Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieWybierając się w podróż, nie musimy zabierać ze sobą mapy lub nawigacji, aby bez problemów dotrzeć do celu. Wystarczy, że w smartfonie odpalimy aplikację Google Maps, która wyznaczy nam najszybszą, najkrótszą lub optymalną trasę prowadzącą do wybranego miejsca. Oprogramowanie zostało niedawno zaktualizowane – z jakiej nowej opcji możemy skorzystać?
Do tej pory mobilna aplikacja Google Maps umożliwiała ustalenie wyłącznie miejsca rozpoczęcia podróży oraz celu, do którego zamierzaliśmy się dostać. Nie było możliwości określenia przystanków lub punktów, przez które chcielibyśmy przejechać lub w których zamierzaliśmy zatrzymać się na postój. Wdrożona aktualizacja (na razie działa jedynie na smartfonach z systemem Android) umożliwia wybór kilku miejsc docelowych – z tej funkcjonalności mogliśmy cały czas skorzystać w desktopowej wersji Map Google.
Źródło: https://maps.googleblog.com/2016/06/kick-off-your-summer-travels-with-these.html
Co to oznacza dla przedsiębiorców, prowadzących działalność na lokalnym rynku? Obecność w Google Maps może okazać się kluczowa przy pozyskiwaniu nowych klientów. Ustalając przebieg podróży, użytkownik będzie mógł od razu sprawdzić, jakie restauracje lub bary znajdują się na trasie. Lokal może zostać oznaczony jako miejsce docelowe w aplikacji, a podróżnik zostanie poinformowany, kiedy będzie zbliżał się do postoju.
Wizytówki w Google Maps przydają się także wtedy, kiedy internauta znajdzie naszą witrynę w wynikach organicznych i będzie chciał wyznaczyć trasę prowadzącą do siedziby firmy. Przejdzie do Map Google, zaznaczy swoją lokalizację i aplikacja poprowadzi go do celu. Posiadanie konta w Google Moja Firma ułatwia pozyskiwanie nowych klientów i kształtowanie dobrych relacji biznesowych.