Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

24.05.2018 | czas czytania: 5 min | EPR | autor: Artefakt

Nowy regulamin Facebooka. Jakie opcje możemy zmienić w ustawieniach konta?

Nowy regulamin Facebooka. Jakie opcje możemy zmienić w ustawieniach konta?

Facebook przygotował niedawno nowy regulamin, dokładnie precyzując prawa i obowiązki właścicieli kont. Zmiany zostały podyktowane wejściem w życie rozporządzenia RODO, które zacznie obowiązywać 25 maja. Do tego dnia użytkownicy portalu muszą poznać i zaakceptować zaktualizowane warunki korzystania z serwisu. Na część zmian trzeba się zgodzić, aby dalej mieć dostęp do konta. Niektóre opcje można natomiast bez trudu edytować w ustawieniach.

Zmiany w zasadach korzystania z Facebooka

Pod koniec kwietnia użytkownicy Facebooka otrzymali wiadomości mailowe z informacją o zmianie regulaminu i ścieżką prowadzącą do dokumentu. Serwis społecznościowy przekonuje, że aktualizacja ma na celu wyższą dbałość o zabezpieczenia, kwestie prywatności, a także o ochronę danych osobowych. Z tych samych względów odświeżone zostały również Zasady dotyczące danych oraz Zasady stosowania plików cookie.

Co nowego w regulaminie na Facebooku?

Zmieniony regulamin nie zawiera rewolucyjnych zapisów. W przejrzysty i szczegółowy sposób porządkuje jednak pewne kwestie, które do tej pory pojawiały się w kilku dokumentach oraz instrukcjach.

Przegląd nowości warto zacząć od zapisu, który znalazł się w dodatkowych postanowieniach regulaminu. Jeśli użytkownik nie zaakceptuje zasad, dla Facebooka będzie to równoznaczne z tym, że chce zrezygnować z obecności w tym kanale social media. Pozostaje mu więc jedynie rezygnacja z usługi, czyli w praktyce – usunięcie konta.

Najwięcej kontrowersji wśród użytkowników (i w mediach) wzbudziły obostrzenia wobec niepokojących treści na Facebooku. Szczegółowe zapisy na ten temat pojawiły się w dodatkowym dokumencie Standardy społeczności. Na przykład, w sekcji o propagowaniu nienawiści zostały wymienione konkretne zwroty, których nie można używać na łamach portalu internetowego (np. „Nie lubię”, „Nienawidzę”, „X są najgorsi”) w odniesieniu do innych osób. Zgodnie z zapowiedziami obraźliwe komentarze i wpisy będą usuwane.

Zaktualizowany zbiór zasad reguluje również opcję wskazania tzw. opiekuna konta, który uzyska uprawnienia do zarządzania profilem po śmierci użytkownika. Na tej podstawie, tylko osoba wytypowana w ten sposób (lub przez odpowiedni zapis w testamencie) będzie mogła ubiegać się o ujawnienie treści z konta o statusie „In memoriam”.

Zgody na Facebooku, które można edytować

W wiadomości dotyczącej regulaminu Facebook zachęca użytkowników do zapoznania się z aktualizacją przepisów oraz do wyboru poszczególnych ustawień. Pośród elementów wymagających sprawdzenia wymienia trzy punkty: sposób wykorzystania danych osobowych w celu personalizacji reklam, rozpoznawanie twarzy, a także wspomniane zasady dotyczące danych i plików cookies.

Ustawienia profilowania reklam

Nawet po zaakceptowaniu regulaminu, wciąż możemy włączyć lub wyłączyć niektóre funkcje związane z profilowaniem reklam na Facebooku. Wystarczy, że przejdziemy do ogólnych ustawień konta, a następnie do sekcji Reklamy, gdzie skonfigurujemy opcje według własnych preferencji. W tym miejscu możemy zaznaczyć i odznaczyć zgody związane z wykorzystywaniem informacji, takich jak: status związku, pracodawca, stanowisko i wykształcenie.

Facebook informuje też, że poszczególne firmy mogą na podstawie uzyskanych danych kontaktowych publikować spersonalizowane materiały reklamowe. We kolejnej sekcji widzimy listę tych reklamodawców, z którymi wchodziliśmy w interakcję. Jednym kliknięciem myszy możemy usunąć niechcianą propozycję.

W następnym punkcie możemy natomiast zdecydować o targetowaniu reklam w oparciu o aktywność w obrębie innych produktów Facebooka, czyli np. na Instagramie lub Messengerze, a także w pozostałych aplikacjach czy witrynach internetowych, korzystających z usług Facebook Ads. Możemy też określić, czy nasza aktywność ma wpływać na reklamy wyświetlane znajomym użytkownikom.

Rozpoznawanie twarzy – włącz/wyłącz

Odświeżając warunki korzystania z serwisu, Facebook skorzystał z okazji, by podkreślić istotę stosowania technologii rozpoznawania twarzy. Według twórców portalu funkcja umożliwia:

  • rozpoznawanie osób na zdjęciach i filmach publikowanych przez innych;
  • szybkie oznaczenie znajomych na zdjęciach na Facebooku;
  • ochronę użytkownika przed wykorzystywaniem jego wizerunku przez osoby trzecie;
  • znalezienie zdjęć bez oznaczenia imieniem i nazwiskiem;
  • dotarcie z informacją głosową do osób z wadami wzroku.

Nie mamy jednak obowiązku zgadzania się na to rozwiązanie. Jeśli zaakceptowaliśmy już regulamin, możemy skonfigurować opcję za pośrednictwem konta. Jak to zrobić? W tym celu przechodzimy do Ustawień, a następnie do sekcji Rozpoznawanie twarzy, gdzie czeka na nas pytanie „Czy chcesz, by Facebook rozpoznawał Cię na zdjęciach i w filmach?”. Zaznaczamy opcję Tak lub Nie, ale decyzja nie musi być ostateczna. Możemy wrócić do ustawień w dowolnej chwili.

Zajrzyj do przewodnika o ochronie prywatności na Facebooku!

Oprócz rozbudowanych dokumentów Facebook przygotował dla użytkowników również czytelny, obrazkowy przewodnik online, który gromadzi podstawowe informacje na temat ochrony prywatności. W treści znajdziemy intuicyjne instrukcje, jak krok po kroku zmienić ważne ustawienia. Całość składa się z kilku sekcji dotyczących zarządzania prywatnością, zabezpieczeń, reklamy oraz współpracy z partnerami portalu. Wszystkie porady mają służyć temu, by lepiej chronić zawartość konta lub fanpage na Facebooku.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt