Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

06.09.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Najpopularniejsze długoogonowe wyszukiwania w Google

Najpopularniejsze długoogonowe wyszukiwania w Google

Coraz częściej wpisujemy do wyszukiwarki kilkuwyrazowe frazy mające postać konkretnego pytania – np. jak ugotować jajko. Zależy nam na precyzyjnych odpowiedziach i dotarciu do stron, które pomogą rozwiązać dany problem. Google od 2014 r. do 2017 r. zaobserwowało wzrost popularności zapytań z wyrażeniem jak (ang. how to) o 140%. Poznajmy ranking najczęściej wyszukiwanych długoogonowych haseł, którymi posługują się użytkownicy.

Najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe w Google

Na Google Trends (https://trends.google.pl/trends/?geo=PL) co 365 (lub 366 dni) możemy odkrywać podsumowania roku w wyszukiwarce Google. Najpopularniejsze zapytania w poszczególnych kategoriach często zaskakują. Użytkownicy interesują się najróżniejszymi tematami i sprawami.

Najpopularniejsze długoogonowe zapytania w 2019 r. to:

  1. Co to jest escape room – 6 600
  2. Co to jest apostazja – 590
  3. Co to jest większość konstytucyjna – 50
  4. Co to jest PPK – 390
  5. Co to jest SPA – 1 300
  6. Co to jest LGBT – 5 400
  7. Co to jest nutrikosmetyk – 590
  8. Co to jest pistol – brak danych
  9. Co to jest kerozyna – brak danych
  10. Co to jest mirra – brak danych

*przy frazie znajduje się liczba wyszukań z Planera słów kluczowych od Google

Zapytania z hasłem Jak…:

  1. Jak głosować w wyborach do UE? – brak danych
  2. Jak głosować w wyborach parlamentarnych? – 170
  3. Jak rozliczyć PIT za 2018? – 6 600
  4. Jak sprawdzić zwrot podatku? – 210
  5. Jak włączyć Asystenta Google? 4 400
  6. Jak zrobić czarnego Messengera? – 1 900
  7. Jak długo gotować grzyby? – 2 400
  8. Jak wyglądają hemoroidy? – 2 900
  9. Jak ugotować bób? – 6 600
  10. Jak ugotować botwinę? – 1300

*przy frazie znajduje się liczba wyszukań z Planera słów kluczowych od Google

Ranking najczęściej wpisywanych haseł typu long tail do wyszukiwarki Google w 2018 r.:

  1. Co to jest RODO? – 1 900
  2. Co to jest niepodległość? – 3 600
  3. Co to jest RRSO? – 1 900
  4. Co to jest habryka? – 50
  5. Co to jest alert RCB? – 210
  6. Co to jest spalony? – 590
  7. Co to jest sosręb? – 20
  8. Co to jest CRP? – 1000
  9. Co to jest pyskowanie? – 90
  10. Co to jest sinica? – 260

*przy frazie znajduje się liczba wyszukań z Planera słów kluczowych od Google

I ranking zapytań z hasłem ile?

  1. Ile palców ma koń? – 210
  2. Ile zebrał WOŚP? – brak danych
  3. Ile do wakacji? – 27 100
  4. Ile skrzydeł ma motyl? – 1 300
  5. Ile zarabia radny? – 390
  6. Ile odcinków ma Korona Królów? – 50
  7. Ile odcinków ma Pod Powierzchnią? – 10
  8. Ile drużyn wychodzi z grupy Mistrzostw Świata? – brak danych
  9. Ile odcinków ma Brzydula? – 260
  10. Ile odcinków mają Łzy Cennet? – brak danych

*przy frazie znajduje się liczba wyszukań z Planera słów kluczowych od Google

W 2017 r. Google pochwaliło się swoimi statystykami dotyczącymi najczęściej wyszukiwanych fraz z wyrażeniem how to. Do Top 10 należały (przy słowie kluczowym podajemy miesięczną liczbę wyszukań według Keyword Plannera):

  1. Jak zawiązać krawat – 14 800
  2. Jak się całować – 8 100
  3. Jak zajść w ciążę – 4 400
  4. Jak schudnąć – 22 200
  5. Jak rysować – 6 600
  6. Jak zarobić pieniądze – 8 100
  7. Jak zrobić naleśniki – 14 800
  8. Jak napisać list motywacyjny – 6 600
  9. Jak zrobić tosta – 320
  10. Jak stracić brzuch – 390

Na specjalnie przygotowanej stronie http://how-to-fix-a-toilet.com możemy prześledzić, jakie inne problemowe zapytania wpisują najczęściej użytkownicy do wyszukiwarki.

Rosnąca popularność zapytań z frazą how to

Korzystając z narzędzia Google Trends, z łatwością sprawdzimy, że popularność zapytania how to, a w Polsce słówka jak, od 2014 roku wzrastała dynamicznie.

Reakcją Google na wzrost użycia długoogonowych słów kluczowych było stworzenie boksu Direct Answer. Sekcja znajdująca się w wyszukiwarce pomiędzy płatnymi a organicznymi wynikami wyszukiwania dostarcza użytkownikowi szybką odpowiedź na zapytanie w formie pytania.

Jak wykorzystać popularność długoogonowych fraz? Naszym klientom polecamy tworzenie tekstów na bloga, sekcji FAQ, podstron informacyjnych, które odpowiadają na najczęstsze pytania i problemy zgłaszane przez internautów. Takie działanie przyniesie korzyści w postaci zwiększenia widoczności strony na słowa kluczowe z długiego ogona, zaspokojenia potrzeb informacyjnych użytkowników oraz zachęcenia ich do zapoznania się i skorzystania ze świadczonych usług.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt