Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
Facebook razem z portalami branżowymi należy do głównych źródeł informacji o deweloperach – ponad 1/3 osób poszukujących nowego mieszkania wymienia się doświadczeniami o przedsiębiorstwach budowlanych na tym portalu społecznościowym (źródło: Raport Deweloperzy w social media). Najczęściej wypowiadają się mężczyźni (78% wypowiedzi), publikując wpisy w miesiącach letnich i jesiennych.
Duże zaangażowanie użytkowników zainteresowanych tematem mieszkań powinno zachęcać do obecności w social media, ponieważ w ten sposób działamy w środowisku, w którym poruszają się nasi potencjalni klienci. Poza tym media społecznościowe to istni mistrzowie segmentacji – przekaz można kierować do precyzyjnie wyodrębnionej grupy użytkowników (wiek, płeć, status związku) zastanawiających się nad zakupem mieszkania w określonej lokalizacji. Działania marketingowe podejmowane na portalach społecznościowych według ustalonej strategii charakteryzują się wysoką skutecznością.
Facebook oferuje deweloperom szereg narzędzi do komunikacji z klientami – począwszy od zwykłych postów, a skończywszy na organizacji wydarzeń, konkursów lub prowadzeniu grup dyskusyjnych. Fanpage doskonale sprawdza się do:
Decydując się na prowadzenie strony na Facebooku, należy pozostawać w stałym kontakcie z użytkownikami, szybko reagując na zamieszczane komentarze, udostępnienia i wiadomości. Fanpage musi żyć, aby wzbudzać pozytywne wrażenia – publikacja kilku wpisów w tygodniu to minimum, które powinien wypełniać każdy deweloper chcący angażować facebookową społeczność.
Facebook niestety może stanowić też źródło negatywnych komentarzy i recenzji. Do każdej nieprzychylnej opinii należy się odnieść, koncentrując się na merytorycznym przekazie, a nie na emocjach. Przyznanie się do błędu i publiczne przeprosiny nie tylko mogą załagodzić konflikt, ale także mogą pokazać innym użytkownikom, że mają do czynienia z deweloperem, który zawsze stara się dbać o potrzeby i oczekiwania swoich klientów.
Dodatkowym sposobem zaangażowania internautów jest przeniesienie komunikacji z fanpage’a do grupy tematycznej, poświęconej np. aranżacji mieszkania. Grupa jeszcze mocniej angażuje użytkowników, ponieważ opiera się na wzajemnej komunikacji. Warto nieco odejść od sprzedażowego charakteru, koncentrując się na typowo lifestylowych treściach, rozwiązujących najczęstsze problemy właścicieli nowych mieszkań.
Użytkownicy Facebooka każdego dnia pozostawiają miliony informacji o swoim życiu, zainteresowaniach i potrzebach zakupowych. Ogromna baza danych pozwoliła na stworzenie systemu reklamowego, który precyzyjnie dociera nawet do bardzo wąskiej grupy internautów. Z tego względu kampanie Facebook Ads są bardzo skuteczne, więc warto włączyć je do strategii marketingowej.
Deweloperzy korzystający z systemu reklamowego Facebooka, każdą inwestycję reklamują osobno – wizualizacje, rzuty mieszkań i prawdziwe zdjęcia ukończonych etapów inwestycji dobrze działają na wyobraźnię osób poszukujących nowego 4M. Doskonale sprawdzają się posty z filmem 360, za pomocą których użytkownik może „przejść się” po mieszkaniu. Dobrze działają również wpisy poradnikowe – np. jak zmierzyć mieszkanie, co to jest stan deweloperski, jak pomalować ściany. Za pomocą reklam promowane są także informacje o dniach otwartych i wydarzeniach, które mają miejsce w inwestycjach oraz gotowych osiedlach.
Reklamy Facebook Ads warto kierować do klientów, którzy:
W przypadku sprzedaży powierzchni biurowych przekaz reklamowy należy kierować do osób o zainteresowaniach biznesowych, prowadzących własną działalność, zajmujących stanowiska kierownicze.
Skuteczność prowadzonych kampanii można monitorować za pomocą statystyk znajdujących się w Menedżerze reklam. Znajdziemy tam dane o kliknięciach, wyświetleniach i konwersjach. Wnikliwa analiza zgromadzonych informacji o popularności reklamy pomoże w optymalizacji przekazu reklamowego.
Instagram to przede wszystkim komunikacja za pomocą obrazów. Wystarczy opublikować przyciągające wzrok zdjęcie aranżacji, dodać kilka hasztagów (#), by wzbudzić emocje użytkowników. Opis jest zbędny – ładna grafika pozyskuje o wiele więcej reakcji niż treść.
Co publikować na Instagramie?
Instagram można także wykorzystać w płatnych kampaniach reklamowych, tworząc wpisy sponsorowane.
Portal społecznościowy oparty na krótkich 280-znakowych komunikatach stawia na dialog. Aby osiągnąć sukces na Twitterze, należy wchodzić w interakcje z innymi markami, deweloperami, ekspertami, a także klientami. Branie udziału w dyskusjach branżowych, twittowanie o sprawach ważnych dla mieszkańców budowanych osiedli, angażowanie się w akcje społeczne zwiększa popularność brandu firmy budowlanej. Jednak na Twittera trzeba mieć pewien pomysł, który będzie pomagał budować spójny wizerunek w internecie.
Prowadząc działania promocyjne w mediach społecznościowych, warto być blisko użytkowników, którzy dyskutują o nas poza naszymi profilami, np. na grupach lub forach poświęconym mieszkaniom z rynku pierwotnego. W tym celu warto skorzystać z narzędzi służących do monitoringu widoczności marki w mediach społecznościowych i w internecie (np. Brand24, SentiOne). Dzięki nim szybko wyłapiemy wzmianki o naszej firmie, reagując na nie włączeniem się w dyskusję lub udzieleniem odpowiedzi na pytania użytkownika. Im bliżej klienta będziesz, tym większą świadomość brandu zbudujesz.
Prowadzenie profili w mediach społecznościowych należy uwzględnić w planie marketingowym, jeśli podejmowane działania mają przynosić spodziewane efekty i korzyści biznesowe. Tylko regularna publikacja postów spójnych z wizerunkiem dewelopera kreowanym w innych kanałach komunikacji sprzężona ze skutecznym pozycjonowaniem serwisu dewelopera oraz efektywną reklamą AdWords pozwoli z sukcesem sprzedawać mieszkania i budować kolejne inwestycje mieszkaniowe.