Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
15.02.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Boks people also ask w wynikach wyszukiwania

Boks people also ask w wynikach wyszukiwania

Coraz częściej użytkownicy zaspokajają swoje potrzeby informacyjne wyłącznie w wyszukiwarce, nie przechodząc do stron internetowych. Dlaczego tak się dzieje? Grafy wiedzy, polecane fragmenty z odpowiedzią i inne snippety między organicznymi wynikami wyszukiwania dostarczają odpowiedzi na zapytania użytkownika. Kolejnym boksem, który na coraz częściej pojawia się w SERP, jest people also ask.

Czym jest people also ask?

Po wpisaniu frazy w pasku wyszukiwarki między wynikami wyszukiwania może pojawić się boks people also ask. Znajdziemy w nim dodatkowe informacje związane z naszym wyszukiwaniem – propozycje zapytań innych użytkowników, których interesowała podobna tematyka.

 

 

Po kliknięciu w propozycję zapytania okienko rozwija się, a naszym oczom ukazuje się dodatkowa informacja powiązana z naszym wyszukiwaniem. Przypomina nieco boks direct answer – widzimy fragment tekstu ze strony internetowej z pogrubionymi słowami kluczowymi, które zostały wpisane przez nas w wyszukiwarce. Poniżej znajduje się także adres URL domeny, z której pozyskana została treść.

 

 

Co ciekawe, jeśli wybierzemy jedno z zapytań zaproponowanych przez people also ask i wkleimy je do paska wyszukiwarki, wśród wyników wyszukiwania pojawi się boks z direct answer z podobną treścią pochodzącą z tej samej podstrony jak ta wyświetlana w snippecie people also ask.

Można więc wnioskować, że boksy direct answer i people also ask są ze sobą powiązane. Jeśli domenie uda się znaleźć np. w polecanych fragmentach z odpowiedzią, będzie się również pojawiała w polecanych zapytaniach. Czy dzięki temu osiągnie jakąś przewagę nad konkurencją? Niekoniecznie. Użytkownicy mogą jedynie czytać treść z boksów, nie przechodząc do tej witryny.

 

Gdzie można zobaczyć people also ask?

Boks pojawia się w desktopowych i mobilnych wynikach wyszukiwania. Nie wiemy, jaka będzie polska nazwa people also ask, ponieważ ten snippet pojawia się na razie w wyszukiwarce wtedy, kiedy w ustawieniach zmienimy język na angielski.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

analiza smart - wykresy 14.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Analiza SMART – jak poprawnie wyznaczać cele marketingowe?

Czy Twoje działania marketingowe przynoszą oczekiwane rezultaty? A może czujesz, że brakuje im jasnego kierunku? Każdy Twój krok może prowadzić do konkretnego celu, a efekty są mierzalne i satysfakcjonujące. To możliwe dzięki metodzie SMART. Dowiedz się, jak precyzyjnie definiować cele marketingowe, aby były Specyficzne, Mierzalne, Osiągalne, Realistyczne i Terminowe. Przekonaj się, że skuteczne planowanie to gwarancja sukcesu Twojej strategii! Czytaj więcej
oferta handlowa z wykresami 10.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak wygląda skuteczna oferta handlowa i co musi zawierać?

Co sprawia, że niektóre oferty handlowe przyciągają uwagę i skutecznie przekonują klientów do zakupu? Skuteczna oferta handlowa to szansa na sukces w biznesie. W tym artykule odkryjesz, jak stworzyć ofertę, która nie tylko zainteresuje, ale również wzbudzi pragnienie zakupu i skłoni do działania. Dowiesz się, jakie elementy są niezbędne, aby Twoja oferta była nie do odrzucenia. Czytaj więcej
Jak napisać dobre case study na stronę firmową? 07.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak napisać dobre case study na stronę firmową?

Czy Twoja firma ma wspaniałe historie sukcesu, które warto opowiedzieć? Chcesz przyciągnąć nowych klientów, pokazując, jak pomagasz innym osiągać cele? Case study to idealne narzędzie, by to zrobić. Ale jak napisać takie, które naprawdę przyciągnie uwagę i przekona potencjalnych klientów? W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak stworzyć case study, które będzie nie tylko interesujące, ale i skuteczne. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt