Co to jest Facebook Ads?

Facebook Ads to system umożliwiający reklamowanie produktów i usług w formie nienachalnych komunikatów wyświetlanych na Facebooku, Instagramie i w aplikacjach z grupy Audience Network. Reklamodawcy mają do wyboru kilka różnych formatów reklam, które mogą dopasować m.in. do specyfiki firmy lub profilu odbiorców.

Najważniejszą funkcję reklamy na Facebooku stanowi targetowanie, czyli możliwość sprecyzowania grupy docelowej według różnych parametrów. Promowanie na Facebooku pozwala firmom kierować treści bezpośrednio do użytkowników, którzy mogą zainteresować się prezentowanymi produktami i usługami.

Chcesz wiedzieć, ile będzie kosztować kampania
Facebook Ads dla Twojej firmy?

fb_ads_2

Korzyści z kampanii na FB

Reklama w Facebooku zapewnia wiele korzyści, m.in.:

  • zwiększenie sprzedaży produktów i usług,
  • wzmocnienie obecności firmy w Internecie,
  • zwiększenie rozpoznawalności marki,
  • zdobycie nowych kontaktów biznesowych,
  • pozyskanie pracowników,
  • zbudowanie trwałych relacji z klientami.

Cel kampanii


Niezależnie od tego, czy firma chce się pochwalić nowym produktem, zachęcić użytkowników do skorzystania z oferty, czy może poszukuje pracowników – kampania na Facebooku musi mieć sprecyzowany cel. W przypadku Facebook marketing ma on szczególne znaczenie. Cele kampanii odpowiadają za to, jaki format będzie miała reklama na FB, gdzie zostanie ulokowana oraz kto będzie mógł ją zobaczyć. Agencja reklamowa Facebook, taka jak Artefakt, pomaga klientom określić konkretne, realistyczne i mierzalne cele, które pozwolą wyznaczyć kierunek działań marketingowych, a w rezultacie wpłyną na sukces prowadzonej kampanii.

fb_ads_3

Reklama na Facebooku – ile to kosztuje?


Promocja na Facebooku zapewnia dużą elastyczność, jeśli chodzi o budżet – można ją rozpocząć właściwie od dowolnej kwoty. Większość reklamodawców korzysta z najpopularniejszej metody – tworzą materiały reklamowe, które następnie biorą udział w aukcji. Rozwiązanie to pozwala dobrać konkretne parametry, którymi system posłuży się podczas emisji reklamy.

W ramach konfiguracji kampania Facebook pozwala na wybór budżetu dziennego lub budżetu całkowitego, przeznaczonego na cały okres emisji materiałów. W większości przypadków minimalny, dzienny wydatek wynosi od 1 do 5 dolarów, ale wszystko zależy od wybranych ustawień kampanii (np. grupy odbiorców zdefiniowanej na podstawie konkretnych danych). Wprowadzone kwoty można w każdej chwili zmienić. Kampania reklamowa na Facebooku generuje koszt za uzyskany wynik, który reklamodawca wybrał podczas ustalania budżetu – np. liczbę kliknięć linku lub tysiąc wyświetleń reklamy. Warto pamiętać, że Facebook Ads to usługa, która nakłada na reklamodawców obowiązek zapłaty podatku od reklam.

fb_ads_4

Dopasowujemy budżet reklamowy do potrzeb klienta. Spośród użytkowników Facebooka wybieramy grupę odbiorców, którzy będą najbardziej zainteresowani ofertą, co pomaga w osiąganiu dobrych wyników. Za świadczone usługi pobieramy prowizję w wysokości 15% wydanego budżetu, jednak nie mniej niż 300 zł netto miesięcznie.

Zaufaj profesjonalistom od prowadzenia kampanii na Facebooku!

Zasięg reklamy na Facebooku

Promowanie strony na FB i innych mediach społecznościowych pozwala utrzymać zainteresowanie obecnych klientów i zdobywać sympatię nowych. Warto postawić na atrakcyjną kampanię wizerunkową, która z powodzeniem dotrze do szerokiego grona użytkowników. Reklamy na Facebooku mają ogromny zasięg i trafiają do osób z różnych grup docelowych.

fb_ads_5

Precyzyjny wybór grupy docelowej


W odróżnieniu od działań z zakresu pozycjonowania dostępne narzędzia na Facebooku pozwalają dokładnie określić grupę odbiorców, do których trafią treści reklamowe. Jeśli na przykład wśród klientów firmy znajdują się osoby z jednego miasta, wykonujące konkretny zawód, nic nie stoi na przeszkodzie, aby reklama fanpage wyświetlała się tylko użytkownikom z tej grupy docelowej.
System daje również możliwość wysyłania komunikatów reklamowych do internautów znajdujących się w określonych sytuacjach życiowych, np. tuż przed narodzinami dziecka, zaraz po przeprowadzce lub świeżo po zmianie pracy. Dzięki temu spośród milionów użytkowników uda się wyróżnić wyłącznie osoby pasujące do profilu klientów firmy.

Użytkownicy spędzają średnio kilkanaście do kilkudziesięciu minut dziennie na Facebooku, udostępniając ogromne ilości informacji na swój temat. To na ich podstawie serwis określa preferencje reklamowe odbiorców.

fb_ads_6

Przyciągaj klientów i fanów wykorzystując różne parametry

  • DANE DEMOGRAFICZNE
    Wiek, płeć, wykształcenie, stanowisko, miejsce pracy, skład gospodarstwa domowego, status związku, pokolenie itd.
  • LOKALIZACJA
    Kraj, województwo, miasto, kod pocztowy, adres, określony obszar rynkowy itd.
  • ZAINTERESOWANIA
    Fitness i zdrowie, biznes i przemysł, jedzenie i napoje, rozrywka, technologia, zakupy i moda itp.
  • ZACHOWANIE
    Aktywność cyfrowa, nawyki konsumentów, podróże, wydarzenia i okazje itd.

Kampanie remarketingowe
w Facebook Ads

Kampanie reklamowe na Facebooku można precyzyjnie kierować nie tylko do podstawowych grup odbiorców. W grę wchodzi również wyodrębnianie niestandardowych grup osób. Chcesz dotrzeć wyłącznie do obecnych klientów? A może zależy Ci na uwadze użytkowników aplikacji mobilnej? Remarketingowe kampanie na Facebooku pozwolą nawiązać kontakt z już poznanymi konsumentami.

fb_ads_7

Kampania remarketingowa


Wybór niestandardowej grupy odbiorców pozwala na przygotowanie skutecznej kampanii remarketingowej. Opcja ta polega na wyświetlaniu kreacji reklamowych użytkownikom, którzy odwiedzili stronę internetową firmy. Reklama Facebook przypomina o istnieniu przedsiębiorstwa, usługi lub produktu, utrwalając w świadomości użytkownika wizerunek marki.

Umiejscowienie reklamy na Facebooku i Instagramie

Facebook Ads pozwala na stworzenie uniwersalnych reklam, które można wyświetlać w wielu różnych urządzeniach – zarówno na komputerach, jak i smartfonach oraz tabletach. Najchętniej wybieranymi obszarami dla komunikatów reklamowych wciąż pozostają Facebook i Instagram, mniejszą popularnością cieszy się na razie Audience Network, czyli sieć, która zrzesza różnych odbiorców aplikacji na telefony.

fb_ads_8-2
  1. W aktualnościach na Facebooku
  2. W prawej kolumnie na Facebooku
  3. Na tablicy z aktualnościami w aplikacji mobilnej
  4. Jako post sponsorowany na Instagramie

Bannery reklamowe nie muszą pojawiać się jednocześnie w kilku miejscach. Wszystko zależy od zaplanowanej kampanii i założonych celów. Można postawić tylko na jeden obszar lub na równoległą komunikację np. w dwóch kanałach.


Obszary emisji reklamy można wybrać samodzielnie lub zdecydować się na ich automatyczne umiejscowienie. W drugiej opcji to narzędzie Menadżera Reklam decyduje o tym, gdzie najlepiej ulokować komunikat, aby dotarł do jak największej liczby odbiorców.


Dostępne formaty reklamowe

Pojedynczy obraz

Najprostszy format reklamy, skutecznie przyciągający uwagę. Duża grafika z tekstem daje możliwość czytelnego sprecyzowania komunikatu. Treść obejmuje jedynie pięć linijek tekstu, dlatego warto przygotować chwytliwe hasło. Na końcu reklamy można umieścić dopasowany przycisk „call to action”.

rsz_untitled-121-1
karuzela

Format karuzelowy

Karuzela poszerza opcję prezentacji produktu lub usługi. Umożliwia umieszczenie dowolnej treści i daje szansę na przygotowanie ciekawej grafiki. Kolejne „okienka” nie muszą prezentować odrębnych zdjęć, ale łączyć się w jedną, spójną wizualnie całość.

Pojedynczy film

Treści wideo są niezwykle atrakcyjne dla użytkowników. Trzeba jednak wiedzieć, jak je przygotować. Filmy uruchamiają się automatycznie, dlatego pierwszych kilka sekund powinno skutecznie przykuwać uwagę. Co ważne, Facebook obsługuje ograniczoną liczbę formatów wideo i narzuca sporo wymagań technicznych, które należy spełnić.

film
slajdy

Pokaz slajdów

Pokaz slajdów to forma dużo bardziej dynamiczna od pojedynczego zdjęcia. Podczas emisji reklamy można pokazać kilka różnych obrazów. Opcja pozwala też na przygotowanie krótkiej i angażującej animacji.

Kolekcja

Ten rodzaj formatu reklamy na FB daje znakomite efekty, zwłaszcza kiedy chcemy pokazać produkt w użyciu. Kolekcja pozwala na dodanie filmu lub zdjęcia z trzema małymi obrazami poniżej. Kiedy warto się na to zdecydować? Przykładowo, jeśli tworzymy marketing na Facebooku dla sklepu z dodatkami wnętrz, marki odzieżowej, sprzętu RTV, AGD i wielu innych.

kolekcja

Zadbaj o atrakcyjny przekaz

Niezależnie czy będzie przygotowana w formie postu ze zdjęciem, czy wideo, w serwisie Facebook reklama musi być chwytliwa i przykuwać uwagę. Użytkownicy bardzo często przewijają tablicę z aktualnościami na Facebooku (tzw. newsfeed), nie zatrzymując się przy postach sponsorowanych lub oznaczonych jako reklama. Warto więc przygotować treść i wygląd emitowanych komunikatów w atrakcyjny sposób, aby odbiorcy zdecydowali się poświęcić czas na zgłębienie tematu.

Najbardziej widocznym elementem reklamy na Facebooku jest zdjęcie lub wideo. W pierwszej kolejności należy więc zadbać, aby udostępniony element graficzny był jak najwyższej jakości. Nieczytelna grafika może zniechęcić odbiorców nie tylko do samej reklamy, ale również do prezentowanego produktu lub marki. Duże znaczenie ma też dobór odpowiedniej kolorystyki. Zbyt krzykliwe barwy mogą sprawić, że użytkownicy szybko odwrócą wzrok.

Grafika przyciąga uwagę, ale to tekst może zatrzymać użytkownika na dłużej. Dobrze przemyślana treść reklamowa pozwoli przekazać konkretne informacje o produkcie czy usłudze, wpisane jako ciekawy i zachęcający slogan. Opis nie powinien przekraczać 90 znaków, aby dobrze wyświetlał się zarówno na ekranach komputerów, jak i na telefonach.

fb_ads_9-2

Chcesz stworzyć efektywną reklamę Facebook Ads?
Zdaj się na profesjonalną agencję.

Emisje reklam pod kontrolą


Statystyki dostępne na Facebooku pozwalają zdobywać informacje na temat użytkowników nie tylko przed emisją reklamy. Nawet w trakcie trwania kampanii można analizować zgromadzone dane i wyciągać wnioski na przyszłość. Liczby oraz wykresy pozwalają lepiej dopasować treści do gustów oraz wymagań odbiorców.
Jedna wersja reklamy sprawdza się lepiej niż inna? Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wprowadzić poprawki. Kampanię można edytować w dowolnie wybranym momencie. Służą do tego narzędzia udostępnione przez Facebooka: Menadżer Reklam, Menadżer Firmy lub Power Editor.

fb_ads_910

Pixel Facebooka: kompleksowe prowadzenie kampanii reklamowej

Piksel Facebooka to fragment kodu, który instalujemy do strony internetowej. To bardzo ważny element dla Klientów, którzy mają własną witrynę. Wówczas kampania reklamowa na FB może przynieść naprawdę świetne efekty. Dlaczego? Piksel służy do śledzenia ruchu użytkowników na stronie i to właśnie dzięki niemu możemy zidentyfikować naszą grupę odbiorców. Na podstawie pixela tworzymy listy remarketingowe, dzięki którym docieramy za pośrednictwem reklamy na FB do konkretnych użytkowników, który pozostawili po sobie ślad na stronie internetowej. Prościej mówiąc, dostajemy informacje do kogo konkretnie kierować kampanię, by zwiększyć prawdopodobieństwo zakupu. Dodatkowo, do piksela dodajemy kody zdarzeń, które wskazują nam czy użytkownik dokonał zakupu, czy jedynie wyświetlił zawartość, a nawet czy dodał produkt do koszyka, ale nie sfinalizował zamówienia. Wówczas wyświetlana jest reklama strony na FB idealnie dopasowana do działania, które wykonał w witrynie. W taki sposób maksymalnie zawężamy grono potencjalnych klientów, a efektem tego działania jest najczęściej konwersja, czyli realizacja z góry zaplanowanego celu – na przykład dokonanie zakupu, zapis do newslettera, rejestracja na stronie.

FAQ kampania reklamowa Facebook – najczęściej zadawane pytania o Facebook Ads

Jak długo będzie trwać moja kampania?
Rozwiń Zwiń Ikona

To, jak długo będzie trwać kampania zależy od dwóch rzeczy: celu biznesowego i rodzaju podpisanej umowy.

Jeśli chcesz wypromować np. event lub wydarzenie, prowadzenie kampanii na Facebooku uruchamiamy co najmniej miesiąc przed planowaną imprezą, tak byś był w stanie poinformować maksymalną liczbę osób i zabrać zgłoszenia od uczestników.

Jeśli natomiast chcesz promować swój sklep lub usługi, proponujemy kampanię długoterminową trwającą kilka miesięcy, a nawet lat. Dzięki tak długim działaniom jesteś w stanie realizować swoje cele związane ze sprzedażą produktów i usług, ale również budować świadomość marki wśród swoich potencjalnych odbiorców. Długoterminowa kampania może też w dużym stopniu przełożyć się na liczbę polubień Twojego profilu na Facebooku.

Skąd mam wiedzieć czy moja reklama na Facebook jest skuteczna?
Rozwiń Zwiń Ikona

Co miesiąc dostaniesz od nas szczegółowy raport ze skuteczności kampanii. Znajdziesz w nim najważniejsze wskaźniki, dzięki którym będziesz wiedział ile osób odwiedziło Twoją stronę WWW lub Twój profil na FB i go polubiło, ile osób kupiło Twoje produkty lub ile leadów udało się wygenerować dzięki naszym działaniom.

W każdej chwili możesz też zadzwonić do specjalisty PPC i omówić na bieżąco wyniki swojej kampanii FB ads.

Czy potrzebuję stronę WWW do prowadzenia kampanii na Facebooku?
Rozwiń Zwiń Ikona

By zrobić jak najbardziej efektywną kampanie Facebook zalecamy byś miał swoją stronę internetową. Nie jest to wymóg, ale dzięki temu nie będziemy ograniczali się tylko do promocji Twojego profilu na Facebooku.

W jaki sposób można zasilać konto na FB Ads?
Rozwiń Zwiń Ikona

Druga możliwość to korzystanie z tzw. rozliczania przez firmę pozycjonującą. W takim wypadku to my, jako agencja Facebook ads, zakładamy dla Ciebie konto reklamowe na Facebooku i podpinamy naszą linię kredytową. Co miesiąc, przed rozpoczęciem działań, wyślemy Ci proformę z budżetem na kliknięcia na dany miesiąc. Po opłaceniu uruchamiamy kampanię.

Kto będzie prowadził moją kampanię na Facebooku?
Rozwiń Zwiń Ikona

Twoją kampanię będzie prowadził wykwalifikowany specjalista PPC.

fb_ads_11

Skorzystaj z pomocy fachowców!


Skuteczna reklama FB wymaga czasu i wiedzy. Jeśli brakuje Ci jednego lub drugiego, dobrym wyborem jest agencja Facebook. Nasza praca polega na ciągłym ulepszaniu przygotowanych kampanii reklamowych. Optymalizujemy budżety, tworzymy i testujemy różnego rodzaju kreacje, zmieniamy targetowanie – wszystko po to, aby inwestycja w reklamy Facebook Ads była jak najbardziej opłacalna dla naszych klientów. Na koniec każdego przedsięwzięcia przekazujemy szczegółowe raporty z podsumowaniem poszczególnych działań.

Skontaktuj się z nami

Artefakt Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Krakowska 52
50-425 Wrocław

Adres korespondencyjny:
Artefakt Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Towarowa 35
61-896 Poznań

Telefon: 739 943 500
E-mail: firma@artefakt.pl

Wypełnij formularz

Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


circle

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt