Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
21.02.2018 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Google Chrome blokuje nachalne reklamy, czyli realizacja postanowień Coalition for Better Ads

Google Chrome blokuje nachalne reklamy, czyli realizacja postanowień Coalition for Better Ads

W ubiegłym roku Google dołączyło do inicjatywy Coalition for Better Ads, którym celem jest uwolnienie internetu od nachalnego i irytującego przekazu reklamowego. Jednym z pierwszych kroków podjętych przez amerykańskiego giganta było wdrożenie nowego raportu na temat widoczności reklam w narzędziu Search Console. Teraz do gry została włączona przeglądarka Chrome, która blokuje uciążliwe reklamy przed użytkownikami.

Rodzaj reklam, które blokuje Google Chrome

Nachalny przekaz reklamowy nie tylko denerwuje użytkowników, ale również szkodzi portalom czerpiącym zyski z wyświetlania reklam. Jeśli internauta spotka się z wyskakującymi i trudnymi do pominięcia banerami na danej stronie internetowej, następnym razem wybierze inny serwis. A to już wiąże się z utratą ruchu, a więc i mniejszym potencjałem reklamowym dla witryny wydawcy.

Chcąc zapobiegać takim sytuacjom, Google od połowy lutego 2018 r. wdrożyło w swojej przeglądarce opcję blokowania następujących rodzajów reklam:

  1. Na urządzeniach desktopowych:
  • Reklamy Pop-up (Pop-up Ads) – wyskakujące okienka, które często mają ukryty przycisk X,
  • Automatycznie odtwarzane reklamy wideo z dźwiękiem (Auto-playing Video Ads with Sound,
  • Pełnoekranowe reklamy, które znikają po określonym czasie (Prestitial ads with countdown) – często pojawiają się przed załadowaniem treści na stronie,
  • Reklamy przyklejone do strony (Large sticky ads), które zasłaniają więcej niż 30% treści.

Rodzaje nachalnych reklam można podejrzeć na stronie: https://www.betterads.org/standards.

  1. Na urządzeniach mobilnych:
  • Reklamy Pop-up,
  • Reklamy pełnoekranowe (Prestitial ads),
  • Reklamy zasłaniające ponad 30% wysokości strony (Ad density higher than 30 percent),
  • Migające reklamy animowane (Flashing animated ads),
  • Automatycznie odtwarzane reklamy wideo z dźwiękiem (Auto-playing Video Ads with Sound,
  • Pełnoekranowe reklamy, które znikają po określonym czasie (Prestitial ads with countdown),
  • Scrollowane pełnoekranowe reklamy (Full-screen scrollover ads),
  • Reklamy przyklejone do strony (Large sticky ads), które zasłaniają więcej niż 30% treści.

Google obiecuje, że będzie blokować wszystkie reklamy niezgodne z  Better Ads Standards, nawet jeśli będą one przygotowane za pośrednictwem systemu AdWords. Warto więc regularnie obserwować raport na temat widoczności reklam w Search Console, aby szybko zidentyfikować treść reklamową oznaczoną jako nachalna i irytująca.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

uścisk dłoni z feedbackiem 18.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Czym jest feedback i jak wykorzystywać go w rozwoju firmy?

Dlaczego niektóre firmy rozwijają się szybciej niż inne? Rozwiązaniem może być coś, co na pierwszy rzut oka wydaje się banalne – feedback. To narzędzie, które, jeśli używane prawidłowo, może zrewolucjonizować sposób, w jaki prowadzisz swój biznes. W tym artykule dowiesz się, czym jest feedback i jak efektywnie go wykorzystywać, aby Twoja firma mogła osiągnąć nowe wyżyny. Przygotuj się na podróż ku lepszemu zrozumieniu tego, jak opinie mogą stać się Twoim największym atutem! Czytaj więcej
lead generation - wykresy 17.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Na czym polega lead generation i jak pozyskiwać klientów?

Jak skutecznie przyciągnąć nowych klientów do swojego biznesu? Lead generation to gwarancja sukcesu w marketingu. Dzięki odpowiednim strategiom możesz nie tylko zwiększyć liczbę potencjalnych klientów, ale także przekształcić ich w lojalnych nabywców. W tym artykule odkryjesz, czym dokładnie jest lead generation i jak efektywnie pozyskiwać klientów, aby Twoja firma rosła w siłę. Gotowy na podróż do świata skutecznego marketingu? Czytaj dalej! Czytaj więcej
analiza smart - wykresy 14.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Analiza SMART – jak poprawnie wyznaczać cele marketingowe?

Czy Twoje działania marketingowe przynoszą oczekiwane rezultaty? A może czujesz, że brakuje im jasnego kierunku? Każdy Twój krok może prowadzić do konkretnego celu, a efekty są mierzalne i satysfakcjonujące. To możliwe dzięki metodzie SMART. Dowiedz się, jak precyzyjnie definiować cele marketingowe, aby były Specyficzne, Mierzalne, Osiągalne, Realistyczne i Terminowe. Przekonaj się, że skuteczne planowanie to gwarancja sukcesu Twojej strategii! Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt