Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
11.01.2024 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Optymalizacja i pozycjonowanie stron Wix – jakie są możliwości tego systemu CMS?

Optymalizacja i pozycjonowanie stron Wix – jakie są możliwości tego systemu CMS?

Wix to kreator stron internetowych, z którym poradzą sobie osoby nieposiadające wiedzy programistycznej. Użytkownicy cenią go za prostotę, estetyczne szablony, technologię opartą o HTML5 zapewniającą wydajność serwisu. Jak Wix radzi sobie w zakresie pozycjonowania? Czy spełnia oczekiwania pod względem możliwości optymalizacji strony z poziomu panelu administracyjnego? Jak się okazuje, oferuje pełen zakres opcji dot. SEO.

Na początek o Wix-ie słów kilka

Wix dedykuje swoją platformę zarówno profesjonalistom (firmom, przedsiębiorcom), jak i osobom nastawionym na tworzenie angażującego contentu (blogerom i influencerom). CMS dostępny jest w wersji bezpłatnej oraz w planie premium. Oczywiście im wyższy pakiet wybierzemy, tym więcej funkcjonalności otrzymamy. Możemy liczyć na kompleksową obsługę: na Wix-ie kupimy domenę, usługę hostingową, ale nic nie stoi na przeszkodzie, abyśmy korzystali z darmowego serwera.

W zakresie SEO Wix oferuje rozbudowany support, bazę wiedzy, a nawet filmiki – tutoriale, z których nie tylko dowiemy się, gdzie w panelu administracyjnym znaleźć interesujące nas funkcje, ale także co oznaczają poszczególne terminy związane z pozycjonowaniem i optymalizacją stron. CMS zapewnia więc szeroki zakres wsparcia w zakresie zwiększania widoczności w wynikach wyszukiwania.

A jak wygląda pozycjonowanie Wix -a w praktyce? Przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych możliwości na podstawie jednego z najniższych planów abonamentowych – Combo.

 

Meta tagi – dostęp do sekcji <head> w kodzie strony

W panelu administracyjnym Wix-a bez problemu dodamy znaczniki Title oraz Description dla każdej strony. Dodatkowo mamy możliwość uzupełnienia słów kluczowych (meta name=”keywords”), chociaż obecnie dodawanie tego tagu nie ma wpływu na pozycje strony w wynikach wyszukiwania.

Dostaniemy się także do sekcji <head> kodu strony, aby dodać kod śledzenia Google Analytics lub zweryfikować witrynę w usłudze Search Console. Nie potrzebujemy więc plików źródłowych lub wtyczek, aby skonfigurować poszczególne narzędzia lub połączyć stronę z mediami społecznościowymi (np. z Twitterem lub Google+).

Optymalizacja treści pod SEO na Wix

Wix ułatwia także publikację treści w dowolnych miejscach, boksach i sekcjach. Chcąc wstawić śródtytuły H1-H6, wystarczy jedynie wybrać z rozwijanej listy odpowiedni rodzaj znacznika. Należy stosować poprawną hierarchię nagłówków oraz rozsądnie stosować w nich słowa kluczowe, aby nie narazić serwis na karę od Google za nieumiejętną optymalizację strony.

Podobnie jest w przypadku optymalizacji obrazków. W edytorze ustawimy atrybuty alt dla poszczególnych zdjęć, dzięki czemu zadbamy o ich optymalizację, a także wyświetlenie w wyszukiwarce grafiki. Fotografie można animować – wstawić różnego rodzaju efekty, np. powiększenie obrazka po kliknięciu. Należy jedynie uważać, aby nie wygenerować dodatkowych adresów URL z pustą zawartością – niektóre animacje niestety mogą stworzyć takie podstrony.

Widoczność strony w wyszukiwarce

Bez większego problemu zmodyfikujemy adresy URL poszczególnych podstron na przyjazne. Nie musimy obawiać się parametrów, znaków specjalnych lub polskich liter, które utrudniałyby indeksowanie witryny.

[/vc_column_text]

Istnieje także możliwość włączenia konkretnej podstrony z indeksu wyszukiwarki poprzez dodanie tagu no indeks. Uważamy, aby nie wyindeksować strony, na którą pozycjonujemy określone słowa kluczowe!
Wix automatycznie tworzy sitemapę, plik robots.txt oraz strony błędu 404 dla nieistniejących podstron, ale nie ma możliwości wprowadzenia zmian w tych dokumentach. Z kolei jeśli chodzi o zarządzanie przekierowaniami, 301 wdrożymy w panelu administracyjnym:

Wtyczki społecznościowe i powiązanie z social media

Chociaż social media bezpośrednio nie wpływają na pozycjonowanie strony, warto powiązać serwis z kontami w najpopularniejszych portalach społecznościowych. Wix daje szerokie pole do popisu, udostępniając wiele wtyczek i boxów, w których możemy dodać linki do swoich profili.

Funkcje, których w Wix brakuje

Niestety z poziomu panelu administracyjnego Wix nie ma dostępu do pliku .htaccess, więc musimy wprowadzać zmiany za pomocą serwera FTP. Nie ustawimy także przekierowań kanonicznych, co może nieco utrudniać wprowadzanie zaleceń optymalizacyjnych szczególnie dla dużych witryn i sklepów internetowych.

Ocena intuicyjności panelu administracyjnego Wix

Dostosowywanie strony na Wix-ie przypomina pracę z infografiką – modyfikując poszczególne elementy, na bieżąco widzimy, jak witryna zaprezentuje się użytkownikowi. Możemy utworzyć dowolne podstrony, założyć bloga, wgrać muzykę, filmy, chat, formularze kontaktowe, zmienić nazwy zakładek w menu. Istnieje także możliwość podejrzenia wyglądu mobilnej wersji strony i przeprowadzenia jej optymalizacji. Ilość dostępnych funkcji przytłoczy początkującego użytkownika, ale z pewnością spodoba się webmasterom i przedsiębiorcom poszukującym zaawansowanych rozwiązań.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Jak napisać dobre case study na stronę firmową? 07.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak napisać dobre case study na stronę firmową?

Czy Twoja firma ma wspaniałe historie sukcesu, które warto opowiedzieć? Chcesz przyciągnąć nowych klientów, pokazując, jak pomagasz innym osiągać cele? Case study to idealne narzędzie, by to zrobić. Ale jak napisać takie, które naprawdę przyciągnie uwagę i przekona potencjalnych klientów? W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak stworzyć case study, które będzie nie tylko interesujące, ale i skuteczne. Czytaj wiecej
Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań? 04.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Analityka

Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań?

Masz wrażenie, że Twoje działania w firmie nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Czujesz się zagubiony w morzu danych i nie wiesz, jak ocenić efektywność swoich działań? Nie jesteś sam. Wiele osób boryka się z tym problemem. Na szczęście istnieje skuteczne narzędzie, które może Ci pomóc – KPI. W tym artykule dowiesz się, czym są Kluczowe Wskaźniki Efektywności i jak z ich pomocą mierzyć sukces swoich działań. Dzięki temu zyskasz jasny obraz sytuacji i będziesz mógł podejmować lepsze decyzje biznesowe. Czytaj wiecej
Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu? 02.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu?

Cyfrowe publikacje oferują nie tylko wygodę czytania, ale również ogromne możliwości dla firm i twórców treści. E-booki są istotnym elementem współczesnego marketingu. Szczególny wzrost ich popularności związał się z wybuchem pandemii. Wg badań, aż 5% czytelników wybiera taki format książek. Czym dokładnie jest e-book oraz jak skutecznie wykorzystać go w strategii content marketingowej, aby przyciągnąć i zaangażować odbiorców? Sprawdzamy! Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt