Różnorodność form marketingu treści sprawia, że może być on wykorzystywany na praktycznie każdym etapie procesu sprzedażowego i w każdej branży oraz realizować lub wspierać różne cele. Uniwersalność Content Marketingu sprawia, że staje się on jedną z najpopularniejszych form promocji w internecie. Według raportu firmy Divante „eCommerce Trends from 2017 to 2018” aż 33% Managerów eCommerce zaplanowało inwestycję w Contenct Marketing na 2018 rok – to najpopularniejszy rodzaj inwestycji w e-sklepach według tego badania.
Content Marketing można wykorzystać do realizacji wielu założeń biznesowych. Warto je określić, zanim zacznie się tworzyć treści, ponieważ cel będzie warunkował ich formę działań lub sposoby dystrybucji contentu. Oczywiście dany rodzaj tekstu może realizować kilka założeń jednocześnie.
Korzyści, które możemy uzyskać w ramach kampanii Content Marketingu, to między innymi:
Wartościowa treść na stronie internetowej to jeden z głównych czynników rankingowych Google. Im bardziej kompleksowo i wyczerpująco opisany jest dany temat, tym lepiej strona oceniona zostanie przez wyszukiwarkę. Warto w takim przypadku pamiętać o odpowiedniej optymalizacji tekstów na stronie internetowej pod SEO tak, aby roboty Google mogły je łatwo zinterpretować. Systematyczne tworzenie treści wspomaga również pozycjonowanie na tzw. długi ogon, czyli zwiększanie widoczności serwisu na frazy wielowyrazowe, które łatwiej jest zamieścić w artykułach eksperckich na blogu niż np. w opisie produktu. Właściwie zoptymalizowany content będzie generować więcej ruchu na stronie.
Odpowiednie treści mogą docierać do użytkowników na różnych etapach procesu zakupowego, stopniowo nakłaniając go do skorzystania z oferty. Jeśli klient szuka sposobu na rozwiązanie jakiegoś problemu, to możemy podsunąć mu artykuł prezentujący różne rozwiązania i rekomendujący jedno z nich. Natomiast kiedy jest już niemal zdecydowany na zakup i szuka opinii o wybranym produkcie, przedstawmy mu recenzję lub stronę z opiniami osób, które go kupiły. Skuteczna strategia Content Marketingu zapewni dotarcie do użytkownika z treścią odpowiadającą etapowi, na którym aktualnie się znajduje.
Poprzez odpowiednią dystrybucję wartościowych treści możliwe jest budowanie świadomości marki wśród potencjalnych klientów. Można to osiągnąć m.in. poprzez promocję artykułów w social media, publikację tekstów na portalach tematycznych czy udzielanie wypowiedzi eksperckich w różnego rodzaju raportach. Im częściej użytkownik będzie się stykał z daną marką, tym większe staje się prawdopodobieństwo, że weźmie ją pod uwagę w procesie zakupowym.
W wielu branżach do czynników wpływających na decyzje zakupowe należy wizerunek firmy, od której kupujemy produkt lub usługę. Jeśli to, co chcemy nabyć, jest skomplikowane, ma wiele funkcji lub kosztuje dużo, potrzebujemy profesjonalnego wsparcia. Content Marketing może budować pożądany wizerunek marki na przykład poprzez artykuły eksperckie, filmy instruktażowe czy webinaria. Dzięki temu łatwiej jest zyskać zaufanie potencjalnego klienta.
Oczywiście Content Marketing może również powodować zwiększenie konwersji na stronie w postaci sprzedaży czy generowania leadów. Odpowiednio przygotowana recenzja lub tekst prezentujący zalety produktu albo usługi może być czynnikiem skłaniającym do zakupu.
Treści wpływają również na budowanie lojalności wśród klientów i zwiększanie ich zaangażowania. Ciekawy artykuł może wywołać dyskusję, a poradnik dotyczący używania danego produktu ma potencjał do zwiększenia satysfakcji pozakupowej użytkownika.
Marketing treści w internecie przybiera obecnie bardzo wiele form. Marketerzy prześcigają się w tworzeniu tekstów, obrazów i filmów atrakcyjnych w odbiorze. Ważne jest, aby dobrać sposób przekazu do docelowego odbiorcy. Dla przykładu – młodzi użytkownicy chętniej obejrzą krótkie wideo na YouTube, niż przeczytają artykuł ekspercki na blogu.
Do najważniejszych form contentu możemy zaliczyć:
Aby kampania Content Marketingu odniosła sukces, ważne jest nie tylko stworzenie atrakcyjnej treści, ale również jej odpowiednia dystrybucja. Nawet najlepszy tekst nie będzie skuteczny, jeśli nie dotrze do odbiorców. Sposoby dystrybucji treści należy dopasować do określonej grupy docelowej. Dzięki temu użytkownicy samodzielnie znajdą przygotowany przez nas content i przekażą go dalej, gdy okaże się atrakcyjny. Dobrze przeprowadzona bezpłatna dystrybucja treści może sprawić, że dalsza promocja contentu nie będzie potrzebna.
Możemy wyróżnić trzy rodzaje dystrybucji treści: przez kanały własne, płatną dystrybucję oraz generowaną przez samych użytkowników internetu (tzw. user-generated content). Te trzy sposoby dystrybucji contentu mogą się wzajemnie wspierać w wielu mediach, dając efekt synergii.
Główne kanały, za pomocą których można dystrybuować treść, to:
Jako agencja zajmująca się promocją stron internetowych realizujemy również usługi z zakresu Content Marketingu. Część działań, np. SEO copywriting lub audyt treści pod kątem SEO, obejmuje nasza usługa pozycjonowania. Dystrybucją i promocją treści na Facebooku oraz w innych portalach zajmuje się dział Social Media. Zakres marketingu treści dobieramy zgodnie z potrzebami naszych Klientów, przygotowując indywidualne wyceny.
– identyfikujemy zestawy słów kluczowych, które powinny być wykorzystywane do promocji serwisu i które należy uwzględnić w tworzonych treściach.
– opracowujemy zalecenia dotyczące tworzenia treści, aby była tworzona zgodnie z zasadami SEO.
– duplikacja treści negatywnie wpływa na pozycjonowanie strony. Weryfikujemy, czy treść na serwisie klienta jest unikalna, a jeśli znajdziemy duplikaty, przygotowujemy zalecenia, w jaki sposób rozwiązać problem.
– jeśli właściciel strony ma wątpliwości dotyczące jakości opublikowanych treści, wykonamy audyt całego serwisu lub pojedynczych tekstów. Wynikiem jest dokument z zaleceniami optymalizacyjnymi, zawierający informacje o jakościowych i technicznych problemach oraz sposobach ich rozwiązania. Wskazujemy również, które działania content marketingowe były podejmowane zgodnie z zasadami SEO i warte są dalszej kontynuacji.
– oferujemy redagowanie wartościowych artykułów na blogi firmowe lub tekstów do dystrybucji w innych kanałach. Przygotowywane treści są atrakcyjne dla czytelników i zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki. W przypadku specjalistycznych branż zalecamy, aby klienci samodzielnie pisali teksty, posiadając ekspercką wiedzę o swoim biznesie.
– duplikacja treści negatywnie wpływa na pozycjonowanie strony. Weryfikujemy, czy treść na serwisie klienta jest unikalna, a jeśli znajdziemy duplikaty, przygotowujemy zalecenia, w jaki sposób rozwiązać problem.
– przygotowujemy strategię linkowania wewnętrznego, aby użytkownicy i roboty wyszukiwarki z łatwością dotarli do wszystkich treści w serwisie. Skuteczna strategia linkowania może zatrzymać klienta na stronie i nakłonić go do skorzystania z oferty.
– kanibalizacja występuje wtedy, gdy wiele podstron w danym serwisie jest zoptymalizowanych pod kątem tych samych fraz kluczowych. Powoduje to problemy z pozycjonowaniem i brak stabilności pozycji serwisu w wyszukiwarce. W ramach naszych usług identyfikujemy kwestie związane z kanibalizacją i wprowadzamy zmiany w treści, by wyeliminować problem.
– zarówno pozycjonowanie, jak i Content Marketing powinny być działaniami ciągłymi, prowadzonymi według odpowiedniego planu. Wspieramy naszych Klientów w stałym rozwijaniu i optymalizowaniu treści na stronie
– odpowiednie zagęszczenie fraz kluczowych w treści wpływa na efektywność pozycjonowania. Redagując teksty dbamy o to, aby zawierały frazy kluczowe w odpowiednich miejscach i w odpowiedniej ilości.
Podejmujemy się również dystrybucji i promocji treści w różnych kanałach. Działania realizujemy za pomocą m.in. kampanii AdWords, prowadzenia profili w social mediach, czy poprzez kampanie Facebook Ads.
Cena działań z zakresu marketingu treści kształtuje się bardzo różnorodnie w zależności od ich zakresu, jakości i intensywności. W Artefakt podchodzimy indywidualnie do oczekiwań i założeń biznesowych właścicieli serwisów internetowych, przygotowując szyte na miarę oferty spełniające wygórowane potrzeby. Na podstawie założonych przez Klienta celów ustalamy zakres prac, dobieramy odpowiednie narzędzia i określamy cenę usługi. Koszty Content Marketingu uzależnione są również od branży – im bardziej specjalistyczne treści maja powstawać, tym wyższa będzie cena za ich przygotowanie. Zapraszamy do składania zapytań.
Artefakt Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Krakowska 52
50-425 Wrocław
Adres korespondencyjny:
Artefakt Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Towarowa 35
61-896 Poznań
Telefon: 739 943 500
E-mail: firma@artefakt.pl
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.