Reklama w Facebooku zapewnia wiele korzyści, m.in.:
W ramach konfiguracji kampania Facebook pozwala na wybór budżetu dziennego lub budżetu całkowitego, przeznaczonego na cały okres emisji materiałów. W większości przypadków minimalny, dzienny wydatek wynosi od 1 do 5 dolarów, ale wszystko zależy od wybranych ustawień kampanii (np. grupy odbiorców zdefiniowanej na podstawie konkretnych danych). Wprowadzone kwoty można w każdej chwili zmienić. Kampania reklamowa na Facebooku generuje koszt za uzyskany wynik, który reklamodawca wybrał podczas ustalania budżetu – np. liczbę kliknięć linku lub tysiąc wyświetleń reklamy. Warto pamiętać, że Facebook Ads to usługa, która nakłada na reklamodawców obowiązek zapłaty podatku od reklam.
Promowanie strony na FB i innych mediach społecznościowych pozwala utrzymać zainteresowanie obecnych klientów i zdobywać sympatię nowych. Warto postawić na atrakcyjną kampanię wizerunkową, która z powodzeniem dotrze do szerokiego grona użytkowników. Reklamy na Facebooku mają ogromny zasięg i trafiają do osób z różnych grup docelowych.
Użytkownicy spędzają średnio kilkanaście do kilkudziesięciu minut dziennie na Facebooku, udostępniając ogromne ilości informacji na swój temat. To na ich podstawie serwis określa preferencje reklamowe odbiorców.
Kampanie reklamowe na Facebooku można precyzyjnie kierować nie tylko do podstawowych grup odbiorców. W grę wchodzi również wyodrębnianie niestandardowych grup osób. Chcesz dotrzeć wyłącznie do obecnych klientów? A może zależy Ci na uwadze użytkowników aplikacji mobilnej? Remarketingowe kampanie na Facebooku pozwolą nawiązać kontakt z już poznanymi konsumentami.
Facebook Ads pozwala na stworzenie uniwersalnych reklam, które można wyświetlać w wielu różnych urządzeniach – zarówno na komputerach, jak i smartfonach oraz tabletach. Najchętniej wybieranymi obszarami dla komunikatów reklamowych wciąż pozostają Facebook i Instagram, mniejszą popularnością cieszy się na razie Audience Network, czyli sieć, która zrzesza różnych odbiorców aplikacji na telefony.
Bannery reklamowe nie muszą pojawiać się jednocześnie w kilku miejscach. Wszystko zależy od zaplanowanej kampanii i założonych celów. Można postawić tylko na jeden obszar lub na równoległą komunikację np. w dwóch kanałach.
Najprostszy format reklamy, skutecznie przyciągający uwagę. Duża grafika z tekstem daje możliwość czytelnego sprecyzowania komunikatu. Treść obejmuje jedynie pięć linijek tekstu, dlatego warto przygotować chwytliwe hasło. Na końcu reklamy można umieścić dopasowany przycisk „call to action”.
Karuzela poszerza opcję prezentacji produktu lub usługi. Umożliwia umieszczenie dowolnej treści i daje szansę na przygotowanie ciekawej grafiki. Kolejne „okienka” nie muszą prezentować odrębnych zdjęć, ale łączyć się w jedną, spójną wizualnie całość.
Treści wideo są niezwykle atrakcyjne dla użytkowników. Trzeba jednak wiedzieć, jak je przygotować. Filmy uruchamiają się automatycznie, dlatego pierwszych kilka sekund powinno skutecznie przykuwać uwagę. Co ważne, Facebook obsługuje ograniczoną liczbę formatów wideo i narzuca sporo wymagań technicznych, które należy spełnić.
Pokaz slajdów to forma dużo bardziej dynamiczna od pojedynczego zdjęcia. Podczas emisji reklamy można pokazać kilka różnych obrazów. Opcja pozwala też na przygotowanie krótkiej i angażującej animacji.
Ten rodzaj formatu reklamy na FB daje znakomite efekty, zwłaszcza kiedy chcemy pokazać produkt w użyciu. Kolekcja pozwala na dodanie filmu lub zdjęcia z trzema małymi obrazami poniżej. Kiedy warto się na to zdecydować? Przykładowo, jeśli tworzymy marketing na Facebooku dla sklepu z dodatkami wnętrz, marki odzieżowej, sprzętu RTV, AGD i wielu innych.
Niezależnie czy będzie przygotowana w formie postu ze zdjęciem, czy wideo, w serwisie Facebook reklama musi być chwytliwa i przykuwać uwagę. Użytkownicy bardzo często przewijają tablicę z aktualnościami na Facebooku (tzw. newsfeed), nie zatrzymując się przy postach sponsorowanych lub oznaczonych jako reklama. Warto więc przygotować treść i wygląd emitowanych komunikatów w atrakcyjny sposób, aby odbiorcy zdecydowali się poświęcić czas na zgłębienie tematu.
Najbardziej widocznym elementem reklamy na Facebooku jest zdjęcie lub wideo. W pierwszej kolejności należy więc zadbać, aby udostępniony element graficzny był jak najwyższej jakości. Nieczytelna grafika może zniechęcić odbiorców nie tylko do samej reklamy, ale również do prezentowanego produktu lub marki. Duże znaczenie ma też dobór odpowiedniej kolorystyki. Zbyt krzykliwe barwy mogą sprawić, że użytkownicy szybko odwrócą wzrok.
Grafika przyciąga uwagę, ale to tekst może zatrzymać użytkownika na dłużej. Dobrze przemyślana treść reklamowa pozwoli przekazać konkretne informacje o produkcie czy usłudze, wpisane jako ciekawy i zachęcający slogan. Opis nie powinien przekraczać 90 znaków, aby dobrze wyświetlał się zarówno na ekranach komputerów, jak i na telefonach.
Piksel Facebooka to fragment kodu, który instalujemy do strony internetowej. To bardzo ważny element dla Klientów, którzy mają własną witrynę. Wówczas kampania reklamowa na FB może przynieść naprawdę świetne efekty. Dlaczego? Piksel służy do śledzenia ruchu użytkowników na stronie i to właśnie dzięki niemu możemy zidentyfikować naszą grupę odbiorców. Na podstawie pixela tworzymy listy remarketingowe, dzięki którym docieramy za pośrednictwem reklamy na FB do konkretnych użytkowników, który pozostawili po sobie ślad na stronie internetowej. Prościej mówiąc, dostajemy informacje do kogo konkretnie kierować kampanię, by zwiększyć prawdopodobieństwo zakupu. Dodatkowo, do piksela dodajemy kody zdarzeń, które wskazują nam czy użytkownik dokonał zakupu, czy jedynie wyświetlił zawartość, a nawet czy dodał produkt do koszyka, ale nie sfinalizował zamówienia. Wówczas wyświetlana jest reklama strony na FB idealnie dopasowana do działania, które wykonał w witrynie. W taki sposób maksymalnie zawężamy grono potencjalnych klientów, a efektem tego działania jest najczęściej konwersja, czyli realizacja z góry zaplanowanego celu – na przykład dokonanie zakupu, zapis do newslettera, rejestracja na stronie.
To, jak długo będzie trwać kampania zależy od dwóch rzeczy: celu biznesowego i rodzaju podpisanej umowy.
Jeśli chcesz wypromować np. event lub wydarzenie, prowadzenie kampanii na Facebooku uruchamiamy co najmniej miesiąc przed planowaną imprezą, tak byś był w stanie poinformować maksymalną liczbę osób i zabrać zgłoszenia od uczestników.
Jeśli natomiast chcesz promować swój sklep lub usługi, proponujemy kampanię długoterminową trwającą kilka miesięcy, a nawet lat. Dzięki tak długim działaniom jesteś w stanie realizować swoje cele związane ze sprzedażą produktów i usług, ale również budować świadomość marki wśród swoich potencjalnych odbiorców. Długoterminowa kampania może też w dużym stopniu przełożyć się na liczbę polubień Twojego profilu na Facebooku.
Co miesiąc dostaniesz od nas szczegółowy raport ze skuteczności kampanii. Znajdziesz w nim najważniejsze wskaźniki, dzięki którym będziesz wiedział ile osób odwiedziło Twoją stronę WWW lub Twój profil na FB i go polubiło, ile osób kupiło Twoje produkty lub ile leadów udało się wygenerować dzięki naszym działaniom.
W każdej chwili możesz też zadzwonić do specjalisty PPC i omówić na bieżąco wyniki swojej kampanii FB ads.
By zrobić jak najbardziej efektywną kampanie Facebook zalecamy byś miał swoją stronę internetową. Nie jest to wymóg, ale dzięki temu nie będziemy ograniczali się tylko do promocji Twojego profilu na Facebooku.
Druga możliwość to korzystanie z tzw. rozliczania przez firmę pozycjonującą. W takim wypadku to my, jako agencja Facebook ads, zakładamy dla Ciebie konto reklamowe na Facebooku i podpinamy naszą linię kredytową. Co miesiąc, przed rozpoczęciem działań, wyślemy Ci proformę z budżetem na kliknięcia na dany miesiąc. Po opłaceniu uruchamiamy kampanię.
Twoją kampanię będzie prowadził wykwalifikowany specjalista PPC.
Artefakt Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Krakowska 52
50-425 Wrocław
Adres korespondencyjny:
Artefakt Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Towarowa 35
61-896 Poznań
Telefon: 739 943 500
E-mail: firma@artefakt.pl
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.