Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

04.12.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Jak dodać zdjęcia do wizytówki Google Moja Firma?

Jak dodać zdjęcia do wizytówki Google Moja Firma?

Wizytówka w Google Maps pomaga docierać do użytkowników poszukujących firm, produktów i usług na lokalnym rynku. Na profilu Google Moja Firma należy ustawić podstawowe informacje o przedsiębiorstwie, a także dodać przyciągające wzrok fotografie. Nie jest to trudne, szczególnie że ostatnio został zaktualizowany interfejs do przesyłania zdjęć, dzięki czemu wzbogacenie konta o piękne obrazy stało się jeszcze bardziej intuicyjne!

Jak dodać zdjęcie do Google Moja Firma krok po kroku?

Zaloguj się na koncie Google Moja Firma, dostępnym pod adresem: https://www.google.com/business/. W panelu administracyjnym w menu po lewej stronie przejdź do zakładki Zdjęcia.

Następnie wybierz, jaki rodzaj fotografii chcesz przesłać. Do wizytówki można dodać następujące typy grafiki:

  • Zdjęcie profilowe – pokazuje się obok nazwy firmy na profilu marki w usłudze Google+ (konto zakłada się automatycznie podczas tworzenia wizytówki GMF). To element identyfikacji wizualnej, zwiększający rozpoznawalność Twojej działalności,
  • Logo – dodaj logotyp o kwadratowych proporcjach,
  • Zdjęcie na okładkę – przypomina zdjęcie w tle na facebookowym fanpage’u. Użytkownicy zobaczą je na wizytówce w wynikach wyszukiwania i Google Maps oraz na profilu marki w Google+. Przesłana grafika zostanie przycięta do formatu 16:9, więc jeśli zależy nam na wysokiej jakości, najlepiej od razu przygotować zdjęcie o takich proporcjach,
  • Dodatkowe zdjęcia – fotografie związane z prowadzoną działalnością – zdjęcia biura i pracowników, produktów, świadczonych usług. W zależności od wybranej kategorii wizytówki GMF, otrzymasz spersonalizowane kategorie zdjęć, które będziesz mógł przesłać.

 

Wgraj zdjęcia z komputera. Po załadowaniu fotografia pojawi się w odpowiednim folderze. Gotowe!

Kategorie dodatkowych zdjęć a profil działalności firmy

W galerii w wizytówce znajdziemy kategorie zdjęć dopasowane do profilu działalności firmy. Google tworzy je w oparciu o branżę, w której działamy. Np. prowadząc restaurację, zobaczymy na swoim koncie takie rodzaje fotografii jak Jedzenie i picie lub Menu. Z kolei w przypadku świadczenia usług z zakresu rehabilitacji lub masaży pojawia się kategoria zdjęć o nazwie Przy pracy.

Warto dodać kilka fotografii do dodatkowych zdjęć, aby zaprezentować użytkownikom, jak pracujemy na co dzień.

Zdjęcia przesyłane przez użytkowników

Wśród zdjęć w galerii pojawią się również obrazy przesłane przez użytkowników. Właściciel wizytówki z poziomu panelu administracyjnego sprawdzi, czy internauci dodali fotografie związane z jego firmą. Jeśli nie, może zgłosić zdjęcie do usunięcia z wizytówki Google Moja Firma.

Techniczne wymagania dotyczące zdjęć przesyłanych do GMF

Przesyłane pliki graficzne muszą być w formacie PNG lub JPG. Ich rozmiar powinien wynosić od 10 KB do 5 MB. Minimalna rozdzielczość obrazu to 720 na 720 pikseli. Google podchodzi też dość restrykcyjnie do jakości zdjęć – dobrze, aby były ostre, naświetlone i nie nosiły znamion przeróbek wykonanych w programie graficznym. Nie należy również nadużywać filtrów, ponieważ obraz ma odpowiadać rzeczywistości i nie wprowadzać w błąd.

Przesyłając zdjęcia do GMF, użytkownik oświadcza, że posiada pełne prawa autorskie do przesyłanych materiałów lub odpowiednie licencje umożliwiające ich wykorzystanie. Wszelkie obrazy muszą być wolne od roszczeń osób trzecich, a ich publikacja nie może naruszać praw własności intelektualnej, w tym praw autorskich oraz praw do wizerunku innych osób. W przypadku wykrycia naruszeń, użytkownik może ponieść odpowiedzialność prawną. Google zastrzega sobie prawo do usunięcia treści, które nie spełniają tych wymogów. użytkowników.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Księga znaku 13.12.2024 | czas czytania: 5 | SEM

Księga znaku, czyli ważny element identyfikacji wizualnej w sieci

Brand book to księga znaku określająca wszystkie graficzne wytyczne dotyczące naszego logo. Podpowiadamy, jakie elementy uwzględnić przy jej tworzeniu. Czytaj wiecej
chwytliwe nagłówki 12.12.2024 | czas czytania: 5 min | SEO

Chwytliwe nagłówki, które konwertują – jak tworzyć ciekawe tytuły i śródtytuły na stronie internetowej?

Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8 wskazówek! Czytaj wiecej
Stwórz stronę błędu 404 wspierającą konwersję – 10 kreatywnych komunikatów o błędzie 404 11.12.2024 | czas czytania: 5 min | SEO

Stwórz stronę błędu 404 wspierającą konwersję – 10 kreatywnych komunikatów o błędzie 404

Strona błędu 404 pojawia się na ekranie, aby poinformować użytkownika o braku poszukiwanej podstrony w witrynie internetowej. Przemyślana czterysta czwórka skutecznie wspomoże konwersję. Przedstawiamy 10 kreatywnych pomysłów. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt