W AdWords można skorzystać z inteligentnego określania stawek. Dzięki systemom uczenia się określona zostanie wartość CPC tak, aby zrealizować cele uruchomionej kampanii. Teraz reklamodawcy mogą skorzystać z nowej strategii: maksymalizacji liczby konwersji.
Maksymalizacja liczby konwersji – kiedy warto ją zastosować?
Chcąc skorzystać z inteligentnego określania stawek, należy wybrać odpowiednią strategię, dzięki której zostaną zrealizowane cele naszej kampanii. Google proponuje następujące taktyki:
- Maksymalizację liczny kliknięć – służy do zwiększenia liczby wizyt na stronie internetowej,
- Wybraną lokalizację na stronie wyszukiwania – pomaga zwiększyć widoczność na pierwszej stronie rankingu Google,
- Docelowy udział w wygranych aukcjach – pozwala na osiągnięcie wzrostu widoczności w porównaniu z innymi serwisami,
- Docelowy CPA – celem jest zdobycie większej liczby konwersji w ramach docelowego CPA,
- Ulepszony koszt kliknięcia – umożliwia uzyskanie wzrostu konwersji z zachowaniem kontroli nad stawkami za frazy,
- Docelowy ROAS – przyczynia się do osiągnięcia określonego zwrotu z nakładów poniesionych na reklamę w przypadku, gdy każdej konwersji przypisana jest inna wartość oraz
- Maksymalizację liczby konwersji, by zwiększyć konwersje w ramach określonego budżetu.
Po wybraniu strategii maksymalizacji liczby konwersji system na podstawie archiwalnych danych oraz po dokonaniu oceny sygnałów kontekstowych pojawiających się w czasie aukcji określi stawkę CPC dla danej reklamy każdorazowo, gdy będzie się ona kwalifikowała do wyświetlenia. Zdefiniowana stawka pomoże zwiększyć konwersje bez konieczności zwiększania budżetu przeznaczonego na kampanię reklamową w internecie.
Przed uruchomieniem strategii maksymalizacji liczby konwersji należy się upewnić, czy:
- Kampania ma oddzielny budżet,
- Ustawiony przez Ciebie dzienny budżet nie przewyższa Twoich możliwości finansowych. Funkcja maksymalizacji liczby konwersji będzie dążyła do pełnego wykorzystania budżetu, więc Twoje koszty za reklamę mogą wzrosnąć.
- Wzrost liczby konwersji jest na pewno tym, na czym Ci zależy. Jeśli boisz się wzrostu kosztów, zdecyduj się na strategię docelowego CPA, w której zachowasz kontrolę nad stawkami.