Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
10.02.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Łatwiejsze kopiowanie adresów URL stron w technologii AMP

Łatwiejsze kopiowanie adresów URL stron w technologii AMP

Coraz więcej stron AMP pojawia się w mobilnych wynikach wyszukiwania, a użytkownicy chętnie je przeglądają. Google i partnerzy projektu stale pracują nad udoskonaleniem standardu AMP HTML. Ostatnią nowością jest możliwość szybkiego kopiowana bezpośredniego adresu URL strony przygotowanej w technologii Accelereted Mobile Pages.

 

Szybkie kopiuj – wklej adresu URL strony AMP

Szybkie działanie stron AMP jest możliwe, ponieważ podczas wyświetlania witryny Google tworzy jej kopię, którą wyświetla bezpośrednio ze swojego serwera. W ten sposób użytkownik dociera w sposób błyskawiczny do treści, a właściciel serwisu nie musi martwić się, czy jego serwer jest w stanie szybko wczytać stronę. Jednak taki sposób prezentacji stron AMP powoduje pewne problemy.

Przyjrzyjmy się adresowi URL strony. Jako że jest to kopia oryginalnej witryny i Google przechowuje ją na swoim serwerze, w adresie pojawia się: www.google.com/amp/, a dopiero dalsza część URL-a zawiera nazwę właściwej witryny, z której korzysta użytkownik. Jeśli treść w serwisie będzie interesująca, internauta będzie chciał podzielić się nią ze znajomymi. Udostępniając odnośnik np. w social media, będzie likował do kopii Google, a nie do oryginalnej witryny.

 

 

Ostatecznie moc udostępnionych linków przenoszona jest na serwis wydawcy. Jednak niektórzy właściciele serwisów zwrócili Google uwagę, że ze względów bezpieczeństwa woleliby, aby użytkownicy kopiowali oryginalny adres URL witryny. W odpowiedzi na tę potrzebę przygotowany został nowy button z ikoną linka / kotwicy umożliwiający szybkie skopiowanie bezpośredniego adresu URL strony AMP.

 

 

Wystarczy kliknąć w kafelek z kotwicą i już bezpośredni adres strony AMP zostanie skopiowany. Użytkownik będzie miał cały czas możliwość skopiowania adresu z okienka przeglądarki – wtedy jeśli udostępni link np. na Facebooku, jego znajomi zostaną odesłani do kopii witryny przechowywanej na serwerach Google’a.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Jak napisać dobre case study na stronę firmową? 07.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak napisać dobre case study na stronę firmową?

Czy Twoja firma ma wspaniałe historie sukcesu, które warto opowiedzieć? Chcesz przyciągnąć nowych klientów, pokazując, jak pomagasz innym osiągać cele? Case study to idealne narzędzie, by to zrobić. Ale jak napisać takie, które naprawdę przyciągnie uwagę i przekona potencjalnych klientów? W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak stworzyć case study, które będzie nie tylko interesujące, ale i skuteczne. Czytaj więcej
Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań? 04.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Analityka

Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań?

Masz wrażenie, że Twoje działania w firmie nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Czujesz się zagubiony w morzu danych i nie wiesz, jak ocenić efektywność swoich działań? Nie jesteś sam. Wiele osób boryka się z tym problemem. Na szczęście istnieje skuteczne narzędzie, które może Ci pomóc – KPI. W tym artykule dowiesz się, czym są Kluczowe Wskaźniki Efektywności i jak z ich pomocą mierzyć sukces swoich działań. Dzięki temu zyskasz jasny obraz sytuacji i będziesz mógł podejmować lepsze decyzje biznesowe. Czytaj więcej
Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu? 02.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu?

Cyfrowe publikacje oferują nie tylko wygodę czytania, ale również ogromne możliwości dla firm i twórców treści. E-booki są istotnym elementem współczesnego marketingu. Szczególny wzrost ich popularności związał się z wybuchem pandemii. Wg badań, aż 5% czytelników wybiera taki format książek. Czym dokładnie jest e-book oraz jak skutecznie wykorzystać go w strategii content marketingowej, aby przyciągnąć i zaangażować odbiorców? Sprawdzamy! Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt