Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
20.06.2017 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Wszystko o rozszerzeniach linków do podstron

Wszystko o rozszerzeniach linków do podstron

Linki do podstron to rozszerzenie reklam AdWords w wyszukiwarce. Zostało ono wprowadzone w 2010 roku pod nazwą linki do witryny. Funkcja ta pozwala rozszerzyć podstawową reklamę tekstową o linki do poszczególnych części serwisu reklamodawcy. Dzięki linkom do podstron użytkownik może przejść bezpośrednio do sekcji z informacjami lub produktami, które najbardziej go interesują. Jest to też informacja, jakich treści można spodziewać się na stronie, jakie kategorie produktów albo usług oferuje reklamodawca itp. Z tego rozszerzenia warto więc korzystać praktycznie w każdej branży.

Konfiguracja

Linki do podstron można dodać do reklam w systemie AdWords na karcie Rozszerzenia reklam w kampaniach kierowanych na sieć wyszukiwania lub na sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową. Jeśli ich nie dodamy, system może też tworzyć za nas automatyczne linki do podstron. Nie jest to mechanizm doskonały i może wybrać podstrony, których nie chcemy reklamować. Warto więc stworzyć je samodzielnie.

Link do podstrony składa się z trzech podstawowych elementów:

  • tekstu linku, czyli elementu klikalnego, który będzie przenosił do odpowiedniej podstrony (maksymalnie 25 znaków),
  • końcowego adresu URL, do którego prowadzi rozszerzenie,
  • opcjonalnie dwóch linijek tekstu, którymi można dodatkowo opisać link (po 35 znaków).

Dodatkowy tekst nie zawsze będzie wyświetlany przez system; wszystko zależy od dostępnego miejsca na stronie wyszukiwania. Trzeba też pamiętać, że nawet prawidłowe skonfigurowanie linków do podstron nie gwarantuje ich wyświetlania przy reklamie.

Kiedy wyświetlają się linki do podstron?

Linki do podstron mogą wyświetlać się w różnej kolejności, ilości, z dodatkowym opisem lub bez niego. W reklamach wyświetlanych na komputerach może pojawić się od dwóch do sześciu rozszerzeń linków do podstron przy danej reklamie, a na urządzeniach mobilnych może ich być maksymalnie cztery.

O tym, czy tego typu rozszerzania w ogóle wyświetlą się przy reklamie, decyduje system. Brane są tu pod uwagę dwie kwestie: czy wyświetlenie linków do podstron zwiększy efektywność reklamy oraz czy pozycja reklamy i jej ranking są wystarczająco wysokie. Czasem może się okazać, że inne typy rozszerzeń są bardziej atrakcyjne i rozszerzenia linków do podstron nie wyświetlą się. Jeśli natomiast reklama ma niską pozycję, system będzie częściej wyświetlał linki do podstron konkurencji, która plasuje się wyżej. Warto więc zadbać o wysoką pozycję reklamy, jeśli zależy nam na wyświetlaniu różnego typu rozszerzeń reklam, w tym linków do podstron.

O formacie linków do podstron również decyduje ilość dostępnego miejsca na rozszerzenia. Jeśli reklama ma wysoką pozycję i jakość to bardziej prawdopodobne, że wyświetli się przy niej więcej linków do podstron i będą one zajmować więcej miejsca (dzięki wyświetlaniu dodatkowych opisów).

Skuteczność linków do podstron

Linki do podstron warto jest monitorować, aby ocenić, jaki mają wpływ na klikalność reklamy i jej efektywność. Najczęściej reklamy, przy których wyświetlają się linki do podstron, są częściej klikane, niż reklamy bez tego rozszerzenia, więc warto je stosować. Można również przeprowadzić analizę klikalności poszczególnych linków do podstron, aby określić, które sekcje w serwisie cieszą się największym zainteresowaniem.

Jak stworzyć atrakcyjne linki do podstron?

Aby stworzyć atrakcyjne dla użytkowników linki do podstron zwiększające efektywność reklamy, należy zacząć od określenia, czego użytkownicy będą szukać na Twojej stronie. Czy będzie to cennik, rekomendacje klientów, czy kategorie produktów? Wszystko zależy od branży i oferty. Warto testować różne opcje.

W następnym kroku należy stworzyć atrakcyjne, zachęcające do kliknięcia teksty i opisy linków. Należy krótko poinformować, co można znaleźć pod danym linkiem i dlaczego warto w niego kliknąć.

Warto też stosować różne linki do podstron dla różnych grup reklam. Dzięki temu będziemy mogli lepiej dopasować tematykę linków i zainteresować użytkownika. Jeśli np. mamy grupę reklam dotyczącą obuwia damskiego, linkami do podstron mogą być odnośniki do różnych typów tego obuwia: szpilek, sandałów, czółenek itp. Będzie to bardziej efektywne niż dodawanie odnośników do kategorii niezwiązanych ze słowami kluczowymi w tej grupie reklam, np. obuwie męskie, obuwie dziecięce, torebki itp.

Podsumowując, dobre linki do podstron powinny przykuwać uwagę użytkownika, zachęcać go do kliknięcia w reklamę i nieść ze sobą potrzebne informacje.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Jak napisać dobre case study na stronę firmową? 07.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak napisać dobre case study na stronę firmową?

Czy Twoja firma ma wspaniałe historie sukcesu, które warto opowiedzieć? Chcesz przyciągnąć nowych klientów, pokazując, jak pomagasz innym osiągać cele? Case study to idealne narzędzie, by to zrobić. Ale jak napisać takie, które naprawdę przyciągnie uwagę i przekona potencjalnych klientów? W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak stworzyć case study, które będzie nie tylko interesujące, ale i skuteczne. Czytaj wiecej
Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań? 04.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Analityka

Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań?

Masz wrażenie, że Twoje działania w firmie nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Czujesz się zagubiony w morzu danych i nie wiesz, jak ocenić efektywność swoich działań? Nie jesteś sam. Wiele osób boryka się z tym problemem. Na szczęście istnieje skuteczne narzędzie, które może Ci pomóc – KPI. W tym artykule dowiesz się, czym są Kluczowe Wskaźniki Efektywności i jak z ich pomocą mierzyć sukces swoich działań. Dzięki temu zyskasz jasny obraz sytuacji i będziesz mógł podejmować lepsze decyzje biznesowe. Czytaj wiecej
Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu? 02.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu?

Cyfrowe publikacje oferują nie tylko wygodę czytania, ale również ogromne możliwości dla firm i twórców treści. E-booki są istotnym elementem współczesnego marketingu. Szczególny wzrost ich popularności związał się z wybuchem pandemii. Wg badań, aż 5% czytelników wybiera taki format książek. Czym dokładnie jest e-book oraz jak skutecznie wykorzystać go w strategii content marketingowej, aby przyciągnąć i zaangażować odbiorców? Sprawdzamy! Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt