Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
Opinie użytkowników pojawią się bezpośrednio w boksie lokalnych wyników wyszukiwania w wyszukiwarce i w bocznym listingu w Google Maps po wpisaniu zapytania typu: sklep sportowy Wrocław fachowa obsługa, smaczne jedzenie restauracja Wrocław. Znaczenie ma zastosowana fraza kluczowa, do której Google dobiera komentarze użytkowników, wyświetlając je obok adresu, numeru telefonu i średniej oceny przyznanej wizytówce przez lokalnych przewodników.
Co ciekawe, Google dość dobrze radzi sobie z odmianą i synonimami słów kluczowych użytych w zapytaniu, pogrubiając podobne wyrażenia w komentarzach pozostawionych przez internautów.
Niestety, nie wiadomo, na jakiej zasadzie wyszukiwarka dobiera jedną spośród wielu opinii zawierających daną frazę. Zaobserwowaliśmy jedynie, że pierwszeństwo uzyskują najstarsze komentarze, ale wydaje się, że ani liczba kciuków (polubień), ani liczba punktów zebranych w programie lokalnych przewodników nie ma wpływu na wybór wpisu do local pack.
Zajawki opinii pojawiają się również w mobilnych wynikach wyszukiwania.
Sam pomysł na pokazywanie fragmentów opinii bezpośrednio w lokalnych wynikach wyszukiwania ma sens, ponieważ użytkownik może szybko sprawdzić, czy klienci oceniają lokal lub firmę w określony sposób – fachowa obsługa, smaczne jedzenie, szybka dostawa. Wiadomo, że internauci opiniują przede wszystkim te przedsiębiorstwa, które ich rozczarowały, dlatego może zdarzyć się i tak, że słowo kluczowe znajdzie się w negatywnej recenzji.
Nawet jeśli obsługa będzie miła, jedzenie smaczne, a ceny konkurencyjne, zdarzą się klienci, którym coś się nie spodoba. Nigdy nie spełni się wymagań wszystkich użytkowników, więc należy spodziewać się, że negatywne opinie pojawią się na wizytówce Google Maps. Należy zareagować na nie odpowiednio – każda ocena i komentarz nie powinny pozostawać bez odpowiedzi. W ten sposób pokazujemy, że jesteśmy wrażliwi na potrzeby wszystkich konsumentów.
Zamieszczając odpowiedź na opinię użytkownika lub lokalnego przewodnika:
Negatywne opinie stanowią okazję do autorefleksji – być może rzeczywiście jakość świadczonych przez Ciebie usług jest zbyt niska lub nieadekwatna do proponowanej ceny. Zastanów się, czy nie można czegoś ulepszyć – przekuj złą recenzję w konstruktywne działanie, wchodząc ze swoim biznesem na wyższy poziom.