Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
Dzięki reklamom remarketingowym reklamodawca dociera do osób, które uprzednio odwiedziły jego stronę, przypominając o swojej ofercie. Google ułatwia pozyskiwanie nowych użytkowników, uruchamiając funkcjonalność: podobni odbiorcy w sieci wyszukiwania.
Google analizuje zachowania użytkowników, którzy odwiedzili witrynę i zostali dodani do listy remarketingowej. Na podstawie zebranych informacji poszukuje potencjalnych klientów o aktywności zbliżonej do osób korzystających ze strony reklamodawcy. To do nich kierowane są reklamy i to oni są zachęcani do zapoznania się z ofertą serwisu.
Przykład:
Reklamodawca utworzył listę remarketingową osób, które przeglądały trampki w sklepie. Funkcja podobni odbiorcy skieruje reklamy do użytkowników, którzy w wyszukiwarce wpisywali zapytania: trampki damskie, tenisówki, wygodne trampki na lato. Dzięki temu przekaz reklamowy skierowany zostanie do potencjalnych klientów, zainteresowanych danym asortymentem.
System AdWords automatycznie zweryfikuje, w których listach remarketingowych możliwe jest zastosowanie podobnych odbiorców w sieci wyszukiwania. Warunki, które są brane pod uwagę, to m.in.:
Jak to wygląda w praktyce? Lista podobnych odbiorców powstanie na podstawie listy remarketingowej zwierającej minimum tysiąc plików cookie o odpowiednio wysokim podobieństwie aktywności.
Na listę podobnych odbiorców nigdy nie trafią użytkownicy znajdujący się na liście remarketingowej.