Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
09.11.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Awaria OVH – czy niedostępność serwera wpływa na pozycjonowanie strony?

Awaria OVH – czy niedostępność serwera wpływa na pozycjonowanie strony?

9 listopada miała miejsce globalna awaria serwerów OVH – strony internetowe korzystające z hostingu francuskiej firmy nie działały od godziny 7 rano aż do godzin popołudniowych. Powodem niedostępności wielu serwisów były problemy z zasilaniem w dwóch serwerowniach OVH. Czy tego typu awarie mają wpływ na pozycje serwisu w wynikach wyszukiwania? Rozwiewamy wszystkie wątpliwości.

Pół internetu nie działa – przebieg awarii OVH

Od godziny 7 internauci wchodzący na takie strony jak: Kwejk, jakdojade.pl, pkp.pl, wirtualnemedia.pl, Shoplo atakowali social media, informując o braku dostępności serwisów. Sprawni social marketerzy od razu publikowali komunikaty o problemach z hostingiem dzierżawionym w OVH, uspokajając użytkowników.

OVH zareagowało niemal od razu, wydając oficjalny komunikat o awarii na swojej stronie internetowej oraz na Twitterze. CEO francuskiej firmy Octave Klaba napisał o problemach mających miejsce w dwóch serwerowniach w Roubaix i Strasbourgu. Co ciekawe, awarie nie były powiązane i pech chciał, że wystąpiły tego samego dnia.

W komunikację włączył się polski oddział OHV, podając na Twitterze informacje o naprawach i postępie prac. Po godzinie 12:00 dostęp do większości usług został przywrócony, więc część stron nie zwracała już błędów i była dostępna dla internautów. Klaba przygotował także notatkę z opisem awarii i wyjaśnieniem całej sytuacji:

 

Przy tej okazji mogliśmy zaobserwować, jak awaria dwóch serwerowni jednej firmy może namieszać w codzienności internautów :).

Jak awaria serwera lub hostingu może wpłynąć na pozycjonowanie?

Konsekwencje takich problemów zależą przede wszystkim od tego, czy w okresie niedostępności strony próbował na nią wejść robot Google i ją zaindeksować. Jeśli nie – nie należy obawiać się zmian w pozycjach. W przeciwnym razie możemy spodziewać się spadków. Gdy serwis zostanie przywrócony, zgłośmy prośbę o ponowne zaindeksowanie, a po kilku dniach pozycje zajmowane przed awarią serwera powinny powrócić.

Nieduże serwisy i sklepy internetowe mogą nawet odnotować wzrosty w pozycjach o kilka oczek spowodowane spadkami liderów branży. Duże witryny takie jak np. księgarnia internetowa bonito.pl generują duży ruch, posiadają nawet kilka tysięcy podstron, które każdego dnia odwiedzane są przez roboty wyszukiwarki. Informacja o niedostępności nawet kilku podstron wpłynie na miejsce serwisu w wynikach wyszukiwania. W przypadku małych serwisów jeśli Googlebot zaindeksował zawartość podstrony wczoraj, prawdopodobnie pojawi się na niej dopiero za kilka dni, więc dzisiejsza awaria OVH nie wpłynie negatywnie na dotychczasowe wyniki pozycjonowania.

Google patrzy nieprzychylnym okiem na strony, które podczas indeksowania są nieosiągalne dla robotów wyszukiwarki. Brak informacji o przyczynach niedostępności witryny nie jest pozytywnym sygnałem dla wyszukiwarki. W przypadku losowych sytuacji nie mamy wpływu na komunikaty wysyłane przez hostingodawcę, ale w przypadku zaplanowanych prac wymagających wyłączenia strony, zadbajmy o to, aby witryna zwracała odpowiedni kod, np. HTTP 503 wskazujący o tymczasowej niedostępności serwisu.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Jak napisać dobre case study na stronę firmową? 07.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak napisać dobre case study na stronę firmową?

Czy Twoja firma ma wspaniałe historie sukcesu, które warto opowiedzieć? Chcesz przyciągnąć nowych klientów, pokazując, jak pomagasz innym osiągać cele? Case study to idealne narzędzie, by to zrobić. Ale jak napisać takie, które naprawdę przyciągnie uwagę i przekona potencjalnych klientów? W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak stworzyć case study, które będzie nie tylko interesujące, ale i skuteczne. Czytaj wiecej
Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań? 04.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Analityka

Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań?

Masz wrażenie, że Twoje działania w firmie nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Czujesz się zagubiony w morzu danych i nie wiesz, jak ocenić efektywność swoich działań? Nie jesteś sam. Wiele osób boryka się z tym problemem. Na szczęście istnieje skuteczne narzędzie, które może Ci pomóc – KPI. W tym artykule dowiesz się, czym są Kluczowe Wskaźniki Efektywności i jak z ich pomocą mierzyć sukces swoich działań. Dzięki temu zyskasz jasny obraz sytuacji i będziesz mógł podejmować lepsze decyzje biznesowe. Czytaj wiecej
Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu? 02.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu?

Cyfrowe publikacje oferują nie tylko wygodę czytania, ale również ogromne możliwości dla firm i twórców treści. E-booki są istotnym elementem współczesnego marketingu. Szczególny wzrost ich popularności związał się z wybuchem pandemii. Wg badań, aż 5% czytelników wybiera taki format książek. Czym dokładnie jest e-book oraz jak skutecznie wykorzystać go w strategii content marketingowej, aby przyciągnąć i zaangażować odbiorców? Sprawdzamy! Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt