Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

13.07.2018 | czas czytania: 5 min | EPR | autor: Artefakt

Deweloper w social media – promocja inwestycji mieszkaniowych w mediach społecznościowych

Deweloper w social media – promocja inwestycji mieszkaniowych w mediach społecznościowych

W mediach społecznościowych swoich sił próbują przedstawiciele wszystkich branż. Od Facebooka, Twittera czy Instagrama nie stronią także deweloperzy i przedsiębiorstwa budowlane. Czy media społecznościowe pomogą w sposób efektywny zwiększać sprzedaż nowych mieszkań? Tak, trzeba tylko wiedzieć, jak prowadzić skuteczną komunikację w social media oraz reagować na wybuchające kryzysy.

Dlaczego warto promować inwestycje mieszkaniowe w social media?

Facebook razem z portalami branżowymi należy do głównych źródeł informacji o deweloperach – ponad 1/3 osób poszukujących nowego mieszkania wymienia się doświadczeniami o przedsiębiorstwach budowlanych na tym portalu społecznościowym (źródło: Raport Deweloperzy w social media). Najczęściej wypowiadają się mężczyźni (78% wypowiedzi), publikując wpisy w miesiącach letnich i jesiennych.

Duże zaangażowanie użytkowników zainteresowanych tematem mieszkań powinno zachęcać do obecności w social media, ponieważ w ten sposób działamy w środowisku, w którym poruszają się nasi potencjalni klienci. Poza tym media społecznościowe to istni mistrzowie segmentacji – przekaz można kierować do precyzyjnie wyodrębnionej grupy użytkowników (wiek, płeć, status związku) zastanawiających się nad zakupem mieszkania w określonej lokalizacji. Działania marketingowe podejmowane na portalach społecznościowych według ustalonej strategii charakteryzują się wysoką skutecznością.

Strona na Facebooku – okno dewelopera na świat poszukiwaczy mieszkań

Facebook oferuje deweloperom szereg narzędzi do komunikacji z klientami – począwszy od zwykłych postów, a skończywszy na organizacji wydarzeń, konkursów lub prowadzeniu grup dyskusyjnych. Fanpage doskonale sprawdza się do:

  • Informowania o nowych inwestycjach, promocjach, aktualnościach,
  • Prowadzenia dziennika budowy,
  • Prezentacji przykładowych aranżacji oraz mieszkań pokazowych,
  • Zapraszania na dni otwarte, targi mieszkań, festyny osiedlowe,
  • Publikacji porad dotyczących zakupu, remontowania i urządzania mieszkania.

Decydując się na prowadzenie strony na Facebooku, należy pozostawać w stałym kontakcie z użytkownikami, szybko reagując na zamieszczane komentarze, udostępnienia i wiadomości. Fanpage musi żyć, aby wzbudzać pozytywne wrażenia – publikacja kilku wpisów w tygodniu to minimum, które powinien wypełniać każdy deweloper chcący angażować facebookową społeczność.

Facebook niestety może stanowić też źródło negatywnych komentarzy i recenzji. Do każdej nieprzychylnej opinii należy się odnieść, koncentrując się na merytorycznym przekazie, a nie na emocjach. Przyznanie się do błędu i publiczne przeprosiny nie tylko mogą załagodzić konflikt, ale także mogą pokazać innym użytkownikom, że mają do czynienia z deweloperem, który zawsze stara się dbać o potrzeby i oczekiwania swoich klientów.

Dodatkowym sposobem zaangażowania internautów jest przeniesienie komunikacji z fanpage’a do grupy tematycznej, poświęconej np. aranżacji mieszkania. Grupa jeszcze mocniej angażuje użytkowników, ponieważ opiera się na wzajemnej komunikacji. Warto nieco odejść od sprzedażowego charakteru, koncentrując się na typowo lifestylowych treściach, rozwiązujących najczęstsze problemy właścicieli nowych mieszkań.

Kampanie Facebook Ads deweloperów

Użytkownicy Facebooka każdego dnia pozostawiają miliony informacji o swoim życiu, zainteresowaniach i potrzebach zakupowych. Ogromna baza danych pozwoliła na stworzenie systemu reklamowego, który precyzyjnie dociera nawet do bardzo wąskiej grupy internautów. Z tego względu kampanie Facebook Ads są bardzo skuteczne, więc warto włączyć je do strategii marketingowej.

Deweloperzy korzystający z systemu reklamowego Facebooka, każdą inwestycję reklamują osobno – wizualizacje, rzuty mieszkań i prawdziwe zdjęcia ukończonych etapów inwestycji dobrze działają na wyobraźnię osób poszukujących nowego 4M. Doskonale sprawdzają się posty z filmem 360, za pomocą których użytkownik może „przejść się” po mieszkaniu. Dobrze działają również wpisy poradnikowe – np. jak zmierzyć mieszkanie, co to jest stan deweloperski, jak pomalować ściany. Za pomocą reklam promowane są także informacje o dniach otwartych i wydarzeniach, które mają miejsce w inwestycjach oraz gotowych osiedlach.

Reklamy Facebook Ads warto kierować do klientów, którzy:

  • odwiedzili stronę dewelopera lub konkretnej inwestycji mieszkaniowej,
  • wpisują się w profil klienta z grupy docelowej – studenci, rodziny z małymi dziećmi, szukający większego mieszkania, osoby zaręczone, młode małżeństwa.

W przypadku sprzedaży powierzchni biurowych przekaz reklamowy należy kierować do osób o zainteresowaniach biznesowych, prowadzących własną działalność, zajmujących stanowiska kierownicze.

Skuteczność prowadzonych kampanii można monitorować za pomocą statystyk znajdujących się w Menedżerze reklam. Znajdziemy tam dane o kliknięciach, wyświetleniach i konwersjach. Wnikliwa analiza zgromadzonych informacji o popularności reklamy pomoże w optymalizacji przekazu reklamowego.

Inspirujące zdjęcia mieszkań i aranżacji, czyli deweloper na Instagramie

Instagram to przede wszystkim komunikacja za pomocą obrazów. Wystarczy opublikować przyciągające wzrok zdjęcie aranżacji, dodać kilka hasztagów (#), by wzbudzić emocje użytkowników. Opis jest zbędny – ładna grafika pozyskuje o wiele więcej reakcji niż treść.

Co publikować na Instagramie?

  • Zdjęcia aranżacji,
  • Rozkłady mieszkań i wizualizacje,
  • Dziennik budowy w formie fotorelacji,
  • Mieszkania urządzone pod klucz,
  • Projekty architektów wnętrz,
  • Najnowsze trendy w projektowaniu wnętrz.

Instagram można także wykorzystać w płatnych kampaniach reklamowych, tworząc wpisy sponsorowane.

Twitter – ćwierkanie w branży i twittowanie z klientami

Portal społecznościowy oparty na krótkich 280-znakowych komunikatach stawia na dialog. Aby osiągnąć sukces na Twitterze, należy wchodzić w interakcje z innymi markami, deweloperami, ekspertami, a także klientami. Branie udziału w dyskusjach branżowych, twittowanie o sprawach ważnych dla mieszkańców budowanych osiedli, angażowanie się w akcje społeczne zwiększa popularność brandu firmy budowlanej. Jednak na Twittera trzeba mieć pewien pomysł, który będzie pomagał budować spójny wizerunek w internecie.

Monitoring mediów społecznościowych receptą na konwersje?

Prowadząc działania promocyjne w mediach społecznościowych, warto być blisko użytkowników, którzy dyskutują o nas poza naszymi profilami, np. na grupach lub forach poświęconym mieszkaniom z rynku pierwotnego. W tym celu warto skorzystać z narzędzi służących do monitoringu widoczności marki w mediach społecznościowych i w internecie (np. Brand24, SentiOne). Dzięki nim szybko wyłapiemy wzmianki o naszej firmie, reagując na nie włączeniem się w dyskusję lub udzieleniem odpowiedzi na pytania użytkownika. Im bliżej klienta będziesz, tym większą świadomość brandu zbudujesz.

Postaw na przemyślane działania w social media

Prowadzenie profili w mediach społecznościowych należy uwzględnić w planie marketingowym, jeśli podejmowane działania mają przynosić spodziewane efekty i korzyści biznesowe. Tylko regularna publikacja postów spójnych z wizerunkiem dewelopera kreowanym w innych kanałach komunikacji sprzężona ze skutecznym pozycjonowaniem serwisu dewelopera oraz efektywną reklamą AdWords pozwoli z sukcesem sprzedawać mieszkania i budować kolejne inwestycje mieszkaniowe.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt