Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
28.02.2017 | czas czytania: 5 min | Słownik SEO | autor: Artefakt

Linki

Link inaczej hiperłącze (ang. hyperlink) – to odwołanie się z jednego dokumentu (strony internetowej) do dowolnego miejsca w innym dokumencie (stronie internetowej). Odwołanie takie związane jest z fragmentem tekstu lub obrazem – uaktywnienie hiperłącza (kliknięcie) powoduje przejście do dokumentu docelowego.

Badanie topologii linków w sieci pozwala wyszukiwarkom internetowym na oznaczenie „popularności” danej strony w sieci. Ponieważ przy korzystaniu z wyszukiwarek posługujemy się słowami kluczowymi, to algorytm wyszukiwarki bierze pod uwagę treść linka (tzw. anchor text) i w dużej mierze zależnie od niej „ustawia” kolejność wyników wyszukiwania co jest jednym z czynników pozycjonowania strony.

Link wychodzący

Link wychodzący to link, który kieruje użytkownika poza obręb danego serwisu. Zbyt duża liczba linków wychodzących wpływa negatywnie na ocenę strony przez wyszukiwarkę. Strony zawierające same linki wychodzące uznawane są za tzw. farmy linków i w dużej mierze są usuwane z indeksu wyszukiwarki.

Link przychodzący (backlink)

Link, który kieruje do naszej strony internetowej. Algorytmy wyszukiwarki analizują tego typu odnośniki – jeśli będą pochodziły z serwisów o wątpliwej jakości, na domenę, do której odwołuje się link, może zostać nałożony filtr algoytmiczny lub kara ręczna.

Linki wewnętrzne

Prowadzą użytkownika do różnych sekcji serwisu, na którym zależy właścicielowi domeny. Pomagają także w indeksowaniu domeny, ułatwiając botom przechodzenie pomiędzy poszczególnymi podstronami serwisu.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Reklama trenera personalnego w Internecie 18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM

Reklama trenera personalnego w Internecie

Strategia marketingowa i plan treningowy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach należy spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, nie zapominając przy tym o istotnych detalach. Podpowiadamy, jak przygotować skuteczną reklamę w branży treningu personalnego. Czytaj wiecej
big data 17.12.2024 | czas czytania: 9 | Inne

Jakie informacje w swoich zasobach gromadzi o nas Google i do czego je wykorzystuje?

Dane dotyczące naszej aktywności w internecie to cena, jaką płacisz za dostęp do spersonalizowanych treści. Dowiedz się, jak zbierane są informacje na Twój temat oraz co właściwie Google o Tobie wie. Czytaj wiecej
Księga znaku 13.12.2024 | czas czytania: 5 | SEM

Księga znaku, czyli ważny element identyfikacji wizualnej w sieci

Brand book to księga znaku określająca wszystkie graficzne wytyczne dotyczące naszego logo. Podpowiadamy, jakie elementy uwzględnić przy jej tworzeniu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt