Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
07.02.2018 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Kiedy stosować rel=”author” a kiedy rel=”publisher” na stronie internetowej?

Kiedy stosować rel=”author” a kiedy rel=”publisher” na stronie internetowej?

Rel=publisherrel=author to znaczniki służące do oznaczenia autorstwa opublikowanej treści. Wiele problemów sprawia rozróżnienie tych dwóch meta tagów, dlatego wyjaśniamy, kiedy należy je stosować, aby poprawnie zoptymalizować serwis pod wyszukiwarkę Google.

Stosowanie rel=”author” w kodzie strony

Znacznik rel=”author” służy do oznaczenia autora treści (artykułu, grafiki, wideo) i powiązania jej z indywidualnym kontem na portalu społecznościowym Google +. Po wdrożeniu poniższego kodu w sekcji <head> w wynikach wyszukiwania obok Title, Description oraz adresu URL może pojawić się avatar, imię i nazwisko oraz ilość znajomych w kręgach z Google +.

<link rel=”author” href=”adres URL profilu osoby prywatnej Google+”/>

Tag rel=”author” powinien być stosowany tylko w odniesieniu do prywatnych profili Google Plus. Należy pamiętać także o tym, aby na danej podstronie znalazło się imię i nazwisko autora treści, aby znacznik zadziałał. Dobrą praktyką jest podpisywanie artykułów lub grafik.

Kiedy należy stosować meta tag rel=”publisher”?

Rel=”publisher” to znacznik, który wiąże treść na stronie z profilem na Google+ należącym do firmy, organizacji, przedsiębiorcy. Autorem nie jest w tym przypadku osoba prywatna, tylko brand lub marka. Mówimy tutaj o powiązaniu strony firmowej prowadzonej na G+ z tekstem lub grafiką opublikowaną w serwisie. Dodanie tego meta tagu w kodzie strony w sekcji <head> pozwala na wyróżnienie wyników wyszukiwania poprzez pojawienie się w wyszukiwarce adresu i logo firmy, opinii z Google, informacji z Knowlegde Graph.

<link rel=”publisher” href=”adres URL profilu strony firmowej na Google+”/>

Zastosowanie tego meta tagu pozwala uzyskać marce lub przedsiębiorcy przewagę nad konkurencją w wyszukiwarce Google.

Dlaczego warto wdrożyć rel=”author” oraz rel=”publisher w serwisie?

Stosowanie znaczników łączących stronę z profilem Google Plus przynosi wiele korzyści związanych głównie z wyróżnieniem serwisu w wyszukiwarce. Oprócz tego:

  • Zdjęcia i dodatkowe informacje przy wyniku wyszukiwania zwiększają szansę na wzrost CTR,
  • Powiązanie z kontem Google + chroni treść przed duplikacją i kradzieżą – jeśli ktoś posłuży się naszym tekstem, nie może już przypisywać sobie jej autorstwa, skoro na naszej stronie będzie ona powiązana z konkretnym profilem społecznościowym,
  • Uzyskanie tzw. +1 dla danego artykułu zwiększa autorytet profilu na G+, przez co staje się on atrakcyjniejszy w oczach Google. Osiągnięcie dobrej reputacji pozwala pozyskać linki dofollow z Google+, nowego źródła cennych odnośników prowadzących do serwisu,
  • Zdobywamy zaufanie użytkowników, którzy nie boją się korzystać z naszych produktów lub usług, kiedy widzą, że prowadzimy atrakcyjne profile w mediach społecznościowych.

 

Czy można stosować jednoczenie oba znaczniki na stronie internetowej?

Tak, Google nie widzi żadnych zastrzeżeń w stosowaniu zarówno rel=”publisher”, jak i rel=”author” na stronie internetowej. Jedyne, na co należy uważać, to stosowanie meta tagów zgodnie z przeznaczeniem.

Rel=”publisher” służy do oznaczenia „tożsamości” serwisu, więc należy go wdrożyć w sekcji <head> na stronie głównej tak jak kod śledzenia Google Analytics lub Search Console. W ten sposób firmowy profil Google+ zostanie połączony z witryną. Meta tagu nie powinniśmy implementować na poszczególnych podstronach. Ważne jest także, aby zlinkować stronę z kontem G+, umieszczając odnośnik w sekcji O mnie.

Z racji tego, że rel=”author” identyfikuje autora tekstu – osobę fizyczną, powinien być zamieszczony jedynie na tych podstronach, na których znajduje się treść autorstwa danej osoby. Meta tag został stworzony przez Google z myślą o promowaniu działalności osobistej w internecie, więc nie powinien być stosowany na stronie głównej lub w innych sekcjach. A jeśli w witrynie pojawiają się teksty różnych osób, wtedy należy przygotować indywidualne znaczniki dla każdej z nich. Podobnie jak w przypadku rel=”publisher” należy również zlinkować serwis z profilem autora na Google+.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Jak napisać dobre case study na stronę firmową? 07.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak napisać dobre case study na stronę firmową?

Czy Twoja firma ma wspaniałe historie sukcesu, które warto opowiedzieć? Chcesz przyciągnąć nowych klientów, pokazując, jak pomagasz innym osiągać cele? Case study to idealne narzędzie, by to zrobić. Ale jak napisać takie, które naprawdę przyciągnie uwagę i przekona potencjalnych klientów? W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak stworzyć case study, które będzie nie tylko interesujące, ale i skuteczne. Czytaj więcej
Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań? 04.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Analityka

Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań?

Masz wrażenie, że Twoje działania w firmie nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Czujesz się zagubiony w morzu danych i nie wiesz, jak ocenić efektywność swoich działań? Nie jesteś sam. Wiele osób boryka się z tym problemem. Na szczęście istnieje skuteczne narzędzie, które może Ci pomóc – KPI. W tym artykule dowiesz się, czym są Kluczowe Wskaźniki Efektywności i jak z ich pomocą mierzyć sukces swoich działań. Dzięki temu zyskasz jasny obraz sytuacji i będziesz mógł podejmować lepsze decyzje biznesowe. Czytaj więcej
Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu? 02.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu?

Cyfrowe publikacje oferują nie tylko wygodę czytania, ale również ogromne możliwości dla firm i twórców treści. E-booki są istotnym elementem współczesnego marketingu. Szczególny wzrost ich popularności związał się z wybuchem pandemii. Wg badań, aż 5% czytelników wybiera taki format książek. Czym dokładnie jest e-book oraz jak skutecznie wykorzystać go w strategii content marketingowej, aby przyciągnąć i zaangażować odbiorców? Sprawdzamy! Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt