Co jest podstawą skutecznego pozycjonowania? Dla właścicieli serwisów internetowych i sklepów online odpowiedź może wydawać się oczywista. To odpowiednia optymalizacja strony za pomocą systemów CMS, takich jak Joomla!, pozwalająca zwiększyć widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. To z kolei przekłada się na rosnącą liczbę użytkowników odwiedzających serwis, budowanie zaufania do marki czy poznanie oczekiwań klientów. Czym jest platforma Joomla?
To jeden z najbardziej popularnych systemów CMS dostępnych na rynku. Stanowi intuicyjne i przyjazne dla użytkownika narzędzie, które pozwala skutecznie zarządzać treścią na stronie internetowej. Główna zaleta platformy Joomla! to darmowy dostęp do rozbudowanych funkcjonalności. Znakomicie nadaje się do tworzenia zarówno małych, jak i dużych serwisów. Występuje w aż 75 językach!
Jak już wspomnieliśmy, Joomla! należy do najpopularniejszych systemów zarządzania treścią dostępnych na rynku. Z funkcjonalności platformy chętnie korzystają zarówno przedsiębiorcy, jak i specjaliści SEO. Dostrzegają oni następujące zalety oprogramowania:
Jak każdy system CMS, Joomla! także ma pewne wady, o których warto pamiętać. Użytkownicy zwracają uwagę na problem kompatybilności wtyczek i modułów oraz bardziej złożony system aktualizacji, który niekiedy nie radzi sobie nawet z najpopularniejszymi rozszerzeniami. Wskazują także na ograniczone możliwości zarządzania mediami. Na platformie nie są bowiem dostępne takie funkcje, jak chociażby przycinanie, skalowanie czy edytowanie obrazów. Co więcej, kolejne moduły na stronie stanowią dodatkowe obciążenie dla serwera, a to z kolei przekłada się na mniejszą wydajność witryny. Na niekorzyść Joomli! przemawia także konieczność wykupienia wielu pluginów, które w takich systemach, jak Drupal czy WordPress, są darmowe.
Jeżeli jesteś zaawansowanym użytkownikiem systemów CMS, Joomla! to idealny wybór dla Ciebie. Skrypt jest nie tylko darmowy, z dostępem do wielu różnych wtyczek, modułów i szablonów, ale także zapewnia dobre wsparcie techniczne. Dedykowany jest serwisom multimedialnym i posiadających dużą ilość treści, gdyż właśnie wtedy pozwala w pełni wykorzystać swoje możliwości.