio firmy – pochwal się swoimi osiągnięciami, prezentując je w estetycznie przygotowanym e-booku.
Content marketing przynosi wiele korzyści – edukujesz swoich klientów, wspierasz pozycjonowanie, ale co najważniejsze oprawiasz swoje usługi i osiągnięcia w ładną, czytelną formę.
Promuj pracownię architektoniczną w social media
Facebook, Instagram, YouTube to kanały, na których również możesz budować swój wizerunek: dodawać zdjęcia, wizualizacje, publikować informacje o swojej działalności. Fanpage ułatwia także komunikację z klientami, szybkie reagowanie na ich problemy i zapytania. Dodatkowo administratorzy stron na Facebooku mogą założyć grupy tematyczne, gdzie publikowane wpisy poradnikowe jeszcze mocniej wpływają na aktywność potencjalnych klientów i osób zainteresowanych projektami architektonicznymi.
Nie zapomnij o obecności na portalach branżowych
W serwisie branżowym poznasz konkurencję, zareklamujesz swoją ofertę (sprawdź, czy ogłoszenia są dodatkowo płatne) i uzyskasz dostęp do newsów, wydarzeń, relacji z konferencji poświęconych projektom architektonicznym. Być może pozyskasz także partnerów biznesowych, budując cenne relacje. Nie musisz tworzyć profili na wszystkich portalach – wystarczy, że wybierzesz kilka stron cieszących się największym zaangażowaniem użytkowników, często publikujących nowe treści. Obecność w kluczowych mediach da Ci dostęp do nowinek z branży i potencjalnych źródeł konwersji.
Wzbudzaj zaangażowanie klientów buzz marketingiem
Polecenia to najlepsza forma reklamy. Zdobywasz je dzięki dobrze wykonanej pracy. Jednak pamiętaj, że zadowoleni klienci sami z siebie raczej nie będą wychwalać Twojej pracowni architektonicznej. Niezadowoleni od razu napiszą nieprzychylne komentarze, a usatysfakcjonowanych musisz poprosić o rekomendacje i wystawienie pozytywnej opinii np. na Google Moja Firma.
Możesz także zainwestować w marketing szeptany, który z kolei poprawi widoczność Twojego biura na forach internetowych czy w social media. Od czasu do czasu warto również zainwestować w artykuł sponsorowany lub reklamę natywną, aby poprzez wartościowe teksty i edukację użytkowników budować wizerunek eksperta.
Marketing internetowy – zaprojektuj swoją drogę do sukcesu w sieci
Zanim zainwestujesz we wszystkie lub wybrane formy marketingu internetowego, dokładnie przemyśl, jakie cele biznesowe chcesz zrealizować, do kogo masz zamiar dotrzeć i jaki budżet możesz przeznaczyć na promocję. Przygotuj strategię zwiększania widoczności marki Twojego biura architektonicznego w internecie i weryfikuj, czy przynosi spodziewane efekty. Zawsze możesz zoptymalizować prowadzone kampanie, modyfikując swoją taktykę zwiększania widoczności w internecie.