Wiele osób mierzących się z budową domu, czy remontem mieszkania, w pewnym momencie staje przed wyzwaniem, jakim jest zaprojektowanie wnętrz wymarzonego lokum. Na tym etapie pojawiają się pytania: próbować na własną rękę czy wynająć specjalistę od projektowania i aranżacji wnętrz? Często okazuje się, że pomimo ogromnych chęci, brakuje ludziom umiejętności i czasu, aby wszystkim zająć się osobiście, tym samym wybierają to drugie rozwiązanie. Od kilku lat branża architektów wnętrz staje się coraz popularniejsza, a więc też konkurencyjna, co przekłada się na szeroką ofertę stron architektów, które znajdziemy w wyszukiwarce Google.
W czerwcu 2020 roku do grona naszych klientów dołączyła pracownia architektoniczna A Plus Design z Krakowa. Klient nawiązał z nami współpracę, pokładając duże nadzieje w naszych działaniach. Do skorzystania z naszych usług A Plus Design przekonało polecenie innego zadowolonego klienta. Oferta skrojona na miarę, poparta prezentacją naszej skuteczności w pozycjonowaniu lokalnym, bardzo przypadła klientowi do gustu, dlatego rozpoczęliśmy opracowywanie strategii SEO i pozycjonowania strony. Celem było osiągnięcie pierwszej strony wyników Google dla witryny aplusdesign.pl na branżowe, kluczowe frazy, połączone z lokalizacją Krakowa.
Aby dobrać właściwą, czyli skuteczną strategię pozycjonowania strony, przeanalizowaliśmy czynniki związane z domeną takie jak: wiek, historię domeny w sieci, profil linków (ilość domen i linków zewnętrznych). Zwróciliśmy też uwagę na czynniki związane z samą stroną takie jak: jej wielkość, którą rozpatrujemy na poziomie ilości zindeksowanych adresów URL przez Google, czy aktualną ilość treści. Dzięki tej wiedzy mieliśmy już pierwsze informacje, nad czym powinniśmy byli pracować i na jakie efekty mogliśmy liczyć w kolejnych miesiącach pozycjonowania.
Drugim etapem, który jest mocno powiązany z analizą domeny i strony, była analiza lokalnych słów kluczowych, najczęściej wyszukiwanych w branży. Ten etap jest bardzo ważny, ponieważ nieprawidłowo dobrane słowa kluczowe nie przynoszą zamierzonych efektów, czyli wysokich pozycji strony. Z kolei dobrze dobrane frazy zgodne z intencją użytkownika i związane z usługami klienta, pozwalają skutecznie wypozycjonować witrynę oraz osiągać cele biznesowe klienta. W przypadku aplusdesign.pl wybraliśmy frazy, które podzieliliśmy na 2 grupy:
1. Priorytetowe
Były to frazy lokalne, najczęściej wyszukiwane w Krakowie, gdzie klient ma swoją siedzibę.
Przykładami takich fraz są:
2. Uzupełniające
Frazy branżowe nawiązujące do województwa oraz słowa kluczowe analogiczne jak w Krakowie, ale geolokalizujące usługi w innych miastach.
Przykładami takich fraz są:
Wiedzieliśmy, że zdobycie wysokich pozycji dla fraz priorytetowych i uzupełniających, przyniesie klientowi korzyści z pozycjonowania. Po wyborze słów kluczowych (keywords), potrzebnych do pozycjonowania, przeanalizowaliśmy, jak wypada strona i domena aplusdesign.pl na tle konkurencji. Dzięki temu wiedzieliśmy, jakie kroki musimy podjąć, by osiągnąć TOP10 (pierwszą stronę wyników Google).
W trzecim etapie wykonaliśmy pełną analizę SEO witryny pod kątem wytycznych Google dla webmasterów. Wykorzystaliśmy do tego profesjonalne narzędzia SEO takie jak: Screaming Frog, Ahrefs, Search Console i wiele innych. Na podstawie zebranych danych i wieloletniego doświadczenia w pozycjonowaniu stron lokalnych stworzyliśmy listę rekomendacji SEO, które następnie przesłaliśmy do akceptacji klienta. Po wyrażeniu zgody na zmiany, nasz dział Produkcji Oprogramowania wdrożył wszystkie zalecenia optymalizacyjne w witrynie klienta.
Kolejnym etapem skutecznej strategii pozycjonowania była analiza obecnych treści na stronie i stworzenie wytycznych do budowy i optymalizacji tekstów rozbudowujących stronę. Do tego etapu warto podejść multidyscyplinarnie. W tym kroku należy wziąć pod uwagę analitykę, intencję wyszukiwania użytkowników oraz algorytmy wyszukiwarki. Po zebraniu właściwych wytycznych nasi Copywriterzy stworzyli treści spełniające wszystkie wymagania. Po zaakceptowaniu przez klienta, treści zostały umieszczone na podstronach witryny.
Pozycjonowanie lokalne warto wzmocnić prawidłową optymalizacją i konfiguracją wizytówki Google Moja Firma. Wykonaliśmy szczegółową analizę elementów mających wpływ na poprawę widoczności GMF. Doradziliśmy klientowi, jakie zmiany i działania powinien wprowadzić w ramach darmowej usługi Google. Po optymalizacji wizytówki mogliśmy zabrać się za kolejny etap, czyli czynniki off-site.
Wiemy, że skuteczne pozycjonowanie musi być poparte działaniami związanymi z linkbuildingiem, a rozwój strony zwiększa jej zakres widoczności w Google. Tę wiedzę wcieliliśmy w życie. Wśród bieżących działań znalazło się stałe poszerzanie profilu linków domeny uwzględniające ważne czynniki związane z pozycjonowaniem lokalnym. Utworzyliśmy na stronie również sekcję blogową, która pomogła stronie zyskać stały rozwój contentu. Efektem napisanych artykułów był wzrost widoczności strony, wejść na stronę i zaangażowania użytkowników.
Strategia SEO i pozycjonowania musi być oparta na stałych działaniach związanych ze stroną oraz domeną. Konieczne jest też stałe monitorowanie przez specjalistę SEO procesów i zmian zachodzących w Google.
Od początku współpracy trzymamy pieczę nad procesem pozycjonowania domeny klienta. Doradzamy w działaniach on-site i off-site oraz informujemy o wdrażanych i planowanych aktualizacjach Google. Dzięki temu strona na stałe obrała trend wzrostowy w pozycjach i pomaga klientowi realizować konkretne cele biznesowe.
Skuteczność procesu pozycjonowania można mierzyć na kilka sposobów. W Agencji SEO Artefakt dostarczamy klientom informacje o efektach na kilku płaszczyznach. Pierwszą z nich jest stały monitoring pozycji kluczowych fraz. Efekty i dynamikę ich osiągania przedstawiamy poniżej.
Średnie miesięczne pozycje fraz w czasie trwania współpracy
Kolejna metryka obrazująca skuteczność pozycjonowania i właściwy kierunek kampanii SEO to parametry pozyskanego ruchu w Google Analytics dla kanału Organic Search. Wykres pozyskanych użytkowników przedstawiona się następująco:
Jeszcze innymi metrykami, którymi posługujemy się, przedstawiając efekty pozycjonowania, są dane na temat skuteczności dostępne w Google Search Console, statystyki Google Moja Firma, czy analiza widoczności w zewnętrznych narzędziach, takich jak Semstorm i SENUTO.
W przedstawianym case study kluczowe dla nas i klienta było wypozycjonowanie konkretnych fraz, a więc osiągnięcie dla nich pierwszej strony wyników wyszukiwania (TOP10). Dzięki tym frazom klient osiąga swoje cele biznesowe, które są miarą zadowolenia z usługi pozycjonowania. Na obecnych wynikach nie zatrzymujemy się, a celem na kolejny okres współpracy jest osiągnięcie jeszcze wyższych pozycji i utrzymywanie strony na topowych pozycjach wybranych słów kluczowych.