Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieWiele dyskusji koncentruje się na tym, jak różne elementy, od treści po architekturę strony, wpływają na jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Jednym z aspektów, który budzi szczególne zainteresowanie, jest nazwa domeny. Czy może ona wpływać na ranking strony w Google? W tym artykule przyjrzymy się temu zagadnieniu i sprawdzimy, co eksperci mają do powiedzenia na ten temat.
Nazwa domeny to unikalny adres internetowy, który umożliwia użytkownikom dostęp do strony internetowej. Jest to kluczowy element tożsamości marki w internecie, który nie tylko ułatwia zapamiętanie witryny, ale także może przekazywać ważne informacje o jej charakterze, celu lub lokalizacji. Natomiast w obszarze SEO nazwa domeny bywa przedmiotem wielu dyskusji, szczególnie gdy chodzi o tzw. Exact Match Domain (EMD), czyli domeny dokładnie odpowiadające popularnym zapytaniom wyszukiwania.
„Z technicznego punktu widzenia nazwa domeny może wpłynąć na SEO poprzez szybkość indeksowania i łatwość linkowania. Długie i skomplikowane nazwy mogą być trudniejsze do zapamiętania i częściej wprowadzane błędnie, co może wpływać na liczbę linków zwrotnych i – pośrednio – na ranking. Zalecam wybieranie nazw krótkich, łatwych do zapamiętania i wpisujących się w charakter branży„
„Użycie słów kluczowych w nazwie domeny teoretycznie nie ma znaczenia, jednak spotkałem się z kilkoma przypadkami, gdy Google wydawało się traktować słowo kluczowe jako brand i wyświetlać wysoko stronę, która miała je w nazwie domeny. Wystepują nadal radykalne przypadki, np. na frazę „serwis lodówek Kraków” wyniki przepełnione są domenami nasyconymi słowami kluczowymi w formie exact match.”
„Tak. Bezdyskusyjnie.„
Opinie ekspertów wskazują, że choć bezpośredni wpływ nazwy domeny na ranking w Google może nie być tak silny jak kiedyś, to jednak ma ona znaczący wpływ na SEO poprzez budowanie marki i aspekty techniczne. Skupienie się na nazwie domeny, która jest rozpoznawalna, łatwa do zapamiętania i odzwierciedla tożsamość marki, wydaje się być kluczowe.
Biorąc pod uwagę aktualne trendy w SEO, takie jak nacisk na jakość treści, użyteczność i doświadczenie użytkownika, nazwa domeny, która wspiera te elementy, może przyczynić się do lepszego pozycjonowania. Wnioski ekspertów sugerują, że choć nazwa domeny sama w sobie może nie być silnym czynnikiem rankingowym, odgrywa ważną rolę w szerszej strategii SEO.