Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
Pierwsze wrażenie ma znaczenie także w zawieraniu relacji biznesowych. Jeśli na samym początku zrazisz się do handlowca reprezentującego daną agencję PPC, nawet gdy przedstawiona oferta będzie bardzo atrakcyjna, dwa razy się zastanowisz, zanim podpiszesz umowę. Zaufaj swojej intuicji biznesowej i na etapie ofertowania zwróć uwagę, czy agencja SEM:
Wiele agencji chwali się, że podchodzi indywidualnie do potrzeb klienta, przygotowując ofertę szytą na miarę. Jeśli tak jest faktycznie, już podczas pierwszej rozmowy specjalista ds. sprzedaży powinien wypytać o cele biznesowe właściciela strony oraz wysokość budżetu na kampanie AdWords. Na podstawie takich informacji dobierze najlepsze formy reklamy oraz modele rozliczeń.
Koszty kampanii AdWords w dużej mierze zależą od konkurencyjności słów kluczowych. Doświadczona agencja SEM proponuje frazy, które przede wszystkim pomogą osiągnąć cele biznesowe klienta i będą mieściły się w określonym budżecie. Słowa kluczowe powinny odpowiadać specyfice danej firmy – jeśli działalność prowadzona jest na rynku lokalnym, dobra agencja PPC zaproponuje frazy z lokalizacjami lub ograniczenie geograficzne kampanii.
Agencja reagująca na potrzeby właścicieli stron internetowych powinna być otwarta na negocjacje dotyczące ceny i innych warunków ofertowanej usługi. Na etapie ofertowania warto dopytać o rabaty lub promocje dla nowych klientów.
Decyzję o podjęciu współpracy z agencją PPC najczęściej podejmuje się w oparciu o zakres proponowanej usługi. Na tym etapie należy dokładnie zapoznać się z treścią oferty, dopytać o wszystkie niejasne kwestie, rozwiać wszelkie wątpliwości. Uwagę należy zwrócić na:
Większość agencji pobiera prowizję za obsługę kampanii zależną od wysokości budżetu przeznaczonego na kampanie AdWords. Mogą zdarzyć się także opłaty abonamentowe za prowadzenie konta. Dobre firmy PPC oferują kilka pakietów o podstawowym, rozszerzonym i pełnym zakresie usług.
Nie każdy rodzaj biznesu można reklamować za pomocą wszystkich rodzajów reklam AdWords. Doświadczeni specjaliści PPC powinni wybrać te usługi, które skutecznie wypromują daną stronę. Specyfika branży wpływa również na sposób prowadzenia kampanii AdWords, dlatego na etapie ofertowania profesjonalna agencja przeprowadza wstępną analizę konkurencji, sprawdzając, jak reklamują się najwięksi gracze.
W przypadku reklam AdWords bardzo łatwo można weryfikować ich skuteczność i efektywność, a więc i ocenić agencję za jej pracę. Specjaliści PPC, którym warto zaufać, weryfikują kilka czynników – konwersje, kliknięcia, stawki CPC wyświetlanych reklam, a także korzystają z Google Analytics do obserwacji ruchu na stronie i mierzenia zdarzeń.
Agencje SEM, które są Partnerami Google, posiadają kupony AdWords umożliwiające uzyskanie nawet do 600 zł zniżki na pierwszą kampanię reklamową. Jest to duży bonus, więc warto go poszukiwać w ofertach. Zwróć także uwagę na całkowitą cenę usługi, wszelkie gwiazdki i zapisy drobnym druczkiem – profesjonaliści nie ukrywają dodatkowych opłat i prezentują wszystkie koszty kampanii reklamowej.
Przed podpisaniem umowy warto zapoznać się z jej warunkami i dowiedzieć się, co nam przysługuje w ramach wybranej oferty. W szczególności należy sprawdzić:
Przedsiębiorcy chcą mieć możliwość elastycznego kształtowania umowy i agencje SEM, które dostrzegają taką potrzebę, proponują usługę na czas nieokreślony z krótkim (najczęściej miesięcznym) okresem wypowiedzenia. Jeśli pojawiają się zapisy dotyczące kar umownych, powinny odnosić się do obu stron, zabezpieczając ich interesy.
Współpraca właściciela strony internetowej z agencją opiera się na otwartej komunikacji, która powinna przebiegać bez zakłóceń. W tym celu najlepiej sprawdza się dedykowany opiekun – specjalista ds. PPC sprawuje pieczę nad kampaniami AdWords i jest w stanie na bieżąco optymalizować reklamy oraz odpowiadać na wszystkie pytania klienta.
Pomysły na biznes wpadają do głowy w trakcie prowadzenia działalności. Dlatego warto upewnić się, czy w trakcie trwania umowy istnieje możliwość zmiany słów kluczowych, a także rodzajów reklam. Ważne jest także, czy agencja regularnie analizuje skuteczność kampanii AdWords, dokonując ich optymalizacji.
Profesjonalna agencja PPC prowadzi kampanie AdWords na koncie klienta, do którego posiada odpowiedni poziom uprawnień. Właściciel promowanej strony internetowej w każdej chwili może podejrzeć reklamy, budżet oraz sprawdzić, jaki jest zwrot z poniesionej inwestycji. Jeśli specjaliści PPC tworzą kampanie na własnych kontach i nie udostępniają ich do wglądu, powinna się nam zapalić lampka ostrzegawcza, ponieważ przy zmianie agencji niestety będzie należało utworzyć nowe konto, a dodatkowo nie zachowa się historia prowadzonych kampanii AdWords.
Doświadczeni specjaliści PPC nie wstydzą się swojej pracy i prezentują ją np. w comiesięcznych raportach. Dzięki temu bez wchodzenia na konto AdWords sprawdzisz, czy inwestycja w reklamy w Google jest dla Ciebie opłacalna.
Przed podjęciem współpracy z agencją zajmującą się kampaniami Google AdWords nie należy kierować się tylko czynnikami związanymi z ceną lub usługami, które obejmuje oferta. Pod rozwagę należy wziąć także:
Decyzja o powierzeniu kampanii Google AdWords agencji SEM może być jedną z najlepszych, o ile wybierzemy ofertę spełniającą nasze potrzeby, realizowaną przez godnych zaufania specjalistów PPC. Mówi się, że dokonywanie wyboru to sztuka kompromisów, ale jeśli chodzi o promocję biznesu w internecie, nie warto rezygnować ze swoich oczekiwań, tylko wybrać propozycję spełniającą wszystkie wymagania. Jak współpracować, to tylko z najlepszymi!