Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
16.08.2016 | czas czytania: 5 min | Analityka | autor: Artefakt

Nadawanie uprawień w Google Analytics

Nadawanie uprawień w Google Analytics

Google Analytics to potężne narzędzie analityczne, które powinno być zainstalowane na każdej stronie internetowej, a już na pewno na platformie e-commerce. Dzięki niemu możemy m.in. optymalizować współczynnik konwersji, aby nasza działalność w sieci była opłacalna. Mając już założone konto Analytics, można przekazać osobie dostęp do niego bez przekazywania haseł do logowania. Poniższy przewodnik pokazuje, w jaki sposób i na jakich poziomach dostępów można nadać uprawnienia do konta Google Analytics innym użytkownikom.

Rodzaje i poziomy dostępów do Google Analytics Jak nadać dostęp do Google Analytics użytkownikowi? Istotne wskazówki przy nadawaniu uprawnień do Google Analytics

Rodzaje i poziomy dostępów do Google Analytics

Dostępy do konta Google Analytics można nadać na 3 różnych poziomach struktury Google Analytics:

  • konta,
  • usługi,
  • widoku.

Jeśli nadamy użytkownikowi dostępy na poziomie konta, automatycznie otrzymuje on wgląd do wszystkich usług i widoków. Nadanie dostępu na poziomie usługi wiąże się z możliwością przeglądania statystyk we wszystkich widokach stworzonych dla danej usługi. Najwęższy zakres to dostępy na poziomie widoku – użytkownik ma jedynie możliwość przeglądania „wyfiltrowanych” przez nas danych.

Użytkownikom można nadać dostępy o różnych uprawnieniach. Aktualnie w Google Analytics rozróżniamy 4 rodzaje uprawnień:

  • Zarządzanie użytkownikami,
  • Edycja (najszerszy),
  • Współpraca,
  • Odczyt i analiza.

Każdy z dostępów różni się od siebie. Poniższa tabela w uproszczeniu przedstawia najważniejsze różnice, natomiast więcej szczegółów na ten temat znajduje się tutaj: https://support.google.com/analytics/answer/2884495?hl=pl

Jak nadać dostęp do Google Analytics użytkownikowi?

W celu nadania odpowiedniego poziomu dostępu do raportów na koncie GA należy wykonać poniższą instrukcję.

1. Zalogować się w Google Analytics na istniejące konto Google Analytics, do którego chcemy nadać dostępy.

2. Na liście kont Google Analytics (jeśli mamy ich kilka) należy wybrać właściwy serwis i kliknąć jego nazwę.

3. Po załadowaniu się ekranu ze stroną główną należy kliknąć zakładkę „Administracja”, która znajduje się w menu po lewej stronie.

4. Następnie należy wybierać opcję „Zarządzanie użytkownikami” znajdującą się w drugim wierszu w każdej z trzech kolumn. Jeżeli nie widzimy takiej opcji, oznacza to, że nie posiadamy pełnych uprawnień do zarządzania kontem Analytics. Wtedy należy zwrócić się do osoby, która je zakładała, o nadanie pełnych praw dostępu. W niektórych przypadkach przy błędnie zaprojektowanej strukturze konta Google Analytics może się to okazać niemożliwe do wykonania.

5. Na ekranie pojawi się okno z informacją o użytkownikach posiadających dostęp do danego konta, usługi lub widoku Google Analytics. Po kliknięciu niebieskiego plusa znajdującego się po prawej stronie otworzy się okno do nadawania dostępów.

Aby nadać dostęp nowemu użytkownikowi, należy w okienku wpisać adres e-mail oraz przeciągnąć suwak przy wybranym poziomie uprawnień – wystarczy, że zaznaczymy Edytuj oraz Zarządzaj użytkownikami. Tego typu ustawienie spowoduje, że nadamy najszerszy z możliwych uprawnień do konta Analytics.

Po zapisaniu uprawnień użytkownik dostanie maila z zaproszeniem do skorzystania z narzędzia Google Analytics. Po jego akceptacji uzyska dostęp do konta, usługi lub widoku i będzie mógł analizować dane o witrynie.

Istotne wskazówki przy nadawaniu uprawnień do Google Analytics

W celu nadania dostępów do adresu mailowego niebędącego „gmail”, należy najpierw powiązać dane konto mailowe z kontem Google za pomocą tego formularza.

Uprawnienia nadrzędne są przekazywane „w dół” struktury konta Google Analytics zgodnie z jego hierarchią, czyli: Konto -> Usługa -> Widok. Dla przykładu jeśli nadamy dostęp typu „edytuj” na poziomie konta, użytkownik będzie miał również tego samego rodzaju dostęp na poziomie usługi oraz widoku. Czyli w przypadku kiedy konto będzie miało podpiętych 20 usług, a każda usługa po 3 widoki, użytkownik nabędzie prawa typu „edytuj” do 20 usług oraz 60 widoków.

Uprawnienia drugorzędne zastępują uprawnienia nadrzędne pod warunkiem, że ich nie ograniczamy. Dla przykładu jeśli nadamy dostęp typu „Odczyt i analiza” na poziomie konta, to możemy dla jednej z usług podpiętych do tego konta nadać dostęp pełniejszy, np. typu „edytuj”. Jednak gdybyśmy mieli sytuację odwrotną, czyli nadane uprawnienia typu „edytuj” na poziomie konta, to nie możemy ich ograniczyć na poziomie usługi.

 

Gdybyś miał problemy z nadaniem dostępów do konta Google Analytics, napisz do nas – z chęcią pomożemy!

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań? 04.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Analityka

Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań?

Masz wrażenie, że Twoje działania w firmie nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Czujesz się zagubiony w morzu danych i nie wiesz, jak ocenić efektywność swoich działań? Nie jesteś sam. Wiele osób boryka się z tym problemem. Na szczęście istnieje skuteczne narzędzie, które może Ci pomóc – KPI. W tym artykule dowiesz się, czym są Kluczowe Wskaźniki Efektywności i jak z ich pomocą mierzyć sukces swoich działań. Dzięki temu zyskasz jasny obraz sytuacji i będziesz mógł podejmować lepsze decyzje biznesowe. Czytaj wiecej
Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu? 02.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu?

Cyfrowe publikacje oferują nie tylko wygodę czytania, ale również ogromne możliwości dla firm i twórców treści. E-booki są istotnym elementem współczesnego marketingu. Szczególny wzrost ich popularności związał się z wybuchem pandemii. Wg badań, aż 5% czytelników wybiera taki format książek. Czym dokładnie jest e-book oraz jak skutecznie wykorzystać go w strategii content marketingowej, aby przyciągnąć i zaangażować odbiorców? Sprawdzamy! Czytaj wiecej
crm co to jest 31.03.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Czym jest CRM i dlaczego jest niezbędny w sprzedaży?

Efektywne zarządzanie relacjami z klientami stało się nieodłącznym elementem sukcesu każdej firmy. CRM, czyli Customer Relationship Management, to narzędzie, które pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb klientów, budowanie trwałych relacji oraz zwiększenie sprzedaży. Dzięki CRM, firmy mogą skuteczniej zarządzać danymi klientów, analizować ich zachowania i dostosowywać swoje działania marketingowe. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej, czym dokładnie jest CRM i dlaczego jego wdrożenie jest niezbędne w procesie sprzedaży. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt